Teória informácií a ich úloha v manažmente
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / docx
Seminárna práca na tému Teória informácií a ich využitie v manažmente. Vytvorené na hodinu Základy manažmentu na SPU v Nitre.Podstatnou črtou, ktorou sa človek odlišuje od ostatnej prírody, je výmena informácií.. Žiadny živočíšny druh nemá vyvinuté formy komunikácie do takej miery ako človek. Každý deň prijíma, vyhodnocuje a odovzdáva nespočetné množstvo informácií rôzneho charakteru a v rozmanitej podobe. Sú to fakty, skúsenosti a vedomosti. Technológia prenosu, ukladania a spracovávania inform...
|
|
0,4 |
9x |
|
Štýl práce manažéra (základy manažmentu)
Seminárna práca25 s. / 1. roč. / pdf
Témou mojej seminárnej práce je „Štýl práce manažéra“. Hlavný cieľom mojej práce je charakterizovať pojmy súvisiace s mojou témou, priblížiť činnosť podniku a charakterizovať štýl práce manažéra v danom podniku, ktorý som si vybrala.Prvá časť mojej práce je teoretická. Pozostáva z prvej, druhej a tretej kapitoly a niekoľkých podkapitol, v ktorých sú uvedené rôzne definície a pojmy čerpané z rôznych literatúr a autorov.Prvá kapitola pozostáva z charakteristiky manažmentu. Súčasťou manažmentu je m...
|
|
0,6 |
5x |
|
Behavioristická (neoklasická) škola manažmentu (Základy manažmentu)
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
1.1 Úvod do behavioristickej školy manažmentuV dvadsiatych a tridsiatych rokoch 20. storočia prebiehali v priemyselne vyspelých krajinách hlboké sociálne a ekonomické zmeny. Hromadná výroba, prudký rast produktivity práce a skracovanie týždenného pracovného času menili správanie robotníkov. Dochádzalo k nespokojnostiam a konfliktom. Manažéri, výskumníci aj teoretickí pracovníci v oblasti manažmentu začali sústredovať pozornosť na ľudské zdroje, medziľudské vzťahy a správanie ľudí. To zapríčinilo...
|
|
0,1 |
26x |
|
Základy finančného manažmentu - financie
Skriptá146 s. / 2. roč. / doc
Posledná dekáda 20. storočia je vnímaná ako doba plná turbulencií a zmien, ako doba kedy celý svet urobil výrazný posun vpred ku globálnej ekonomike. Je určite mnoho faktorov, prečo má vývoj práve tento smer a pravdepodobne ich nie je možné identifikovať všetky. Veľmi často sa v tejto súvislosti hovorí o fenoméne “novej ekonomiky“. Je to koncepcia, ktorej hlavnými črtami sú:
1. nový (virtuálny) ekonomický priestor vytvorený internetom;
2. odlišné vnímanie času a rýchlosti.
Prechod z tradič...
|
|
1,3 |
22x |
|
Úloha kontroly v manažmente, fázy a metódy kontroly
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / docx
ÚvodKontrola patrí medzi štyri základné manažérske funkcie. Každý podnik pri svojej činnosti potrebuje aktuálne zisťovať výsledky svojej činnosti a účinnosť nástrojov, ktoré využíva na dosiahnutie svojich cieľov. Kontrola je azda najviac previazaná s funkciou plánovania, keďže práve plánované stavy tvoria podklad pre úspešné vykonanie kontroly. Tieto prichádzajú do priamej konfrontácie so skutočne dosahovanými výkonmi a zisťuje sa, do akej miery boli tieto naplnené.
Samotný proces kontroly ted...
|
|
0,1 |
16x |
|
Priemyselné parky - platné zákonné predpisy o podpore zriaďovania
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Prudký rozvoj obchodných zariadení najrôznejšieho typu a veľký nárast záujmu, príprava a vznik prvých priemyselných parkov poznamenáva v posledných rokoch spoločenský život, architektúru a urbanizmus na Slovensku. Tieto premeny sa uskutočňujú pre mnohých v nebývalom tempe a rozsahu, pričom ich pozitívne i negatívne dôsledky na územie a spoločnosť zakladajú zmeny dlhodobého a v niektorých prípadoch i nezvratného charakteru. Nie sú to izolované javy, tvoria súčasť globálnych procesov.
V oblasti...
|
|
0,1 |
3x |
|
Charakteristika organizačnej kultúry - základy manažmentu
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Organizačná kultúra je fenomén, ktorý je veľmi zložitý a ťažko definovateľný, ale ktorý, ako naznačujú vykonané prieskumi, významným spôsobom ovplyvňuje dlhodobú úspešnosť podniku. Na jednej strane môže byť zdrojom sily podniku a hlavným nositeľom jej konkurenčnej výhody, na strane druhej môže byť brzdou rozvoja organizácie dokonca i zdrojom jej deštrukcie.
Súčasní manažéri si význam organizačnej kultúry a jej ovplyvňovania v záujme úspešnosti firmy stále viac uvedomujú. Vo svojom úsilí o jej...
|
|
0,2 |
32x |
|
Základy podnikového manažmentu
Seminárna práca22 s. / 2. roč. / doc
ÚVOD„Manažment je dosahovanie cieľov prostredníctvom druhých“. Patrí mu označenie jedna z najdôležitejších ľudských činností. Je to proces, ktorý slúži na dosahovanie cieľov organizácie prostredníctvom usmerňovania premeny vstupov, resp. zdrojov na požadované výstupy. Vykonávajú ho manažéri, ktorí pomocou racionálnych aktivít vplývajú na zdroje, tieto kombinujú a usilujú sa zabezpečiť ich efektívnu transformáciu. Manažment by sme mohli definovať aj ako systém jednoty teórie a praxe riadenia v po...
|
|
0,2 |
5x |
|
Motivácia (motivačné faktory, teórie) - Základy manažmentu
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / docx
Ľudské zdroje sú najdôležitejší a najcennejší zdroj každého podniku, bez ktorého by nemohol fungovať. Práve tento zdroj rozhoduje o úspechu alebo neúspechu podniku, teda je veľmi dôležité získať kvalifikovaných pracovníkov, a následne si ich aj udržať. Starostlivosť o ľudské zdroje je dlhodobého charakteru a pre každú spoločnosť je práve snaha o získanie a rozvoj týchto zdrojov veľmi dôležitá. Výkon ľudských zdrojov je závislý ako na schopnostiach a zručnostiach, tak aj na motivácií a stimulácií...
|
|
0,1 |
0x |
|
Organizovanie ako funkcia manažmentu
Semestrálna práca10 s. / 3. roč. / docx
Seminárna práca zo Základov manažmentu 2. na tému Organizovanie
1. Teoretická časť
Organizovanie
Organizovanie je proces usporadúvania prvkov v organizácii, vzťahom medzi nimi, koordinácie činnosti pre efektívne dosahovanie cieľov.
Organizácia je objekt, vnútorné usporiadanie objektu a výsledok organizovania (organizačná štruktúra).Organizačná štruktúra je systém prvkov a vzťahov v organizácií na zabezpečenie efektívnej koordinácie činnosti pracovníkov organizácie v záujme dosahovania ci...
|
|
0,2 |
8x |
|
Zlepšenie komunikácie v organizácii
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
V mojej práci by som chcel uviesť fakty v súvislosti s komunikáciou v organizácii. Najprv by som všeobecne popísal čo je to komunikácia, kto sa zúčastňuje komunikácie, aké druhy komunikácie existujú a v neposlednom rade aj problémy v komunikácii a dosiahnutie zlepšenej a úspešnej komunikácie. Komunikácia je základným prvkom nielen v manažmente, ale aj v iných oblastiach. Úspešná komunikácia je jedným zo základných predpokladov fungovania každého organizácie. Prekážky v komunikácii sú často príči...
|
|
0,1 |
5x |
|
Základy projektového manažmentu
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / doc
V posledných desiatich rokoch sa slovo projekt objavuje v mnohých publikáciách a stretávame sa s ním denne. Samozrejme, že sa dá úplne kľudne a pohodlne žiť aj bez projektov stovky obyčajných ľudí tak žijú a mnohí z nich sú spokojní a šťastní.V odbornej literatúre nám ako príklady projektov uvádzajú mnohokrát nám bežné činnosti, ako sú stavba domu, príprava svadby...... Veď aj pri takýchto činnostiach si určujeme cieľ, plánujeme jednotlivé fázy, určujeme, kto sa bude na činnostiach podieľať, poč...
|
|
0,1 |
16x |
|
Živnosť - Základy manažmentu
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
ÚVODSúkromné podnikanie tvorí neoddeliteľnú súčasť trhovej ekonomiky každého vyspelého štátu. Jeho rozvoj prispieva k fungovaniu trhu, odstránenie monopolov a tým aj rozvoj hospodárskej súťaže. Malé a stredné podnikanie je považované za dôležitý prostriedok na znižovanie nezamestnanosti, ktorá je v rade postkomunistických krajín stále problémom. Jeho vývoj a fungovanie v určitej krajine je ovplyvnený celým radom faktorov, ako je napr. historický vývoj štátnej moci, rozvrstvenie obyvateľstva, pol...
|
|
0,1 |
5x |
|
Manažment výroby 1 (ZÁKLADY MANAŽMENTU VÝROBY; VÝROBNÉ CIELE A VÝROBNÁ STRATÉGIA; ROZVOJOVÝ, KRÍZOVÝ A RIZIKOVÝ MANAŽMENT VÝROBY
Prednášky56 s. / 2. roč. / doc
1. ZÁKLADY MANAŽMENTU VÝROBY1.1. Definícia pojmu výroba, význam výroby z hľadiska podnikania v trhovej ekonomikeVýroba je charakterizovaná ako vytváranie materiálnych a s nimi spojených nemateriálnych statkov, ktoré zodpovedajú trhovému dopytu. Produkcia tovaru je spojená s konkrétnym výstupom (output). Tento výstup vzniká tým, že vstupné faktory (input), predovšetkým materiál, sa podrobia transformačnému procesu. Výroba predstavuje základnú hodnototvornú f-ciu podniku a výsledný produkt je súhr...
|
|
0,6 |
8x |
|
Vypracované otázky z knihy prof. Sedláka - Základy manažmentu
Vypracované otázky55 s. / 2. roč. / docx
55 strán kvalitne vypracovaných otázok z knihy Prof. Mikuláša Sedláka - základy manažmentu. Otázky sú prehľadné a usporiadané podľa jednotlivých kapitol.
1. kapitola: Manažment – špecifická ľudská činnosť a veda
1. Čo rozumieme spoločenskou (sociálnou) organizáciou a prečo je predmetom záujmu teórie i praxe?Za spoločenskú (sociálnu) organizáciu rozumieme organizáciu chápanú v najužšom zmysle, tzn. že ju tvoria objekty pozostávajúce z ľudí a z technických prostriedkov, ktoré ľudské bytosti po...
|
|
0,3 |
103x |
|
Základy podnikania a manažmentu
Skriptá225 s. / 1. roč. / pdf
Ukážka:ÚVODTen. kto sa rozhodol pre vysokoškolské Štúdium v určitom študijnom odbore,predpokladá, že získané vedomosti vo zvolenom odbore mu umožnia dobre sa pripraviť nabudúcnosť. Nadobudnuté vedomosti v určitom odbore dávajú možnosť získať dôležitú konkurenčnú výhodu na trhu práce a tak si zabezpečiť prístup k vhodnému zamestnaniu.
|
|
10,6 |
26x |
|
Základy manažmentu - vybrané prednášky pre študentov externého štúdia
Skriptá131 s. / 2. roč. / rar
Učebný text Základy manažmentu obsahuje vybrané prednášky z predmetu Manažment. Je určený najmä študentom externého štúdia, ktorí študujú na Fakulte špeciálneho inžinierstva Žilinskej univerzity bakalársky študijný program Bezpečnostný manažment. Autor si kládol za cieľ vysvetliť základné pojmy, vzťahy a procesy, s ktorými sa stretávame pri výučbe uvedeného predmetu a v predmetoch na nej nadväzujúcich. Text sa zaoberá najdôležitejšími funkciami a procesmi súvisiacimi s riadením a správou organiz...
|
|
0,9 |
1x |
|
Poznámky z prednášok - predmet Základy manažmentu
Prednášky34 s. / 1. roč. / pdf
Chápanie pojmu „manažment“» manažment ako proces /praktická činnosť/- proces zameraný na efektívne dosahovanie cieľov, obsahom ktorého je plánovanie, organizovanie vedenie ľudí a kontrola - základne funkcie manažmentu.- praktická činnosť manažéra (dynamický proces) začína definovaním cieľov - plánovaním a pokračuje realizáciou až po kontrolu, na ktorú znovu nadväzuje definovanie nových cieľov (neustále opakujúci sa proces). Proces vytvárania a ďalšieho aktívneho rozvíjania podnikateľskej činnost...
|
|
0,2 |
11x |
|
Základy manažmentu - výber z prednášok
Skriptá32 s. / 1. roč. / doc
Manažérske rozhodovanie - proces definovania problému, stanovenia možných alternatív riešenia, voľby najvýhodnejšej alternatívy vrátane zhodnotenia efektívnosti prijatého rozhodnutiaRozhodovanie je sekvenčný proces - fázy1. Identifikácia problému - indikátory problému (nesúlad medzi existujúcim stavom a štandardom, zmeny prostredia)- definovanie problému2. Stanovenie kritérií - čo je dôležité v riešení problému3. Tvorba variantov - generovanie možných riešení4. Prognózovanie dôsledkov variantov ...
|
|
0,2 |
17x |
|
Spätná väzba v manažmente
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / docx
Spätná väzba je súčasťou každého komunikačného aktu. V teórii komunikácie je vymedzená ako „informácia o prijatí informácie“. Spätná väzba má v komunikačnom procese dôležité miesto. Jednak informuje odosielateľa informácie o prijatí informácie adresátom, jednak informuje odosielateľa informácie o pochopení informácie adresátom. Sekundárne spätná väzba môže byť rezervoárom informácií o postojoch, reakciách, náladách adresáta v čase prijatia odoslanej informácie.V prvom prípade je spätná väzba zak...
|
|
0,1 |
6x |
|
Charakteristika organizačnej kultúry
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Organizačná kultúra je fenomén, ktorý je veľmi zložitý a ťažko definovateľný, ale ktorý, ako naznačujú vykonané prieskumi, významným spôsobom ovplyvňuje dlhodobú úspešnosť podniku. Na jednej strane môže byť zdrojom sily podniku a hlavným nositeľom jej konkurenčnej výhody, na strane druhej môže byť brzdou rozvoja organizácie dokonca i zdrojom jej deštrukcie.
|
|
0,2 |
14x |
|
Základy manažmentu - Effective Leadership
Seminárna práca18 s. / 2. roč. / doc
Názory na manažérov a manažérske schopnosti sa v poslednej dobe značne zmenili. Ľudia majú dnes lepšie vzdelanie a dokážu sa aj lepšie vyjadrovať. Dnes sa už nerozkazuje takým istým spôsobom, ako sa to robilo kedysi. Do práce je potrebné vkladať oveľa viac angažovanosti a osobného zapojenia - túto skutočnosť si uvedomuje každý. Aby však priemysel mohol dosiahnuť týchto cieľov, musí vo svojim manažérov vidieť skôr vedúce osobnosti. V každom z druhov pracovných organizácií uznávajú, že na všetkých...
|
|
0,1 |
3x |
|
Vypracované otázky z predmetu Základy manažmentu
Poznámky30 s. / 2. roč. / zip
Vymedzenie pojmu manažment.Terminologicky, ale aj na všeobecnej úrovni pôvodnému anglickému pojmu "management" zodpovedá slovenský pojem riadenie.Manažment vo význame pojmu riadenie treba chápať predovšetkým ako riadenie podnikové v zmysle uceleného riadenia všetkých podnikových činností (vývoj, výroba, ekonomika, predaj) alebo ako organizovaný súbor aktivít na dosahovanie stanovených cieľov podniku." Manažment je proces, v ktorom riadiaci pracovníci pomocou vedeckých poznatkov, ale najmä prakti...
|
|
5,9 |
128x |
|
Základy manažmentu - ťahák, vypracované otázky a testové zadania
Ťahák20 s. / 2. roč. / zip
Ťaháky, vypracované otázky a testy na Základy manažmentu.Obsah archívu:zaklady_manazmentu_help1.doczaklady_manazmentu_help2.doczaklady_manazmentu_otazky.docUkážka: I. charakteristika a východiská manažmentuJe proces slúžiaci na dosahovanie cieľov organizácie. Je to proces, v ktorom dochádza k premene zdrojov na požadovné výstupy.Manažment - ako proces ako profesia jako vedná disciplína ako umenieManažment ako proces vyjadruje praktickú činnosť manažéra, predstavuje súbor aktivit, ktoré vykonávaj...
|
|
0,1 |
11x |
|
Základy manažmentu (11 vypracovaných otázok)
Vypracované otázky19 s. / 3. roč. / doc
Podnik je forma podnikateľskej činnosti, v rámci ktorej dochádza k cieľavedomému spájaniu hmotných, finančných a ľudských zdrojov v jednej výrobno-organizačnej jednotke s uzatvoreným obratom hodnoty a cieľom produkovať úžitkové hodnoty pre potreby trhu a pre vlastné uspokojenie potrieb.Znaky podniku:Právna subjektivita - vymedzuje právomoci podnikateľským subjektom v právnych vzťahoch. Jej nositeľom sú FO a PO.Majetková samostatnosť - vyjadruje vlastnícky vzťah subjektu k požadovanému majetku pr...
|
|
0,4 |
12x |
|
Základy manažmentu - výcuc z kníh
Študijný materiál52 s. / 1. roč. / doc
Výcuc spracovaný podľa : Management – teorie a praxe pro 90. léta, L. Vodáček- O. Vodáčková, Praha 1996, a Management, Koontz H. – Weihrich H., Victoria Publisching, Praha 1993. Obsahuje: Managment, manažérske funkcie, školy managmentu, súčasné prístupy managmentu, manažment a spoločnosť, mamažérska etika, plánovanie, podnikateľská stratégia, organizovanie, organizačné štruktúry,výber a rozmiestnenie spolupracovníkov,vedie spolupracovníkov, teórie
|
|
0,4 |
33x |
|
Základy manažmentu otázky na skúšku
Vypracované otázky16 s. / 3. roč. / docx
1. Spôsoby analýzy dotazníkov a ankiet Analýzu dotazníkov a ankiet môžeme uskutočniť nasledovnými spôsobmi:- Všeobecné vyhodnotenie - Percentuálne vyhodnotenie- Výpočet ᵡ2 pre kontingenčnú tabuľku 2x2- Výpočet ᵡ2 pre kontigenčnú tabuľku m x n - Výpočet V koeficienta pre kontingenčnú tabuľku 2 x 2- Výpočet C koeficienta pre kontingenčnú tabuľku m x n2. Formálne stránky dotazníka- Názov dotazníka- Názov organizácie a zodpovedný pracovník- Inštrukcie o vypĺňaní dotazníka- Charakteristika respondent...
|
|
0,1 |
3x |
|
Vypracované otázky zo Základov manažmentu
Vypracované otázky27 s. / 2. roč. / docx
Význam manažmentuEfektívnosť skupinového úsilia: Hospodársky neúspech socialistických ekonomík možno pripísať aplikácii marxistickej ekonomickej doktríny. Rozdiel medzi Marxom a ekonómami vyznávajúcimi trhové hospodárstvo je vo vysvetlení prioritného pojmu ekonómie “zákona hodnoty”. Pracovná teória hodnoty :je spoločensky nutná práca živá a zhmotnená potreba na výrobu určitého výrobku alebo tovaru. Trhová teória hodnoty: hodnota vzniká len na trhu za pôsobenia ponuky a dopytu. Proces výmeny je e...
|
|
0,1 |
1x |
|
Manažéri a manažment - Základy manažmentu
Skriptá28 s. / 3. roč. / pdf
1.: Manažéri a manažment
Základné pojmy
Manažment je proces zameraný na efektívne dosahovanie cieľov, obsahom
ktorého je plánovanie, organizovanie, vedenie ľudí a kontrola ako základné
funkcie manažmentu. Manažment je manažment ľudí.
Manažér plánuje, organizuje, vedie ľudí, kontroluje a koordinuje jednotlivé
činnosti v záujme dosiahnutia cieľov organizácie.
Organizácia predstavuje vnútorne štruktúrovanú skupinu ľudí, ktorá je
vytvorená so zámerom dosiahnuť určitý, konkrétne špecifikovaný...
|
|
0,3 |
13x |
|
Manažérske rozhodovanie - písomná práca z predmetu Základy manažmentu
Semestrálna práca8 s. / 2. roč. / doc
Rozhodovanie je jednou z najvýznamnejších aktivít, ktoré vykonávajú manažéri firiem, a preto sa často považuje za jadro manažmentu. Každý manažér bez ohľadu na oblasť svojho pôsobenia musí pri výkone svojich manažérskych funkcií prijímať a realizovať rozličné druhy rozhodnutí a taktiež kontroluje ich plnenie. Rozhodovaním rieši situácie tak, aby bol dosiahnutý cieľ riadenia. Prostredníctvom tejto funkcie využíva rôzne metódy a postupy riešenia problémov. Voľba použitých metód závisí od charakter...
|
|
0,1 |
28x |
|
Základy finančného manažmentu- skriptá
Skriptá146 s. / - roč. / doc
Posledná dekáda 20. storočia je vnímaná ako doba plná turbulencií a zmien, ako doba kedy celý svet urobil výrazný posun vpred ku globálnej ekonomike. Je určite mnoho faktorov, prečo má vývoj práve tento smer a pravdepodobne ich nie je možné identifikovať všetky. Veľmi často sa v tejto súvislosti hovorí o fenoméne “novej ekonomiky“. Je to koncepcia, ktorej hlavnými črtami sú:1. nový (virtuálny) ekonomický priestor vytvorený internetom;2. odlišné vnímanie času a rýchlosti. Prechod z tradičnej do “...
|
|
1,3 |
5x |
|
Základy a vývoj manažmentu ľudských zdrojov
Prednášky14 s. / 3. roč. / doc
Fungovanie každej organizácie podmieňujú zdroje a prostredie.
Organizácia je otvorený systém, v ktorom prebieha transformácia zdrojov na vstupe za účelom dosiahnutia požadovaného výstupu. Za vstupy transformačného procesu sa vo všeobecnosti považujú zdroje informačné, materiálne, finančné a ľudské. Výstupom transformačného procesu sú produkty, t. j. výrobky alebo služby, ktoré sú umiestňované na trhu za účelom transakcie. Z toho vyplýva logická požiadavka na transformačný proces, a to efektívn...
|
|
0,2 |
18x |
|
Poznámky z prednášok - Základy manažmentu
Prednášky16 s. / 1. roč. / docx
PLÁNOVANIE A ROZHODOVANIE - funkcie manažmentuPLÁNOVANIE- Proces určovania podnikových cieľov a smerov, ktorými sa podnik chce v budúcnosti uberať. - Cieľavedomá a sústavná činnosť určujúca čo bude organizácia robiť za účelom dosiahnutia svojich cieľov- Systematický rozvoj cielených programových činností na dosiahnutie podnikových cieľov založených na analyzovaní, vyhodnocovaní a triedení predvídaných príležitostí.Prístupy k plánovaniu1, Kladný - zvýšenie podnikového úspechu, maximalizácia zisku...
|
|
0,1 |
5x |
|
Prípadová štúdia o manažmente - VAS, a. s. Čadca
Semestrálna práca15 s. / 1. roč. / doc
Hlavnou úlohou našej práce bolo zameranie sa na ľudské zdroje a na jednotlivé problémy v organizácii. Rozobrali sme niektoré prípady a postupy riešenia, ktoré firma zavádza a využíva. Väčšiu pozornosť sme sústreďovali na vytvorenie programov, na základe ktorých by mohla firma lepšie prosperovať.
Cieľom bolo taktiež prispieť k návrhom vhodných riešení daných problémov. V budúcnosti očakávame, že tieto návrhy budú prínosom pre danú organizáciu a pomôžu tak k zlepšeniu jej vývoja. Zaoberali sme ...
|
|
0,1 |
22x |
|
Základy manažmentu - záverečný test (otázky bez správnych odpovedí)
Testy2 s. / 3. roč. / docx
1. Označte (podčiarknite), na ktorých pravidlách je založená byrokratická organizácia:a) pevne určené detailné predpisy a normyb) rozvinuté neformálne vzťahyc) kooperatívny štýl riadenia2. Označte (podčiarknite) vhodné synonymum pojmu synergizmus (v manažmente):a) súčinnosťb) schopnosť sebakontrolyc) motivácia3. Podstatou kontrolných procesov je (podčiarknite vhodnú odpoveď):a) vykonanie nápravných opatreníb) odhalenie potrieb zamestnancovc) zistenie odchýlky od stanovených cieľov4. Ktorý typ fi...
|
|
0,1 |
0x |
|
Základy manažmentu - Plánovanie
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / doc
Plánovanie je východiskovou a najdôležitejšou funkciou riadenia. Plánovaním vytyčujeme ciele obchodnej organizácie a prijímame stratégiu na ich dosiahnutie. Z praktického hľadiska za najdôležitejšie plány sa v obchodných podnikoch pokladajú:• strategický plán• podnikateľský plán• funkčné plányCieľom tejto semestrálnej práce je poukázať na význam a potrebu plánovania v obchodnej organizácii.
|
|
0,1 |
69x |
|
Charakteristika „benchmarkingu“
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
I keď "Benchmarking" je najmä - porovnávanie seba s inými, s určitým štandardom "Benchmark-om", nie však len s cieľom sa mu vyrovnať - konečný cieľ je vyšší: stať sa v danej oblasti podnikateľských aktivít najlepším, t.j. novým Benchmark-om. K takémuto stavu však nemožno dospieť len komparáciou číselných údajov výkonnostných parametrov a hľadaním odpovede na otázku ako? alebo o koľko zaostávam? Pri benchmarkingu sa hľadá predovšetkým odpoveď na otázku: Prečo? Prečo je najlepší najlepším? Aký je ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Teória informácií a jej úloha v manažmente - seminárna práca z predmetu Základy manažmentu
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / docx
Podstatnou črtou, ktorou sa človek odlišuje od ostatnej prírody, je výmena informácií.. Žiadny živočíšny druh nemá vyvinuté formy komunikácie do takej miery ako človek. Každý deň prijíma, vyhodnocuje a odovzdáva nespočetné množstvo informácií rôzneho charakteru a v rozmanitej podobe. Sú to fakty, skúsenosti a vedomosti. Technológia prenosu, ukladania a spracovávania informácie podstatne ovplyvňuje rozvoj ľudskej civilizácie. Vývoj v oblasti medziľudskej komunikácie bol však veľmi dlhý a začal sa...
|
|
0,1 |
12x |
|
Základy manažmentu výroby
Skriptá32 s. / 2. roč. / doc
Skriptá z predmetu manažment výroby1.1 Postavenie a charakteristika manažmentu výroby v podnikaníRozhodujúcim nosným činiteľom úspešnej podnikateľskej činnosti je výroba a jej výsledky. Ovplyvňujú ju rôzne makroekonomické faktory, ako sú zmeny vlastníctva, finančná a daňová politika, zahranično-ekonomické vzťahy, menové otázky, legislatíva i podnikateľská aktivita. Z uvedeného vyplýva, že výrobná činnosť je významnou zložkou podnikateľskej jednotky, pričom samotná výroba je vecným základom podni...
|
|
0,7 |
9x |
|
Základy manažmentu - ťahák a podklady na skúšku
Ťahák8 s. / 1. roč. / doc
13. Individuálne a skupinové správanie:1. Definuite organizacne spravanie, jeho zameranie a ciele.Spravanie sa:
Pod pojmom „spravanie sa" rozumieme viditelnu cinnost' ludi.Organizacne spravanie sa zaobera skumanim cinnosti I'udi pri praci.Organizacne spravanie sa sustred'uje na: - spravanie sa j ednotlivcov s - sprdvanie sa skupinCiele organizacneho pravaniaPreco potrebuju manazeri vediet' o organizacnom spravani aby si vedeli vysvetlit' spravanie sa 1'udi,aby si vedeli predpovedat' ako sa budu...
|
|
0,2 |
12x |
|