Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Bulvarizácia mienkotvornej tlače

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
24 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22231
Posledná úprava
10.04.2009
Zobrazené
5 152 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Bulvarizácia mienkotvornej tlače sa stala fenoménom, ktorý postupne ovládol i trh slovenských periodík. Na titulných stránkach ale i v obsahu mienkotvorných denníkov je čoraz častejšie badať bulvárne orientované témy, celky ľahšieho charakteru. Popri snahe zachovať si serióznosť a dobré renomé sa do popredia dostáva i snaha informovať záživným, nenudným spôsobom. Snaha okrem kvalitných „hard news“ ponúknuť v konkurenčnom boji čitateľovi aj čerešničku na torte v podobe ľahkého bulváru, ktorý síce nie je prvoradým zámerom, no existuje. Problematiku a návrh riešenia načrtávame predovšetkým v podmienkach vybraného denníka Új Szó, ktorý má na slovenskom trhu jedinečné postavenie.

Kľúčové slová:

komunikácia

informácia

novinárstvo

žurnalistika

periodická tlač

mienkotvorná tlač

bulvár

bulvarizácia

šestáková tlač

žltá žurnalistika

komercializácia tlače

broadloid



Zdroje:
  • 1. AUGUSTÍN, R.- KOČIŠEK, L.: Denník Plus jeden deň začne vychádzať o týždeň.
  • www.medialne.etrend.sk/tlac/sprava.php?sprava=2238
  • 2. BENČO, J.: Metodológia vedeckého výskumu. Bratislava : IRIS, 2001. 194 s. ISBN 80-89018-27-0
  • 3. BIRDOVÁ, S. E.: An audience perspective on the tabloidisation of news in the United states. www.javnost-thepublic.org/media/datoteke/1998-3-bird.pdf
  • 4. BREČKA, S.: Teória a dejiny masovej komunikácie I., II. Cyklus prednášok. FMK UCM v Trnave. ak. rok 2004/2005
  • 5. BREČKA, S.: Teória a prax mediálneho výskumu I., II. Cyklus prednášok. FMK UCM v Trnave. ak. rok 2006/2007
  • 6. CHARVÁT, J.: Novinárska komunikácia. Bratislava : Tatrapress, 1990. 91 s. ISBN 80-85260-01-8
  • 7. CONNEL, I.: Tabloid and Broadsheet news discourse.
  • www.javnost-thepublic.org/media/datoteke/1998-3-connel.pdf
  • 8. CZWITKOVICS,T. : Bulvár: nezvratný osud slovenských médií?
  • www.medialne.etrend.sk/televizia/clanok.php?clanok=403
  • 9. DE PELSMACKER, P.- GEUENS, M.- VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2001. 600 s. ISBN 80-247-254-1
  • 10. GULYÁS, A.: Tabloid newspapers in post communist Hungary.
  • www.javnost-thepublic.org/media/datoteke/1998-3-gulyas.pdf
  • 11. IVANOVÁ-ŠALINGOVÁ, M.: Malý slovník cudzích slov. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1972. 624 s.
  • 12. JACZ, Ľ. a kol.: Malá encyklopédia žurnalistiky. Bratislava : Obzor
  • 13. JUSZCZYK, S.: Metodológia empirických výskumov v spoločenských vedách. Bratislava : IRIS, 2003. 137 s. ISBN 80-89018-13-0
  • 14. MAJCHRÁK, A.: Príručka pre redaktorov a dopisovateľov. Bratislava : Práca, 1966
  • 15. MOLNÁR, N. : Bulvarizácia mienkotvorného denníka Új Szó. Osobný rozhovor so šéfredaktorom Új Szó 15.5.2007
  • 16. PRAVDOVÁ, H.: Systém a organizácia práce v tlačovom médiu. Trnava : FMK UCM, 2004. 123 s. ISBN 80-89034-74-8
  • 17. REPKOVÁ, T.: Ako robiť profesionálne noviny. Bratislava : LOGOS, 2004, 420 s. ISBN 80-88800-29-3
  • 18. RUß-MOHL, S.- BAKIČOVÁ, H.: Žurnalistika. Komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha : Grada, 2005. 316 s. ISBN 80-247-0158-8
  • 19. ŠEFČÁK, L.: Zrod bulvárnej tlače V USA II. In: aepress
  • www.aepress.sk/zurnal/full/oz0498g.pdf
  • 20. ŠEFČÁK, L.- VOJTEK, J.: Dejiny svetového novinárstva I. Dejiny anglického novinárstva. Bratislava : UK, 2003, 184 s. ISBN 80-223-1711-X
  • 21. ŠEFČÁK, L.- VOJTEK, J.: Dejiny svetového novinárstva III. Dejiny amerického novinárstva. Bratislava: UK, 1997. 177 s. ISBN 80-223-1108-1
  • 22. TELLIS J. G.: Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, 1998. 620 s. ISBN 80-7169-997-7
  • 23. TUŠER, A.: Ako sa robia noviny. Bratislava : SOFA, 2003. 164 s. ISBN 80-89033-26-1
  • 24. VOJTEK, J.: Dejiny žurnalistiky I., II. Cyklus prednášok. FMK UCM v Trnave. ak. r. 2004/2005
  • 25. www.books.guardian.co.uk
  • 26. www.editorsweblog.org
  • 27. www.medialne.etrend.sk
  • 28. www.petitpress.sk
  • 29. www.sme.sk
  • 30. www.slovnik.sk
  • 31. www.strategie.sk
  • 32. www.rtlklub.hu
  • 33. www.ringier.sk
  • 34. www.ringier.hu
  • 35. www.7plus.sk
  • 36. www.wikipedia.org