Literatúra pre deti a mládež (členenie, periodizácia...)
Prednášky10 s. / 3. roč. / doc
Periodizácia literatúry pre deti a mládež:Na Slovensku sa vyvíjala v dvoch štádiách. Prvým je didakticko-utilitárne obdobie. Jeho začiatok je datovaný začiatkom 80. rokov 18. storočia a končí koncom 20. rokov 20. storočia. Literatúra nie je umelecká, jej základnou funkciou je vychovávať. Nepatrnú zmenu priniesli reformy Jozefa II. Čoraz častejšie sa ozývala potreba tvorby učebníc.Samuel Tešedík - Knižečka k čítání (1778) - drakomický charakter, zbierka mravoučných exempiel)Ján Kollár - Čítanka a...
|
|
0,1 |
16x |
|
Terapeutická funkcia knihy v predškolskom veku
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Bibliopsychológia sa zaoberá vplyvom čítania na duševný život človeka a skúma priebeh psychických procesov počas čítania, skúma vzťah autora, čitateľa a knihy.
Psychoterapia je komplexné liečebné pôsobenie. Psychoterapia a reedukácia u detí má viaceré vekové špecifickosti, podmienené typickými vývinovými charakteristikami. Okrem úrovne mentálnej vyspelosti a vývinovej zrelosti treba brať do úvahy odlišnosti zážitkového sveta detí. Má v ňom vyšší vplyv obrazotvornosť a emocionalita, bezprostredn...
|
|
0,1 |
4x |
|
Literatúra pre deti a mládež
Poznámky23 s. / 2. roč. / doc
1.literatúra pre deti a mládež
2.Základné pojmy LDM
3.Ľudová slovesnosť v čítaní detí
4.Rozprávka
5.Povesť
6. Vývin a podoby svetovej umelej rozprávky
7.Ľudmila Podjavorinská zakladateľka umeleckej tvorby pre deti
8.Sociálny motív v medzivojnovej próze pre deti a mládež
9. Ľudo Ondrejov
10. Charakteristika Hronského literárneho typu
11.Vývinové relácie poézie pre deti a mládež po roku 1918 na Slovensku
12. Charakter a perspektívy súčasnej poézie pre deti a mládež
13. Podoby a preme...
|
|
0,2 |
38x |
|
Literatúra pre deti a mládež
Prednášky13 s. / 2. roč. / doc
UMELECKÁ KOMUNIKÁCIA
ESTETICKÁ KOMUNIKÁCIA – prenos estetickej informácie medzi autorom a príjemcom prostredníctvom umeleckého textu (v prípade literárnej komunikácie ide o literárne dielo).
Funkcia textu a cieľ umeleckej komunikácie
funkcia – aktívny vzťah medzi predmetom a cieľom, na dosiahnutie ktorého sa predmet používa
cieľ umeleckej komunikácie – vyvolať estetický zážitok u príjemcu
estetický zážitok– aktivizácia fantázie, citu, obrazotvornosti, ale aj racionálnych zložiek psychiky p...
|
|
0,2 |
4x |
|