Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Cenové stratégie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
27163
Posledná úprava
29.10.2009
Zobrazené
1 746 x
Autor:
lizbeth
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vysvetlenie základných pojmov týkajúcich sa cien a ich významu v podniku , ich charakteristiky a funkcie v podnikaní.
Cena je dôležitým faktorom určujúcim podiel na trhu
Cena je vyjadrením hodnoty tovaru, alebo služby.
Cena určuje čo podnik za svoju cenu na trhu získa
Cena je hodnotový nástroj. Formuje ju dopyt a ponuka. Je to jediná časť marketingového mixu, ktorý prináša podniku tržby. Stanovenie výšky ceny je otázkou správnej stratégie. Cena vychádza z kalkulácie a konkurenčnej ceny.
Funkcie v podnikaní : Informačná(kriteriálna)funkcie ceny, cena sa stáva jedným zo základných prvkov výpočtu a posudzovania rôznych variantov riešenia, výberu a postupov na trhu.
Stimulačná funkcia ceny, cena je nástrojom dosahovania zisku, motivuje tak podnik dosahovať vyššiu kvalitu vyrábaných výrobkov, poskytovaných služieb...
Alokačná(regulačná)funkcia ceny , je spojená s cenovými pohybmi , prostredníctvom ktorých sa aj presadzuje.
Obmedzujúca funkcia ceny, vo vzťahu k spotrebiteľovi plní svoju obmedzujúcu funkciu.
Distribučná funkcia ceny , cena je nástrojom distribúcie dôchodkov pri výmenných transakciách.

Kľúčové slová:

cena

cenová stratégia

trh

trhové hospodárstvo

dopyt

trhová cena

marketingový mix

riadenie cien