História nákladného automobilu
Referát18 s. / 1. roč. / doc
V Nemecku sa prvýkrát v roku 1886 predstavil nákladný automobil poháňaný spaľovacím motorom. U väčšiny nákladných áut bol použitý pohon spaľovacím motorom, u niektorých bola využitá na pohon para. Tie nákladné autá, ktoré spaľovali uhoľný plyn sa vyrábali do 30. rokov. Vďaka Karlovi Benzovi v roku 1924 boli do cestnej premávky zavedené autá s naftovým motorom. Vynikali vyššou účinnosťou, všestrannosťou, úspornosťou a dlhou životnosťou. V automobilovom priemysle začali prevládať v sektore úžitkov...
|
|
0,6 |
10x |
|
Dejiny automobilizmu - ťahák
Ťahák1 s. / 1. roč. / doc
Leonardo da Vinci - návrh mechanicky vozidla; „naťahovacie autíčko“Ferdinand Verbiest - parou poháňané vozidlo, vlastný pohon, prototyp - 1678konštrukcia automobilu - 2 problémy:pohon a konštrukcia vozidla3 hlavné vývojové smery:Parný, elektrický a spaľovací motorParný motor1705 - Thomas Newcomen patent - prvý moderný parný motor1712 - Thomas Newcomen - parný stroj na čerpanie vody z baní1759 - John Robertson - návrh - použitie parnej energie na pohon cestných vozdiel1769 - James Watt - prvý par...
|
|
0,1 |
19x |
|
Dejiny automobilizmu - prednášky
Prednášky263 s. / 1. roč. / pdf
1. časť prednášok z dejín automobilizmu ktorá obsahuje obrázky a kompletnú teóriu. Prednášky sú spracované vo vysokej kvalite
|
|
21,1 |
5x |
|
Ľudové automobily 70. rokov
Referát25 s. / 1. roč. / doc
Cieľom tohoto zadania je bližšie popísať situáciu v AP v 70. rokoch a popísať jednotlivé automobily tejto doby. Zadanie sa odovzdáva na Dejinách automobilovej výroby pre zlepšenie známky alebo keď nespravíte písomky. Témy na každý rok sú rovnaké a podobnosť zadaní sa nekontroluje :)
|
|
4,4 |
0x |
|
Dejiny automobilizmu (2. písomka)
Ťahák6 s. / 1. roč. / doc
Poznamky k 2.pisomke z dejin automobilizmu, po vytlačení sa dá použiť ako ťahák.
Obdobie pred 2.sv. vojnou – poznamenané veľkou hospodárskou krízou, ktorá začala krachom na newyorkskej burze 24.10.1929 s pôsobila útlm priemyslu až do roku 1933
- dizajn automobilov sa pomaly mení na oblý, karoséria sa stáva uzavretá, úložný priestor vzadu
- komfortné prvky výbavy sa sávajú štandardom (rádiá)
- upúšťa sa od štýlu karosérie touring a runabout
- v tomto období sa vyvinulo mnoho konštrukčnýc...
|
|
0,1 |
6x |
|