Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 831   projektov
14 nových

Didaktika praktických činností (Tézy vyučovacieho predmetu)

«»
Prípona
.doc
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
215 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14020
Posledná úprava
23.03.2022
Zobrazené
1 456 x
Autor:
-
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
DIDAKTIKA PRAKTICKÝCH ČINNOSTÍ
ODBORNÁ PRÍPRAVA
- VŠEOBECNÁ (VŠEOBECNÉ VZDELANIE)
a) spoločenskovedná
b) matematicko-prírodovedná - orientovaná na to, s akým materiálom sa žiaci budú pripravovať. (napr. zoologovia, opravári-elektortechnika..)
- ODBORNÉ VZDELANIE
c) teoretické - spoznávajú sa tu materiály, technologia, stroje, s ktorými pracovať budú
d) praktické - t.j. odborný výcvik
Odborným výcvikom sa budeme zaoberať. Patrí do praktickej odbornej prípravy.

Ad 1./

Pojem a predmet didaktiky OV

Didaktika je jednou z vedných disciplín pedagogiky ,skúma zákonotosti vyučovacieho procesu so zreteľom na osobnosť žiakov.
Predmetom didaktiky OV skúmanie cieľov a úloh obsahu odborného výcviku, určenie vyučovacích zásad, metód vyučovania a jeho organizačných foriem. Didaktika OV využíva poznatky všeobecnej pedagogiky, didaktiky, teórie výchovy a pedagogickej psychológie. DIDAKTIKA OV skúma obsah, aké majú byť vyuč. spôsoby, organizačné prostriedky, náradie s cieľom naučiť žiaka využívať skúsenosti v praxi.
Pramene:
- technicko - technologická stránka
- pedagogicko - psychologické princípy
...

Kľúčové slová:

didaktika

odborný výcvik

učebný plán

učebné osnovy

vyučovacie zásady

vyučovacie metódy

organizačné formy

vyučovanie

SOU

SOŠ

učiteľ

brainstorming

pedagogika

žiak



Obsah:
  • 1. Pojem a predmet didaktiky odborného výcviku ( ďalej len OV )
    2. Ciele a úlohy, charakteristika a zvláštnosti vyuč. Predmetu OV
    3. Požiadavky kladené na OV
    4. Pedagogicko-psychologické princípy vyučovacieho procesu v OV
    5. Postup pri osvojovaní si pracovných zručností a prac. návykov. Etapy postupu
    6. Obsah vyučovacieho predmetu
    7. Didaktická analýza obsahu OV
    8. Usporiadania učiva v OV do didaktického systému. Druhy didaktických systémov usporiadania učiva v OV
    9. Uplatnenie didaktických zásad vo vyučovaní OV
    10. Vyučovacie metódy v OV. Klasifikácia vyučovacích metód.
    11. Využívanie slovných vyučovacích metód v OV
    12. Využívanie názorných vyučovacích metód v OV
    13. Využívanie praktických vyučovacích metód v OV
    14. Didaktické funkcie v odbornom výcviku
    15. Organizačné formy vyučovania v OV. Klasifikácia a požiadavky kladené na organizačné formy vyučovania
    16. Organizačné formy vyučovania v OV z hľadiska kooperatívnych vzťahov
    17. Organizačné formy vyučovania v OV z hľadiska vzťahu žiakov k miestu na ktorom sa OV uskutočňuje
    18. Organizačné formy vyučovania z hľadiska času, v ktorom OV prebieha
    19. Typy vyuč. dní vzhľadom na prioritné didaktické funkcie, ktoré sa v nich majú plniť
    20. Pedagogická práca učiteľa praktickej prípravy, jej štruktúra
    21. Plánovanie a príprava učiteľa praktickej prípravy na vyučovací proces
    22. Tvorivosť vo vyučovacom procese, tvorivosť žiaka, podmienky rozvíjania tvorivosti
    23. Tvorivá pedagogická práca učiteľa praktickej prípravy. Oblasti uplatnenia pedagogickej tvorivosti učiteľa ( atmosféra, obsah, učebná práca )
    24. Metodiky a koncepcie vyučovacieho procesu v OV podporujúce rozvoj tvorivosti žiakov ( simulačná metóda, inscenačná metóda, brainstorming, metóda čiernej skrinky, problémové vyučovanie, projektové vyučovanie )

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • prezentácie
  • skriptá