Cenová politika a stratégia
		
		
				
						
								Prípona 
										.doc | 
								Typ 
										vypracované otázky | 
								Stiahnuté 
										13 x | 
						
						
								Veľkosť 
										0,1 MB | 
								Jazyk 
										slovenský | 
								ID projektu 
										11303 | 
						
						
								Posledná úprava 
										22.11.2018 | 
								Zobrazené 
										9 069 x | 
								Autor: 
								   - | 
						
						
								                                                                                                                                                               
								Zdieľaj na Facebooku | 
						
						
								| Detaily projektu | 
						
		
		
 
		
		
		
		Popis:
		Cenová politika
- je súbor opatrení štátu alebo podniku v oblasti cien. K uvedeným súborom opatrení patria:
• zásady pre uplatnenie cenovej sústavy
• ovplyvňovanie úrovne cien a cenových relácií
• usmerňovanie dynamiky vývoja cien
• využívanie nízkych a vysokých cien pre realizáciu zámeru hospodárskej politiky štátu
• štátna cenová politika pokračuje prostredníctvom kompetentných organizácii v deregulácii cien
• štátne org. zabezpečujú transparentnosť cien tzv. prirodzených monopolov
• súčasťou cenovej politiky je aj regulácia cien a cenová kontrola, je spojená s reformami DPH a spotrebnými daňami,...
- je súčasťou hospodárskej politiky štátu alebo podnikovej obchodnej politiky
- má vychádzať z ekonomických cieľov podniku /sú rozhodujúcim kritériom pre voľbu vhodnej varianty cenovej politiky. Pri ich stanovení hrá významnú úlohu časové obdobie, v kt. majú byť dosiahnuté napr. cieľ maximalizácia zisku./
- musí uvažovať popri technologických a organizačných skutočnostiach aj s finančnými obmedzeniami
- je realizovateľné, ak nie je ohrozená likvidita firmy /nesmie byť prekročená spodná finančná hranica/
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  cenová politika
		  		  cenová stratégia
		  		  trhová cena
		  		  obchodné podnikanie
		  		  lákanie spotrebiteľov
		  		  uzatváranie obchodu
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Cenová politika štátu a podniku ako východisko pre tvorbu cenových stratégií
2. Cenová stratégia, jej podstata, funkcie a orientovanie pri možnom praktickom uplatnení
3. Implementácia cenovej stratégie do možných spôsobov v podnikateľskej činnosti (cenové adaptačné stratégie)
4. Metódy tvorby trhových cien
5. Tvorba cien v obchodnom podnikaní, jej špecifiká a strategické ciele lákania spotrebiteľov
6. Dohadovanie trhovej ceny pri uzatváraní obchodu 
		
		
				
 
 
 
 
 
  O súboroch cookie na tejto stránke
  Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.