Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Cenové stratégie - čo je cena, cena a trhový mechanizmus...

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
21 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
12806
Posledná úprava
25.08.2020
Zobrazené
2 816 x
Autor:
zuzu5151
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cena zohráva veľmi dôležitú úlohu v pôsobení trhového mechanizmu, trhový mechanizmus bez ceny neexistuje. Predtým než sa v podnikateľskej sfére rozhodneme niečo vyrábať alebo dodať na trh musíme predovšetkým kalkulovať, t.j. vyčísliť náklady, získať informáciu z trhu /čo sa na trhu deje/ a potom stanovím cenu tak, aby na trhu obstála. Zodpovednosť za tvorbu cien v trhovej ekonomike nesie podnikateľská sféra tej, ktorej ekonomiky. Sčasti však túto zodpovednosť nesie aj štát predovšetkým ohľadom sociálnej ekonomiky /sociálne aspekty/ a regulovaných cien /Úrad pre sieťové odvetvia, Telekomunikačný úrad, Úrad pre reguláciu dopravy, Slovenská pošta/. Štát sa podieľa na tvorbe cien aj daňovou politikou /napr. sadzby DPH, daň z príjmov/ Zvýšenie vstupov /elektrina, vodné -stočné, plyn/ má za následok zvýšenie cien výstupov.
Otázka tvorby ceny a vzťahu k podnikateľskej sféry závisí od intenzity konkurencie /slabá-silná/, existencie monopolov, oligopolov.. Najdôležitejšou úlohou podnikateľa je odhadnúť práve silu konkurencie. Cena je teda citlivá na celú radu činiteľov. Od výšky ceny a správneho rozhodnutia o cene závisí výška zisku, obratu, tržby a pod.
...

Kľúčové slová:

cena

druhy cien

cenová sústava

cenová elasticita

tvorba cenovej strategie

funkcia ceny

produkt

dopyt

marketing

hodnota

produkt



Obsah:
  • Funkcie ceny
    Druhy cien
    Cenová sústava v SR a modely cien
    Faktory, ktoré ovplyvňujú ceny
    Životný cyklus produktu a cena
    Cenová elasticita /cenová pružnosť/
    Dopyt a cena
    Cena a jej význam v marketingu
    Tvorba cenovej stratégie