Agresivita (seminárna práca + výskum)
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
Úvod
Slovo agresia pochádza z latinského ”adgreedi“, čo znamená zabezpečiť si prístup, atakovať, pokúsiť sa niekoho prekonať, či osloviť. Efektívne využívanie agresivity v medziach normy pod vlastnou kontrolou pomáha žiakom zvládať mnohé situácie a dosahovať stanovené ciele. Najčastejšie ide o športové výkony, súťaženie, dosahovanie dobrých vzdelávacích výkonov, efektívne sebapresadzovanie a pod. Zdravé využívanie agresívnej energie môže viesť k dosahovaniu mn...
|
|
0,2 |
139x |
|
Pedagogické disciplíny - súčasný pohľad a rozdelenie pedagogických disciplín
Prezentácia22 s. / 1. roč. / odp
• Pomerne mladá veda• Predstavuje otvorený systém poznatkov, na určitom stupni svojho vývoja, teda aj na určitej úrovni poznania reality, ktorý určuje jej predmet skúmania. • Vyčlenila sa z filozofie• Jednotlivé chápanie pedagogiky vo svetle dnes neexistuje. Táto veda má rôzne varianty, líšiace sa podľa jednotlivých autorov, podľa teoretických smerov, ale aj podľa kultúrnej orientácie charakteristickej pre určitú krajinu (Jan Průcha)• Zaoberá sa najzložitejšími otázkami nášho bytia = výchovou čl...
|
|
1,5 |
1x |
|
Otázka slobody, moci, autority a disciplíny vo výchove
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / zip
Seminárna práca je vhodná aj ako učebný materiál. Obsahuje všetky podstatné informácie z danej problematiky pre štúdium. Jej správnosť je kontrolovaná doktorandkou.
|
|
5,1 |
23x |
|
Žiak - sloboda - výchova
Seminárna práca35 s. / 1. roč. / rar
Pri analýze dejinných súvislostí v oblasti pedagogiky ako
vedy o výchove vidíme zaujímavé skutočnosti. Približne v tom
období, keď v Európe v súvislosti s dobou osvietenstva nastáva
rozmach racionalizmu, ktorý prevažuje dodnes, objavuje sa
v spojení s človekom i potreba jeho slobody. Kým škola, ktorá
je považovaná v tej dobe za základnú vzdelávaciu inštitúciu,
stavia na racionalizme a upevňuje si svoj zámer vzdelávať ľudí
ako prvoradý cieľ, formovanie človeka ...
|
|
1,3 |
1x |
|