Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Pedagogika - poznámky

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7468
Posledná úprava
25.02.2018
Zobrazené
1 449 x
Autor:
juliett07
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pedagogika je 150 r. stará disciplína. Bolo potrebné preukázať to, že na človeka nepôsobia len psychologické a biologické činitele, ale aj spoločenské prostredie. Preto v 90. r. min. stor. renesancia. Od r. 1990 - šikanovanie, záškoláctvo, drogová závislosť - priniesla to doba.
Od r. 2003 nastala na FiF UK BA pre špecializáciu soc. pedag. nová situácia. Zabrzdil sa existujúce špecializácie a študentom sa poskytli nové poznatky pedagogiky - etickej, školskej, predškolskej, sociálnej. Postupne sa k tomu prispôsobili aj ostatné fakulty v SR.
Návrat k soc. pedagogike v nových podmienkach v Slovenskej republike nastal 90. rokoch 20. storočia. Podmienilo ho niekoľko skutočností:
1. Spoločensko-politická situácia
2. Existencia sociálnej pedagogiky v iných krajinách
Historická podmienenosť v sociálnej pedagogiky u nás

Kľúčové slová:

pedagogika

sociálna pedagogika

výchova

životná pomoc

záškoláctvo

škola

rodina



Obsah:
  • I./2 - Prečo došlo na Slovensku k renesancii sociálnej pedagogiky?
    I./3 - Ktorý autor z predložených teorii SP zaujal a čím?
    I./4 - Vymenuj teoretikov českej SP a uveď myšlienku, ktorá Ta zaujala
    I./7 - Porovnaj zameranie českej SP so SP na Slovensku
    II./1 -Aká výchova má v novom tisícročí šancu podľa autorky?
    II./3 -Ako je charakterizovaná sociálna pedagogika ako životná pomoc?
    II./4 -Ktoré teórie sú východiskom pre sociálnu pedagogiku ako životnú pomoc?
    II./5 - Aké úlohy stoja pred sociálnou pedagogikou v súčasnosti?
    II./6 - Vysvetlite rozdiel medzi metódami sociálnopedagogickej pomoci a vedecko-výskumnými metódami
    II./9 - Uveďte aké sú vzťahy medzi sociálnou pedagogikou a sociológiou, sociálnou pedagogikou a psychológiou.
    III./1 - Aké sú najnovšie demografické údaje o rodine na začiatku nového tisícročia?
    III./3 - Čo prináša pre výchovu v rodine Rada Europy?
    III./4 - Aké je výchovné prostredie rodiny a aké miesto v ňom má funkčná rodina?
    III./5 - Ktoré faktory podmieňujú násilie v rodine páchané na deťoch?
    III./7 - Ktoré typy rodín sú potenciálnou skupinou, ktorá potrebuje sociálnopedagogickú pomoc?
    III./9 - V čom je podnetný americký program pomoci rodinám Humebuilders
    IV./2 - V čom spočívajú príčiny, že detské práva sa v školách porušovali?
    IV./3 - Ktoré inštitúcie a dokumenty slúžia na ochranu detských práv
    IV./5 Vytvorte podľa uvedených príkladov modelovú situáciu porušenia práva učiteľa na ochranu osobnosti a diskutuje o tom, aké možnosti má učiteľ chrániť svoje práva
    IV./6 - Ktoré faktory pomôžu rozlíšiť vážne a krátkodobé záškoláctvo?
    IV./7 - aké preventívne opatrenia vedú k eliminácii šikanovania v školách?
    IV./8 - Ktorí odborníci môžu zasiahnuť pri probléme? Aké sú kompetencie soc. pedagóga?
    IV./9 - Na akých princípoch má byť založená spolupráca školy a rodiny?
    IV./11 - Aké práva a povinnosti majú učitelia vo vzťahu k rodičom detí? Práva a povinnosti
    IV./12 - Aké práva a povinnosti majú rodičia detí vo vzťahu k učiteľom?
    V./1 -Uveďte skutočné výhody a mýty výchovy a starostlivosti o deti v detských domovoch
    V./2. Aké ostatné formy tradičného typu v oblasti náhradnej starostlivosti poznáte?
    V./3 - V čom spočíva inovácia náhradnej starostlivosti v 90. rokoch?
    V./4 - Charakterizujte deti, ktoré boli umiestňované do akejkoľvek formy náhradnej starostlivosti
    V./5 - Vymenujte najčastejšie výchovné problémy detí v inštitucionálnej aj rodinnej forme?
    V./6 - Aké nové šance dostali opustené deti začiatkom 90.rokov?
    V./7 - Aké problémy mali a majú deti v ďalšom začleňovaní sa do života po skončení ústavnej, resp. osobnej starostlivosti?
    V./8 - Aké formy pomoci potrebujú na individuálnej a spoločenskej úrovni deti z náhradnej rodinnej starostlivosti?
    V./9 - Aké kompetencie patria sociálnemu pedagógovi vo vzťahu k deťom v náhradnej rodinnej starostlivosti, k biologickej rodine, k rodine, ktorá prijme deti do osobnej starostlivosti, k pestúnom i k vychovávateľom ústavnej formy?
    V./10. - Ktoré organizácie tretieho sektora pracujú v tejto oblasti?
    V./11 - Aké inovácie prináša zákon o rodine z roku 2005 pre opustené deti?
    VI./6 - Ktoré príčiny vedú k drogovej závislosti?
    VI./7 - Ktoré štádium drogovej závislosti je rozhodné?
    VI./9 - V čom spočíva princíp prevencie drogových závislostí?
    VII./3 - Akými kompetenciami disponuje sociálny pedagóg?
    VII./4 - V čom je odlišnosť poradenskej kompetencie sociálneho pedagóga a školského psychológa?
    VII./9 - Ktoré VŠ v SR vzdelávajú sociálnych pedagógov?