Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Cenové stratégie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
16603
Posledná úprava
07.01.2009
Zobrazené
1 614 x
Autor:
pohladavka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.) Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
Cena:
- určuje podiel podniku na trhu
- od ceny závisí aj výsledok hospodárenia podniku, hlavne zisk
- je vyjadrením „hodnoty“ tovaru alebo služby
- je vyjadrením peňažnej úhrady na trhu za predávaný výrobok, či poskytovanú službu
- peňažná suma dohodnutá pri kúpe a predaji tovaru medzi kupujúcim a predávajúcim
- vychádza z kalkulácie a konkurenčnej ceny
- formujú ju dopyt a ponuka
- !!! jediná časť marketingového mixu, ktorá prináša zisk !!!

Pri teórií ponuky a dopytu: vyššie ceny znižujú dopyt a naopak. Realita je však iná. Aj pri vysokej cene môže rásť dopyt.Nízke ceny taktiež môžu potenciálnych zákazníkov odradiť.

Ciele podniku pri stanovovaní ceny: dosiahnutie zisku, jeho maximalizácia, zvýšenie trhového podielu, rast objemu predaja, zabezpečenie rýchlej návratnosti investícií, kvalita výrbkov, ...

Kľúčové slová:

trhová cena

tvorba cien

cenová stratégie

cenová politika štátu