Popis:
		Rozvojom technológií, nástupom informačnej spoločnosti, globalizáciou ekonomiky a celkovú premenu trhu práce podčiarkujú strategicky významné pojmy t. j.  vzdelávanie, výchova a učenie. nestačí len získať základné vzdelanie, aby občan celý život pracoval, ale vzniká potreba celoživotného vzdelávania sa.
 vzniká tzv. znalostná ekonomika. Znalostná ekonomika predstavuje vznik najdynamickejšej a najkonkurencieschopnejšej ekonomiky na svete. Neznamená nič iné, len toľko, že budúci vývoj je v rozhodujúcej miere ovplyvňovaný využívaním ľudského potenciálu – jeho vedomostí a znalostí.
na slovensku je založený oficiálny vládny program Minerva. Minervu je možné poňať v dvoch významoch :
1.	jej podstata – meno rímskej bohyňe umu, rozumu, vzdelania a patrónka civili-
                             začného života,
2.	skratka pre – mobilizácia inovácií v národnej ekonomike a rozvoj vedecko – 
                            vzdelávacích aktivít. 
Cieľom programu Minerva je vyvíjať aktivity na podporu rozvoja znalostnej ekonomiky na Slovensku, ktorá je považovaná za jedinú cestu ako na Slovensku  čo najrýchlejšie dosiahnuť a dlhodobo udržať životnú  úroveň typickú pre západoeurópske krajiny.
4 oblasti minervy:
1.		Informačná spoločnosť 
2.	Inovácie, veda a výskum
3.	Investície do ľudí a vzdelávania 
4.	Podnikateľské prostredie – 
Podstata vzdelávania zamestnancov V každom podniku by mal byť vytvorený priestor a podmienky pre systematickú starostlivosť o rozvoj vzdelávania a pracovných schopností všetkých zamestnancov podniku, ako manažérov, tak aj výkonných zamestnancov.
2.1	Realizácia vzdelávania zamestnancov
  V dnešnej dobe efektívné systematické vzdelávanie zaisťujú podniky,  ktoré vychádzajú zo strategických cieľov rozvoja konkurencieschopnoti spoločnosti a z potrieb celoživotného vzdelávania svojich zamestnancov. Realizácia podnikového vzdelávania musí byť starostlivo pripravená, komplexne zabezpečená a aktívne realizovaná. 
 Realizácia podnikového vzdelávania - základné fázy
	identifikácia potreby vzdelávania,
	 plánovanie vzdelávacích aktivít,
	realizácia vzdelávacích aktivít – plánu,
	vyhodnocovanie efektívnosti programu  vzdelávania (spätná väzba).