Popis:
Marketing ako komplex = zabezpečiť uspokojovanie potrieb zákazníka a splnenie cieľov podniku
- marketing vychádza z marketingového mixu - produkt, place, promotions, price
- komunikačný mix - podpora predaja, osobný predaj, public relations, reklama
Služba = nehmotný výsledok výrobnej činnosti, ktorý uspokojuje ľudské potreby
= okamih, v ktorom marketingové pracovné postupy ale aj ľudský činiteľ majú spoločne podporiť vytvorenie a dodanie služby, ktorá zodpovedá zákazníkovým /klientovým/ požiadavkám i potrebám, ale teda i rizikám a očakávaniam.
Rozhodujúci faktor v procese služby je najmä interakcia medzi klientom a predávajúcim.
Kľúčové slová:
marketing služieb
relačný marketing
alokácia ľudských zdrojov
marketingový mix
podpora predaja
osobný predaj
public relations
reklama
personálny manažment
Obsah:
- Klasické služby ako produkty sa od ostatných výrobkov rozlišujú špecifickými vlastnosťami
4 skupiny produktov, ktoré sú charakteristické ako čistá služba
Podstata marketingu služieb pozostáva z viacerých hľadísk
Vzťah personálneho manažmentu k marketingu služieb
Klasifikácia služieb
Proces vývoja marketingu služieb
Marketing vzťahov
Model 6-tich trhov
Určenie trhovej orientácie marketingu vzťahov
Na definovanie poslania je potrebné si položiť tieto otázky
Poslanie stanovuje špecifické ciele v nasledujúcich oblastiach
Úrovne poslania
Porterove generické konkurenčné stratégie
2 metódy, ktoré nám pomáhajú pre stanovenie poslania
Alokácia ľudských zdrojov v oblasti služieb
Marketing služieb
Kategorizácia skupín na základe rozdielnych rolí zamestnancov
Maloobchodná predajňa a jej atmosféra
Vývesné štítky /štíty/ a výklady v maloobchodných službách
Klasický marketingový mix
Rozšírený MM
Špecifický marketingový mix vzdelávacích služieb vysokej školy
Komunikačný mix v maloobchodných službách
Zdroje:
- Jaroslav Ďaďo: Marketing služieb
- Elvíra Dudinská: Základy marketingu