Pedagogické disciplíny (Čo je pedagogika, Rozdelenie pedagogických disciplín, Základné pedagogické disciplíny...)
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / odt
Pedagogika je pomerne mladá veda. Predstavuje otvorený systém poznatkov, na určitom stupni svojho vývoja, teda aj na určitej úrovni poznania reality, ktorý určuje jej predmet skúmania. Vyčlenila sa z filozofie. Názory odborníkov na pedagogiku a výchovu sú rôzne. Výstižne situáciu charakterizuje český pedagóg J. Průcha: „Jednotlivé chápanie pedagogiky vo svetle dnes neexistuje. Táto veda má rôzne varianty, líšiace sa podľa jednotlivých autorov, podľa teoretických smerov, ale aj podľa kultúrnej or...
|
|
0,1 |
10x |
|
Pedagogické disciplíny - súčasný pohľad a rozdelenie pedagogických disciplín
Prezentácia22 s. / 1. roč. / odp
• Pomerne mladá veda• Predstavuje otvorený systém poznatkov, na určitom stupni svojho vývoja, teda aj na určitej úrovni poznania reality, ktorý určuje jej predmet skúmania. • Vyčlenila sa z filozofie• Jednotlivé chápanie pedagogiky vo svetle dnes neexistuje. Táto veda má rôzne varianty, líšiace sa podľa jednotlivých autorov, podľa teoretických smerov, ale aj podľa kultúrnej orientácie charakteristickej pre určitú krajinu (Jan Průcha)• Zaoberá sa najzložitejšími otázkami nášho bytia = výchovou čl...
|
|
1,5 |
1x |
|
Konštruktivizmus - seminárna práca
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Témou mojej seminárnej práce bol konštruktivizmus, ako jeden z mnohých teórií výchovy. Konštruktivizmus patrí do kognitívnych psychologických teórií v ktorých sa hovorí predovšetkým o teóriách, podľa ktorých žiak svoje poznanie aktívne konštruuje.Pedagogický slovník (2008, s.105) definuje konštruktivizmus ako: „Široký prúd teórií vo vedách o správaní a sociálnych vedách, zdôrazňujúci ako aktívnu úlohu subjektu a význam jeho vnútorných predpokladov v pedagogických a psychologických procesoch, tak...
|
|
0,1 |
6x |
|
Teória výchovy - prednášky (UCM)
Prednášky14 s. / 2. roč. / docx
Teória výchovy - súhrn poznania a koncepcií orientovaných na procesy výchovy, čo znamená utváranie osobnosti človeka. Je to vedná disciplína pedagogiky, kt. je orientovaná na riešenie princípov, foriem, metód a prostriedkov výchovného pôsobenia.
|
|
0,1 |
13x |
|
Problém výchovy na prahu 21. storočia - Výchova v centre teoretického záujmu a skúmania
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Výchova ja v centre pozornosti vedy, ktorú poznáme pod názvom pedagogika alebo pedagogická veda. Člení sa do viacerých disciplín. Z hľadiska predmetu ju môžeme definovať napríklad ako teóriu edukačnej reality. Ako taká má svoju históriu, prešla peripetiami vlastného vývoja, ktorý môžeme sledovať aj na názorových rozdieloch o tom, čím sa vlastnemá zaoberať, na metódach skúmania, premenách terminológie... Nemožno v tomto kontexte nepripomenúť, že sa vyvýjala podľa sebaporozumenia vedy ako takej.Ne...
|
|
0,1 |
2x |
|
Teória výchovy a filozófia výchovy
Prednášky21 s. / 1. roč. / doc
Teória výchovy: úlohy a ciele t. v., obsah a predmet teórie výchovy, zložky výchovy, výchova k hodnotám Na úvod...... Je potrebné položiť si základné otázky o zmysle ľudského bytia, spôsoboch poznania človeka a možnostiach jeho ovplyvňovania a rozvíjania;... tieto otázky nie sú nové, kládli si ich už v starom Grécku a Ríme. ...ich novosť je v ich naliehavosti, v okolnostiach, za ktorých sa nastoľujú; ...to smeruje k zmenám, funkčnosti, účinnosti, odbornosti výchovy. ...je veľa teórií výchov, ale...
|
|
0,3 |
12x |
|
Prednášky z Teórie výchovy
Prednášky57 s. / 2. roč. / doc
1. Výchova
„Výchova v najširšom zmysle slova je - ovplyvňovanie človeka človekom“
Ťažiskovým pojmom je zámer – intencionalita ovplyvňovania
Zámer hovorí o tom, či jeden subjekt pôsobi na druhý s tým, že ho chce vychovávať
Výchova je
- odborné rozvíjanie psychických funkcií osobnosti
- profesionálne, odborné a cieľavedomé udržiavanie, zdokonaľovanie a rozvíjanie pozitívnych a funkčných možností človeka, psych. funkcií, procesov a vlastností
- zámerné, intencionálne, cieľavedomé a komple...
|
|
0,4 |
13x |
|
Prednášky z predmetu - Teória výchovy
Prednášky9 s. / 1. roč. / rtf
Ukážka:Teória výchovy je mladšou disciplínou ako didaktikaZaoberá sa obsahom výchovy, výchovou k disciplíne, sexuálnou výchovou, výchovou k rodičovstvu, pracovnou a telesnou výchovou, výchovnými ťažkosťami, prevychovavánim.
|
|
0,1 |
58x |
|
Teória výchovy (vypracovaný test, teória a schémy)
Študijný materiál25 s. / 1. roč. / zip
Vypracovaný 50 otázkovy test, schémy a teória + ťahák.
Teória:
Znaky výchovy:
• Perspektívnosť
• Zámernosť
• Komplexnosť
• Dlhodobosť
• Protirečivosť
• Dynamickosť
• Dvojstrannosť
Funkcie výchovy:
• Formatívno rozvíjajúca
• Mobilizujúca
• Povzbudzujúca k sebavýchove
• Profylaktická
• Prevýchovná
Fázy výchovného pôsobenia:
• Fáza vstupnej diagnózy
• Fáza motivácie a pedagogického projektovania
• Fáza realizácie výchovných opatrení
• Fáza stanovenia výslednej...
|
|
0,8 |
83x |
|
Teória výchovy - prednáška
Prednášky8 s. / 1. roč. / doc
Výchova je proces interaktívneho učenia na účely rozvojového učenia sa jednotlivcov, alebo skupín. 3 druhy výchovy:-kognitívna- psycho-motorická výchova- afektívna výchovaŠvec navrhuje ekvivalent pre výchovu - vzdelávaniePre afektívnu výchovu - vychovávanie, ktorého dôsledkom je vychovanosť, alebo nevychovanosťPsycho-motorická výchova - výcvik.Švec chápe za výchovu v širšom zmysle slova - výchova vo všetkých 3 oblastiach. Kognitívna oblasť - Švec chápe ako typ výchovy.Ak povieme výchova, je tam ...
|
|
0,1 |
9x |
|
Teória výchovy - poznámky z prednášok
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
Teória výchovy
Antipedagogika - 1975 Ekkerhard von Braunmühl, Hubertus von Schoenebeck
Rozvoj jedinca – na začiatku sú dedičné predpoklady na ktoré vplývajú výchova a prostredie
Znaky výchovy:
- Perspektívnosť
- Zámernosť
- Komplexnosť
- Dlhodobosť
- Protirečivosť
- Dynamičnosť
- Dvojstrannosť
Funkcie výchovy:
- Formatívno rozvíjajúca
- Mobilizujúca
- Povzbudzujúca k sebavýchove
- Profylaktická (vychovávateľ pozná problém a dopredu dieťa informuje, čo sa môže stať)
- Prevýchovn...
|
|
0,4 |
3x |
|
Teória výchovy - prednášky
Prednášky31 s. / 1. roč. / doc
Teória výchovy – skúma všeobecné zákonitosti výchovného pôsobenia
Teória výchovy patrí k jadrovým pedagogickým disciplínam.
Radíme ju k vedám antropologickým.
Pedagogika je veda o výchove ( v širšom slova zmysle)
Teória výchovy je veda o výchove (v užšom slova zmysle)
v širšom slova zmysle – ide o výchovu všetkých stránok osobnosti (rozumovej, etickej, telesnej, estetickej, pracovnej a i.)
v užšom slova zmysle – ide o označenie vývinu a formovanie mravných, povahových a charakterových ...
|
|
0,4 |
24x |
|
Úspešná rodičovská výchova - teória výchovy
Seminárna práca10 s. / - roč. / doc
Prioritné postavenie rodiny v procese výchovy detí je nepopierateľné. V rodine sa kladú základy výchovy dieťaťa, na ktoré potom nadväzuje pôsobenie ďalších výchovných činiteľov. Rodina svojim dlhodobým, dá sa povedať celoživotným ovplyvňovaním svojich príslušníkov je jedným z najvýznamnejších činiteľov formovania človeka.
Rodina, v zastúpení rodičov a ich detí, čelí mnohým výchovným a iným problémom hlavne v období nástupu detí do školy. Pôsobenie rodinnej výchovy na osobnosť budúceho žiačika ...
|
|
0,1 |
13x |
|
Základy sociológie výchovy a sociológie detstva
Študijný materiál22 s. / 1. roč. / doc
1. Sociálna veda a sociálna teória.
2. Vznik a vývoj sociológie, jej predmet, ideál, vedný systém.
3. Postavenie sociológie v systéme vedných a študijných odborov. Sociologické teórie a sociologické parametre.
4. Úrovne vedeckého poznávania v sociológii a v hľadiskách na skúmanie spoločnosti.
5. Sociológia výchovy, jej vznik, vývoj, predmet a úlohy. Vzťah sociológie výchovy a sociológie pedagogiky.
6. Vymedzenia pojmu spoločnosť, jej znaky, štruktúra a typológia.
7. Podmienky existencie s...
|
|
0,1 |
5x |
|
Teória výchovy
Skriptá178 s. / 3. roč. / doc
prof. PhDr. Jaroslav OBERUČ, CSc.
ÚVOD
Nie je náhodou, že moderné ľudstvo ak chce využívať súčasné vedecko-technické možnosti vo svoj prospech, ak sa má naša civilizácia zachrániť a ďalej rozvíjať, sústreďuje pozornosť na základné otázky vzdelávania a výchovy. Rozhodujúcou úlohou dneška je mnohostranný rozvoj osobnosti, uplatnenie každého občana, vzostupný koncepčný rozvoj výchovy a vzdelávania a vytváranie podmienok na zabezpečenie kvality poskytovanej výchovy a vzdelávania.
|
|
0,8 |
43x |
|
Teória výchovy
Vypracované otázky17 s. / 1. roč. / doc
1. Predmet teórie výchovy
Pod pojmom teória výchovy sa rozumie veda o výchove, čiže celá pedagogika
Pod pojmom teória výchovy sa ešte dnes rozumie disciplína, ktorá skúma výchovný proces, čiže výchovu v tzv. užšom slova zmysle, ktorú tvoria zložky výchovy okrem rozumovej.
Podľa Višňovského je "predmetom skúmania záujmu teórie výchovy opäť výchova a jej zákonitosti v užšom slova zmysle".
Predmet teórie výchovy:
A) skúmať podstatu výchovy ako prostriedok humanizácie
Podstata v...
|
|
0,2 |
44x |
|
Test z Teórie výchovy
Testy8 s. / 1. roč. / doc
Test z teórie výchovy - vypracovaný.
1. Antipedagogiku založil v roku 1975:
• Ekkerhard von Schöenebeeck
• Hubertus von Braunmühl
• *Ekkerhard von Braunmühl
• Erasmus Roterdamský
2. Antipedagogika ako prúd mimo pedagogiky vyžaduje:
• Radikálnu nevýchovu
• Diferencovaný prístup k spolunažívaniu ľudí
• Rešpektovanie princípu, že človek, sám cíti, čo je pre neho dobré
• * Všetky odpovede sú správne3. K znakom výchovy nepatrí:
• Komplexnosť
• *jednotvárnosť
• protirečivosť
• dynamičn...
|
|
0,1 |
26x |
|
Teória výchovy a vzdelávania - prednášky
Prednášky20 s. / 3. roč. / doc
- socializácia
- agógia
- výchova
- = 3 základné typy sociálneho pôsobenia (typy pôsobenia sociálneho prostredia na nás)
- socializácia – najširší pojem
- vyjadruje všetky typy sociálneho pôsobenia, ktoré môžeme v našom prostredí zaznamenať
- vplyvy môžu mať rôznu podobu:
- zámerné pôsobenie – rodič – poučovanie, učiteľ – vyučovanie
- nezámerné pôsobenie – nie je plánované, cieľavedomé – napr. spontánne učenie sa pozorovaním, vrstovnícke pôsobenie, médiá
- pôsobenie prebiehajúce v organ...
|
|
0,2 |
2x |
|
Teória výchovy a vzdelávania dospelých
Štátnicové otázky41 s. / 3. roč. / pdf
TEÓRIA VÝCHOVY A VZDELÁVANIA DOSPELÝCH
- patrí k jadrovým pedagogickým disciplínám, vychádza z gréčtiny, znamená - pozorovanie, skúmanie, vychovávať potomstvo.
- je disciplína základného a východiskového charakteru, ktorá skúma a objasňuje javy výchovného procesu, jeho zákonitosti a prostriedky výchovnej práce. Zároveň skúma a objasňuje to, čo je spoločné vo výchovnom pôsobení všetkých činiteľov a subsystémov vzdelávania dospelých.
- v SR sa rozvíja od 1945.
- je to práca alebo osvetová činn...
|
|
0,5 |
26x |
|
Obsahy a ciele pedagogiky
Seminárna práca12 s. / - roč. / doc
Teória výchovy - jej predmetom skúmania a záujmu je výchova.Výchova- je základným pedagogickým termínom. Je to proces zámerného pôsobenia na osobnosť, aby sa dosiahla pozitívna zmena v jeho vývine. Výchovu chápeme v užšom a širšom slova zmysle.Výchova v užšom slova zmysle - znamená všestranný rozvoj nonkognitívnych stránok osobnosti - nezahŕňa vzdelávanie, ide hlavne o mravný rozvoj.Výchova v širšom slova zmysle - sa chápe ako komplexný rozvoj, aj mravný aj rozumový rozvoj.Výchova - predstavuje ...
|
|
0,1 |
26x |
|
Teória výchovy
Štátnicové otázky78 s. / 3. roč. / doc
1. Teória výchovy, predmet, úlohy, ciele a postavenie v sústave pedagogických vied. Pojem výchova, vzdelávanie, edukácia a edukačné prostredie. Historické názory na výchovu. 3
2. Teoretická podstata výchovného procesu, vnútorné a vonkajšie podmienky výchovy. Systém výchovného pôsobenia. Priebeh výchovného procesu, prirodzené a intencionálne výchovné pôsobenie. 7
3. Procesuálna stránka výchovy, pojem a podstata výchovných zásad, formy výchovného procesu, výchovné prostriedky, metódy výchovy. 8
...
|
|
0,3 |
1x |
|
Teoria výchovy (poznámky z prednášky)
Prednášky8 s. / - roč. / doc
Teória výchovy - je veda o výchove, ide o formovanie vedomostí. Utváranie - je všetko čo človeka utvára. - vonkajšie vplyvy -funkcionálne (vplyv prostredia na vývoj človeka). Ide o náhodné, živelné pôsobenie prostredia. - intencionálne (napr. výchovné pôsobenie osoby A na osobu B). cieľavedomý, zámerný- vnútorné vplyvy -funkcionálne (živelný vplyv endogénnych faktorov na vývoj človeka). človek sa utvára s tým, s čím sa narodil, nesie si svoju výbavu-vlohy. Živelné, vrodené.- intencionálne (sebav...
|
|
0,1 |
14x |
|
Teória výchovy - študijný text
Skriptá173 s. / - roč. / doc
Nie je náhodou, že moderné ľudstvo ak chce využívať súčasné vedecko-technické možnosti vo svoj prospech, ak sa má naša civilizácia zachrániť a ďalej rozvíjať, sústreďuje pozornosť na základné otázky vzdelávania a výchovy. Rozhodujúcou úlohou dneška je mnohostranný rozvoj osobnosti, uplatnenie každého občana, vzostupný koncepčný rozvoj výchovy a vzdelávania a vytváranie podmienok na zabezpečenie kvality poskytovanej výchovy a vzdelávania.
Výchova ako cieľavedomá a zámerná činnosť sprevádza člo...
|
|
0,8 |
31x |
|
Teória výchovy
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / doc
Vypracovaných prvých 5 otázok zo syláb z knihy Teória výchovy od Mirona Zelinu:
1. Čo je výchova
Výchova je odborné rozvíjanie psychických funkcií osobnosti.
Výchova je profesionálne, odborné a cieľavedomé udržiavanie, zdokonaľovanie a rozvíjanie pozitívnych a funkčných možností človeka, psychických funkcií, procesov a vlastností osobnosti.
Pod slovom výchova nemáme na mysli len vedomé ovplyvňovanie človeka človekom, ale aj ovplyvňovanie neuvedomelé, neistencionálne, nevedomé.
Existu...
|
|
0,1 |
30x |
|
Teória výchovy
Prednášky11 s. / 1. roč. / doc
Teória výchovy patrí medzi základné pedagógoické disciplíny
Antropologicko-axiologický model:
Antropos- človek, axio – význam, hodnota
Výchova je nástrojom, ktorý má pomôcť v procese humanizácie ľudského mláďaťa.
|
|
0,1 |
7x |
|
Integrácia žiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia
Referát3 s. / - roč. / doc
V najvšeobecnejšie rovine integráciou rozumieme začleňovanie, prípadne spojovanie určitých častí do jedného celku. Ide predovšetkým o riešenie problematiky spolužitia majority - intaktných jedincov a minority - ľudí so sociálnym a zdravotným znevýhodnením. Toto spolužitie je spojené a priamo podmienené s procesmi vzájomného formovania osobností postihnutých jedincov a spoločnosti, ďalej s procesmi informačnými, sociálnokomunikačnými, adaptačnými, kooperačnými a pod.
|
|
0,1 |
8x |
|
Teória výchovy
Vypracované otázky27 s. / 1. roč. / doc
Vývin didaktiky, reformizmus,metódy did.výskumu, obsah vzdelania, druhy vzdelania, základy vyučovacieho procesu, zákony učenia, humanizácia vo vyučovaní, vyučovacie zásady, vyučovacie metódy, organizačné formy, materiálne didaktické prostriedky, príprava na vyučovanie, koncepcia 20.stor.
|
|
0,3 |
12x |
|
Teória výchovy
Prednášky14 s. / 2. roč. / doc
ZNAKY VÝCHOVY
Perspektívnosť
Zámernosť
Komplexnosť
Dlhodobosť
Protirečivosť
Dynamičnosť
Dvojstrannosť
FUNKCIE VÝCHOVY
Formatívno rozvíjajúca
Mobilizujúca
Povzbudzujúca k sebavýchove
Profylaktická
Prevýchovná
|
|
0,1 |
13x |
|
Teória výchovy
Poznámky19 s. / 1. roč. / doc
TEÓRIA VÝCHOVY
1. CHARAKTERISTIKA DISCIPLÍNY
- doposiaľ nie jednoznačný ani obsah študijnej disciplíny teórie výchovy, ba ani jej názov – čoho dôkazom je stav tejto disciplíny za posledných 14 rokov.
- je to teoreticko – empirická disciplína, a patrí medzi základné pedagogické disciplíny
a/ Teoria výchovy ako pedagogická disciplína. Podstata a súčasné prístupy
k chápaniu predmetu a obsahu teorie výchovy.
- to aké miesto má teoria výchovy vnútri pedagogiky, závisí od chápania a...
|
|
0,2 |
6x |
|
Kapitoly z teórie výchovy
Prednášky29 s. / 2. roč. / doc
Teória výchovy – jedna zo základných pedagogických disciplín. Do r. 1989 najviac
postihnutá politikou a ideológiou.
Z najnovších prameňov:
Darák a kolektív – Kapitoly z teórie výchovy, PHPV, Prešov, 2004
Antropologicko-axiologická metóda – tradičná metóda – inštitúcie, rodina, škola,
mimoškolská činnosť
1. CHARAKTERISTIKA DISCIPLÍNY
Predmet – objekt skúmania, veľa názor...
|
|
0,3 |
10x |
|
Teória výchovy
Prednášky22 s. / 1. roč. / doc
Teória výchovy
1. Predmet – teória školskej a mimoškolskej výchovy, charakteristika disciplíny. Miesto teórie výchovy v sústave pedagogických vied. Vzťah teórie výchovy k školskej a mimoškolskej výchove, k hraničným pedagogickým disciplínam.
Výchova mimo vyučovania
Pedagogika voľného času = výchova mimo vyučovania okrem rodiny, sú to hlavne:
- školské výchovné zariadenia / školské družiny, ŠK, domovy mládeže, ZUŠ, škola v prírode /
- mimoškolské výchovné zariadenia / detské domovy, domy ...
|
|
0,2 |
2x |
|
Teória výchovy
Prednášky23 s. / 2. roč. / doc
TEÓRIA VÝCHOVY
I. Prednáška – Patrícia Zolyomiová (21.9.2010)
- výchovný proces, jeho teoretické základy a modely
-humanizácia výchovy a vzdelávania
-cieľ výchovy a jeho konkretizácia
|
|
0,2 |
25x |
|
Teória výchovy
Poznámky29 s. / 1. roč. / doc
Teória výchovy
Úlohy a ciele výchovy
Úlohou výchovy je rozvíjať osobnosť.
Činnosť je každá aktivita človeka:
- senzomotorická oblasť - každý pohyb
- kognitívna oblasť - učenie, myslenie, prejavy
- nonkognitívna oblasť - prejavy citov, motivácie, aktivity, socializácie, hra, práca
Intencionalita výchovy - zameranie výchovy na ciele rozvoja človeka, má:
- ontologický aspekt - skúma podstatu bytia
- gnozeologický aspekt - skúma poznateľnosť človeka
- axiologický aspekt - skúma význam ...
|
|
0,2 |
7x |
|
Teória výchovy dospelých
Poznámky5 s. / - roč. / doc
Predmet teórie výchovy dospelých- vedecké skúmanie výchovného procesu utváranie osobnosti človeka, v podmienkach sociálnych skupín a komunít ,riadenej a neriadenej sebavýchovy, seba formovania, a seba utvárania.
Predmetom teórie výchovy - je výchova, jej zákonitosti v užšom slova zmysle. (Višňovský)
- Teória výchovy súvisí s ďalšími vednými disciplínami, -andragogické disciplíny, a s ďalšími vedami bez ktorých by sa teória výchovy nemohla rozvíjať.
1. Psychológia
2. Sociológia
3. Filozofia
...
|
|
0,1 |
9x |
|
Teória výchovy
Prednášky13 s. / 2. roč. / rtf
Definícia výchovy
Výchova najvšeobecnejšie je rozvíjanie možností človeka. S dôrazom na odborné skúmanie výchovy ako javu je profesionálne (cieľavedomé a odborné) rozvíjanie pozitívnych možností, psychických funkcií a procesov osobnosti človeka. Pri dôraze na axiologický rozmer osobnosti sa zdôrazňuje funkčnosť rozvoja človeka, potom výchova je odborné zdokonaľovanie, rozvíjanie pozitívnych, funkčných čŕt psychických procesov, funkcií a vlastností osobnosti človeka. Pri analýze týchto definíci...
|
|
0,1 |
5x |
|
Teória výchovy
Poznámky27 s. / 1. roč. / doc
PREDMET A CHARAKTERISTIKA DISCIPLINY
Je v poradí 4. zo základ. pd.g disciplín . Je to disciplína, ktorej predmet je výchova v užšom zmysle slova. V pdg - sa výchova chápe v školách, ale sú aj výchovné situácie, ktoré nie sú v škole. Definícia výchovy: je to proces zámerného navodzovania interakcie vonkajších podmienok a vnútorných zmien osobnosti, ktoré vedú k jej optimálnemu rozvoju v zmysle socializácie a personalizácie.
Výchovná situácia je charakteristická tým, že predpokladá konanie ...
|
|
0,3 |
5x |
|
Teória výchovy a vychovávania
Prednášky10 s. / 3. roč. / doc
Teoria – poznavanie, skumanie
-zamerana na vychovu, vychovny process
- suhrn poznatkov o vychove a vychovneho procesu
- zakladna pedagogicka disciplina
-charakterizuje jednotlive zlozky vychovy, ciele, ulohy, zasady, metody, organizacne formy a prostriedky a objasnuje ich
ZLOZKY VYCHOVY
-esteticka vychova
-rozumova vychova
-mravna vychova-najvyznamnejsia
-pracovana a telesna vychova
...
|
|
0,1 |
20x |
|
Teória základov výchovy
Poznámky26 s. / 1. roč. / docx
prvá prednáška v dokumentácii
|
|
0,2 |
0x |
|
Sociálne a filozofické základy
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
1. VÝCHOVA – v širšom slova zmysle = ovplyvňovanie človeka
= veda o hodnotách (axiológia)
- v užšom zmysle slova = výchova je proces rozvíjania osobnosti človeka
Výchova – je zámerné, cieľavedomé rozvíjanie psychických procesov a funkcií osobnosti
Všetko čo nás ovplyvňuje - na nás vplýva
Rozvíjanie – je súbor procesov , v ktorých dochádza k funcnym zmenám , deriváciám vlastnosti v čase.
|
|
0,1 |
14x |
|
Vzdelávanie, filozofia a teoria výchovy
Prednášky4 s. / 2. roč. / doc
1. prednáška- Definícia výchovy, jav a podstata, čo je podstata výchovy podľa Jána Patočku,
2. prednáška - Výchovný proces ako boj medzi žiakom a učiteľom,
|
|
0,1 |
1x |
|