Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Didaktické využitie výpočtovej techniky - Využitie počítača

«»
Prípona
.doc
Typ
poznámky
Stiahnuté
61 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13369
Posledná úprava
25.11.2020
Zobrazené
5 266 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úlohy výpočtovej techniky v školách:
1. zavádzanie a používanie počítačov vo výučbe závisí od:
- technickej úrovne hardwaru
- počet počítačov v učebni
- vybavenosť vhodným didaktickým softwarom
- pripravennosť a schopnosť učiteľov a študentov pracovať s počítačmi (rôzne úrovne poč. gramotnosti)

2. Čo sa týka stratégií zavádzania počítačov, existovali nasledovné:
- NIT new information technologys - nové informačné technologie
- NM&IT nové média a informačné technológie
- NICT nové informačné a komunikačné technológie

Súčastné trendy zavádzania počítačov do výučby majú za ciel aj prepojenie počítača s:
- ďaľšími školskými technickými prostriedkami ( cd prehrávač, dvd prehrávač, spätný projektor, dataprojektor.
- ďaľšími výučbo. prostriedkami (učebnice, pracovné zožity , laborat. zariadenia)
- ďal. počítačmi v lokálnych a regionálnych sieťach :( LAN, MAN, WAN)
- rôznymi typmi inform. systémov ( veľké informačné databázy systémy teletextu a pod.
- s ďaľšími prostriedkami medzinár. telekomunikácií: (veľká možnosť , chatovanie, diskusné skupiny ICQ).
- projekty výmeny programov medzi zahraničnými vys. školami.
...

Kľúčové slová:

výpočtová technika

počítač

PC

škola

IKT

informačno komunikačné technológie

informatika

didaktika

LAN

MAN

WAN

sieť

internet

vyučovanie

klávesnica

ENTER

CTRL

ALT

TAB

SHIFT

ESC



Obsah:
  • Zavádzanie a používanie počítačov vo výučbe závisí od
    Staršie stratégie zavádzania počítačov
    Súčastné trendy zavádzania počítačov
    Siete
    Výpočtová technika vystupuje v školách v 4. základných funkciách
    Funkcie počítača vo vyučovacom procese
    Nevýhody použitia počítačov vo vyučovaciom procese
    Použitie klávesnice

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky