Analýza pôsobenia vybraného podniku v medzinárodnom prostredí a poziciovania jeho produktov na trhu
Semestrálna práca33 s. / 3. roč. / zip
Vodafone je druhý najväčší prevádzkovateľ mobilných služieb na svete. Vodafone prevádzkuje svoje mobilné služby vo viac než 28 krajinách sveta. Služby operátora Vodafone na svete využíva viac než 186 mil. užívateľov. Hodnota firmy je viac ako 100 miliárd dolárov. Z vyššie uvedeného vyplýva, že sa jedná o naozaj obrovskú spoločnosť s veľkým kapitálom, ktorá má stále možnosť a rovnako ako konkurenčné spoločnosti stále pracuje na rozvoji a skvalitneniu ponúkaných služieb.Firma Vodafone pôsobí vo vi...
|
|
4,7 |
16x |
|
Stratégia penziónu Stoh - semestrálny projekt z predmetu Strategický manažment (prípadová štúdia)
Semestrálna práca24 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV tomto semestrálnom projekte sa pokúsim vytvoriť stratégiu podniku vstupujúceho na trh. Podnikať budem v oblasti ubytovacích služieb, konkrétne, stratégiu venujem výstavbe a následnej prevádzke penziónu. Mojim cieľom je vytvoriť stratégiu, ktorá sa bude dať implementovať. Penzión sa bude stavať v centre obce Zázrivá, kde má jeden so spoločníkov pozemok. V stratégii na začiatku určím ciele, víziu a poslanie podniku, ktoré by mali byť podložené potrebnými analýzami - externou a internou. V zá...
|
|
0,3 |
19x |
|
Inovačná politika SR na roky 2008 až 2010 (Materiál na rokovanie vlády Slovenskej republiky)
Iné45 s. / 2. roč. / doc
Hlavným cieľom Inovačnej politiky SR na roky 2008 až 2010 (ďalej len „Inovačná politika“) je rozpracovanie jednotlivých opatrení Inovačnej stratégie SR na roky 2007 až 2013 na konkrétne opatrenia a úlohy. Plnením stanovených úloh budú vytvorené priaznivé podmienky pre tvorbu a implementáciu podporných mechanizmov pre vznik a rozvoj regionálnych inovačných štruktúr, inovatívnych podnikov, partnerstva a spolupráce podnikov a univerzít v oblasti výskumu, vývoja a inovácií. Zároveň bude zabezpečená ...
|
|
0,5 |
7x |
|
Strategický manažment ako podpora prosperity firmy
Bakalárska práca49 s. / 5. roč. / doc
Bakalárska práca je venovaná problematike strategického manažmentu, ktorého využitie je nevyhnutným predpokladom úspešného podniku. Definuje základné pojmy ako stratégia a strategický manažment. Popisuje ich historický vývoj, druhy a prístupy k ich vymedzeniu. Sú v nej uvedené úrovne stratégie, porovnanie stratégie s taktikovu, opis procesu strategického manažmentu, analýza externého a interného prostredia a stručná charakteristika najčastejšie používaných metód. Podrobnejšie rozoberá analýzu SW...
|
|
0,6 |
10x |
|
Strategické plánovanie - jeho aplikácia v spoločnosti Slovenské elektrárne
Semestrálna práca15 s. / 5. roč. / doc
Úvod:
Cesta k úspechu nebýva často jednoduchá, a zväčša je viac kľukatá ako rovná. O to krajšie je, ak sa obzrieme do minulosti a zistíme, že strategické plány majú svoje miesto v spoločnosti a často dokážu ukázať spoločnosti jej jasný smer. Korene strategického myslenia siahajú až do staroveku a to vo vojenstve, politike či diplomacií. Náročne vonkajšie vplyvy vytvorili potrebu rýchleho a účinného ohlasu, a tak strategické zručnosti začali prenikať aj do podnikateľskej sféry, až sa stali jeho ...
|
|
0,2 |
32x |
|
Strategický manažment - vznik, definíca, vývoj až po súčasnosť
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / doc
Podniky musia sústavne riešiť otázky ich ďalšieho rozvoja. Hrozba konkurencie, príchodu nových výrobkov na trh, zmien spotrebných zvyklostí ich núti prehodnocovať existujúce portfólio aktivít. Zabezpečenie prežitia a udržanie konkurenčnej schopnosti vyžaduje stratégiu, ktorú Chandler definuje ako "stanovenie dlhodobých cieľov podniku, výber aktivít a alokáciu zdrojov, potrebných na ich dosiahnutie". V rámci procesu tvorby stratégie musí podnik uskutočniť dôkladnú analýzu (diagnostiku) príležitos...
|
|
0,2 |
12x |
|
Determinanty stratégie sociálno-ekonomického rozvoja. Trh práce - nezamestnanosť a ekonomický rast
Referát21 s. / 3. roč. / doc
Na úvod mojej práce by som chcel ozrejmiť, čím sa v nej budem zaoberať a aké determinanty sociálno-ekonomického rozvoja budem analyzovať. Snažil som sa vybrať z determinantov, ktoré su momentálne vo vzťahu k Slovenskej republike najaktuálnejšie a najzaujímavejšie. Samozrejme, nedá sa povedať že by niektoré boli nedôležité, všetky dohromady v konečnom dôsledku tvoria jednu mozaiku, na základe ktorej sa určuje daľší vývoj krajiny. Ja som si vybral tie, ktorých vývoj bude mať, podľa môjho názoru, v...
|
|
0,2 |
60x |
|
Návrh zdokonalenia systému hodnotenia a odmeňovania zamestnancov v podniku
Bakalárska práca51 s. / 3. roč. / doc
Zamestnanec v podniku je dôležitým súčiniteľom pre efektívne smerovanie podniku a dosiahnutie strategických cieľov. Vzájomná súhra medzi nadriadeným a podriadeným, súhra postojov a názorov v oblasti riadenia ľudských zdrojov v nadväznosti na ciele podniku je dôležitým elementom pre prosperitu podniku. Hodnotenie a odmeňovanie sú dôležité nástroje personálneho manažmentu a pri ich správnej a citlivej prepojenosti podnik dokáže ovplyvniť celý mechanizmus chodu podniku a následne presadenie sa na t...
|
|
0,3 |
57x |
|
Vymedzenie pojmu stratégia. Strategický manažment ako proces. Model strategického manažmentu.
Seminárna práca21 s. / 4. roč. / pdf
Je všeobecným faktom, že svet postupne rastie a populácia sa zvyšuje zo dňa na deň. Každý, aj nový, jedinec má určité svoje potreby, ktoré má právo uspokojiť. So zvyšovaním populácie tak narastá aj počet podnikateľov, či už výrobcov alebo poskytovateľov služieb, ktorí ponúkajú svoje produkty nám ľuďom, aby sme si uspokojili naše potreby. A čo so sebou prináša nárast počtu podnikateľov? Samozrejme je to konkurencia. Tá je v súčasnosti najväčšou hybnou silou v podnikaní, pretože každý podnikateľ c...
|
|
0,7 |
34x |
|
Analýza transformácie kompetencií v procese reforiem verejnej správy
Diplomová práca120 s. / 5. roč. / zip
Slovenská republika prešla v období rokov 1989 - 2006 viacerými zásadnými spoločenskými a politickými zmenami. V prvom rade išlo o zmenu politického charakteru štátu - prechod z totality k demokracii - a o výrazné posilnenie individuálnych práv a slobôd jednotlivca. Nasledovali ekonomické reformy spočívajúce v odstraňovaní bariér brániacich rozvoju trhovej ekonomiky založenej na súkromnom vlastníctve. Ďalšou oblasťou zmien bola organizácia štátu, najmä nová štruktúra a fungovanie verejnej správy...
|
|
0,4 |
16x |
|
Marketing podniku marketingový mix (holistický prístup, 7P), odbytová činnosť podniku, nástroje a stratégie predaja
Semestrálna práca22 s. / 1. roč. / docx
Jedným z rozhodujúcich faktorov úspechu každej spoločnosti je dôsledne zvládnutý marketing. Každá spoločnosť, či už začínajúca, alebo už jestvujúca na trhu, musí zreteľne poznať svoje silné a slabé stránky. Odpoveďou na otázku, kedy si spoločnosť zabezpečí konkurencieschopnosť na trhu a zabezpečí si úspech, je zodpovedný prístup manažmentu k marketingu a jeho činnostiam. Splnenie požiadaviek kupujúceho vyjadruje hlavnú filozofickú a realizačnú výzvu pre marketing, teda aj pre spoločnosť, ktorá p...
|
|
0,1 |
4x |
|
Tvorba marketingovej stratégie v slovenských liečebných kúpeľoch, a.s. Piešťany
Bakalárska práca60 s. / 3. roč. / doc
Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať jednotlivé marketingové stratégie Kúpeľov Piešťany a navrhnúť možnosti ich zlepšenia. Práca je rozdelená na tri kapitoly. Obsahuje 3 obrázky, 8 tabuliek a 4 prílohy. Prvá kapitola je venovaná pojmu stratégia, charakteristike marketingovej stratégie, jednotlivým typom marketingových stratégií podnikov služieb, špecifickým znakom služieb a marketingovému mixu služieb. V ďalšej časti je charakterizovaný súčasný stav Kúpeľov Piešťany, čo zahŕňa postavenie kúp...
|
|
1,0 |
69x |
|
Konkurenčná stratégia, jej tvorba a analýza, klasické prístupy a generické stratégie Portera s príkladom.
Seminárna práca18 s. / 4. roč. / doc
1 konkurenčné analýzy a stratégie Stratégia je cesta, ktorá nás má doviesť k naplneniu vytýčených cieľov. Rieši základné otázky existencie a rozvoja podniku. Naznačuje, čo máme robiť dnes, zajtra a v nasledujúcom období, aby sme dosiahli úspech v budúcnosti. Je založená na schopnosti vidieť, čo iní nevidia a pochopiť dôležitosť toho, čo iní zatiaľ za dôležité nepokladajú a s predstihom robiť to, čo nám v budúcnosti prinesie konkurenčnú výhodu. Charakteristickou črtou stratégie je jej jedinečnosť...
|
|
0,2 |
0x |
|
Metodológia výskumu v sociálnej práci (45 vypracovaných otázok)
Vypracované otázky17 s. / 4. roč. / doc
Vypracované tri okruhy otázok z metodológie výskumu v sociálnej práci. Kvalitatívny výskum, kvantitatívny výskum a teória výskumu.
Otázky na skúšku z metodológie výskumu
I. okruh:
1. Charakterizujte vedu a výskum.
Veda - systematický spôsob poznávania skutočnosti, objektom ktorého môžu byť predmety, udalosti alebo ľudia.
Základné organizačné zložky vedy: výskum, vývoj, vedecké vyhodnocovanie.
Výskum - je systematický spôsob riešenia problémov, ktorými sa rozširujú hranice vedomosti ľudstv...
|
|
0,2 |
197x |
|
Stratégia rozvoja mestskej časti Nad Jazerom - regionálna ekonomika a politika
Seminárna práca39 s. / 3. roč. / pdf
1. Úvod
Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja je základným programovým
dokumentom podpory regionálneho rozvoja na lokálnej úrovni. Nadväzuje na príslušné
strategické dokumenty a programové dokumenty podpory regionálneho rozvoja na
národnej a regionálnej úrovni. Na národnej úrovni ide o Národný strategický referenčný
rámec a na regionálnej úrovni o Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja Košického
samosprávneho kraja. Jeho vypracovaním si mestská časť Košice – Nad Jaze...
|
|
2,0 |
3x |
|
Podnikateľské stratégie. Porterove konkurenčné stratégie, ich obsah, prednosti a nebezpečenstvá.
Semestrálna práca22 s. / 4. roč. / doc
Stratégia je súčasťou každého podnikania a týka sa podnikov na všetkých úrovniach. Od malých cez stredné až k veľkým podnikom. Dobrá stratégia podniku zaručuje konkurenčnú výhodu a predstih pred ostatnými súpermi. Cieľom každého podniku je dosiahnuť zisk a určitú výhodu alebo odlišnosť od ostatných podnikov. Kľúčovým faktorom na získanie lepšieho postavenia je práve podnikateľská stratégia. Tieto výhody môže podnik získať napríklad ponukou rovnakých produktov za nižšiu cenu, alebo môže podnik po...
|
|
0,6 |
24x |
|
Strategický marketing organizácie zameranej na seniorov - Poistovňa APIA
Seminárna práca28 s. / 2. roč. / doc
Úvod a charakteristika subjektuSubjektom, ktorému som sa vo svojej práci rozhodla venovať, je Austrálska agentúra pre poistenie seniorov - APIA (Australian Pensioners Insurance Agency). Táto špecializovaná poisťovňa je členom skupiny Suncorp, jednej z vedúcich austrálskych organizácií zaoberajúcej sa poistnými a finančnými službami.Keďže na poistnom trhu existuje obrovské množstvo spoločností, aj APIA hľadala spôsoby, ako sa odlíšiť od ostatných subjektov podobného zamerania a rozhodla sa koncen...
|
|
0,3 |
13x |
|
Implementácia princípov TQM vo vybranej organizácii - semestrálna práca
Semestrálna práca19 s. / 5. roč. / doc
TQM Total quality management alebo komplexné manažérstvo kvality sa v posledných 30 rokoch stalo jedným z najdôležitejších a najkomplexnejších prístupov k riadeniu kvality v organizáciách. Svoju silnú pozíciu aj dnes potvrdzuje tým, že hrá dôležitú rolu pri riadení v najúspešnejších organizáciách na svete. Komplexné manažérstvo kvality (ďalej už len TQM) definuje A. Mateides ako:„Prístup manažmentu organizácie zameraný na kvalitu, založený na účasti všetkých členov organizácie s cieľom dosiahnuť...
|
|
0,8 |
36x |
|
Semestrálny projekt z predmetu Martketingové stratégie - Aqualand BB
Semestrálna práca38 s. / 4. roč. / docx
1 Externá analýza makroprostrediaPre zostavenie úspešnej analýzy v podniku je veľmi dôležitým krokom zabezpečiť externú analýzu makroprostredia. Nadchádzajúca časť sa tak bude zameriavať na odvetvie samotné, presnejšie na jeho životný cyklus - konkrétne sa budeme zaoberať otázkami ako sú: Kde sa odvetvie nachádza? Kam odvetvie smeruje? 1.1 Životný cyklus odvetviaOdvetvie v ktorom sa náš podnik pohybuje môžeme zaradiť do fázy rastu. I keď podniky akú sú zábavné parky, aquaparky a vôbec všetky rel...
|
|
0,9 |
1x |
|
Investície do vedy, výskumu a inovácii v percentách HDP (porovnanie Slovenskej a Českej republiky)
Semestrálna práca20 s. / 2. roč. / doc
Investície do vedy, výskumu a inovácii sú v poslednej dobe často spomínanou témou spravodajských médii. Najčastejšie je ich výška spomínana v percentách hrubého domáceho produktu, ktoré na ich pokrytiejednotlive krajiny vynaložia. Hlavným cieľom mojej práce je porovnať výšku investícii do vedy, výskumu a inovácii na Slovensku v porovnaní s Českou Republikou, ktorá je tiež krajinou Eurépskej únie. Obdobie ktoré porovnávam je od roku 2005 do roku 2010.V prvej časti seminárnej práce sa venujem vys...
|
|
0,2 |
18x |
|
Pepsi - výrobkové stratégie nápoja pepsi - aloe firmy PEPSI-COLA
Semestrálna práca29 s. / 5. roč. / doc
1898-1940V roku 1898 na juhu Spojených štátov v Severnej Karolíne vynašiel lekárnik Caleb Bradham liek proti nechutenstvu, ktorý nazval PEPSI. Požiadal o registráciu značky, vydal necelú stovku akcií a začal sirup Pepsi predávať vo veľkom. Prvý plniaci závod na výrobu Pepsi vznikol v roku 1905 a už o dva roky neskôr ochranná značka Pepsi dobyla prvé územie mimo Spojených štátov- Mexiko. Dvadsiate roky boli pre spoločnosť Pepsi- Cola neziskovým obdobím, ktoré bolo sprevádzané dvoma bankrotmi a vy...
|
|
0,2 |
38x |
|
Prípadová štúdia v spoločnosti Apple (Konkurenčné analýzy a stratégie)
Semestrálna práca18 s. / 4. roč. / docx
Projekt je venovaný opísaniu stratégie firmy Apple a konkurencie.
1. Úvod
Marketingový plán predstavuje určitý záväzok podniku k zvolenej stratégii. Nie je to iba formalita, ktorá slúži ako povrchný dokument pre externých finančných podporovateľov alebo dodávateľov, ale má byť skutočným nástrojom pre zodpovedanie všetkých otázok súvisiacich s obsahovou štruktúrou marketingového plánu a poskytovať určité návody počas celého plánovacieho obdobia.
Porter navrhol tri generické podnikateľské str...
|
|
0,2 |
99x |
|
Ekologická politika a porovnanie krajov na úrovni NUTSIII
Semestrálna práca16 s. / 2. roč. / doc
Doterajší vývoj sa z mnohých hľadísk považuje za neudržateľný. Pod trvalým udržaním sa rozumie taká kvalita a miera rozvoja kvality života súčasného ľudstva, ktorá nezhorší existenčný prírodný a rozvojový potenciál pre nasledujúce generácie ľudí. Hlavné globálne problémy sú súčasne všeobecnými ekologickými problémami. Ekologická politika má svoj pôvod v problémoch životného prostredia a predstavuje odpoveď na ne. Poznanie stavu životného prostredia je východiskom ekologickej politiky. Ekologick...
|
|
0,3 |
11x |
|
Konkurenčná stratégia spoločnosti Plastos s.r.o.
Semestrálna práca14 s. / 1. roč. / doc
1. Stručná charakteristika firmy a SBU
Spoločnosť začala s predajom a montážou plastových okien, dverí a doplnkov v roku 2004. Od začiatku až do súčasnosti spolupracujeme s jedným popredným slovenským výrobcom plastových okenných a dverných konštrukcií. Naše podnikateľské aktivity sú v súčasnosti zamerané hlavne na oblasť predaja a montáže plastových okien, dverí a všetkých doplnkov. Tieto aktivity systematicky rozvíjame s tým, že obrat spoločnosti stúpa.
...4.1 Cenová politika
Cena ako ...
|
|
0,1 |
33x |
|
Typy rastových stratégií - strategický marketing
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / docx
Strategický riadiaci proces je súborom činností a rozhodnutí, ktoré vedú k formulovaniu plánu podniku a jeho realizácii. Je podstatnou súčasťou aktivít každého moderného podniku (či už je malý alebo veľký), ktorý pôsobí v trhových podmienkach. Jeho úlohou je dlhodobé usmerňovanie činností podniku tak, aby bolo naplnené jeho poslanie a zaistené ciele. Zahŕňa kľúčové rozhodnutia a kľúčové kroky, realizované vrcholovým vedením podniku i vedením jednotlivých podnikových útvarov s jednotnou úlohou: v...
|
|
0,1 |
16x |
|
Význam a uplatnenie strategického myslenia v manažmente
Seminárna práca13 s. / 4. roč. / docx
Význam a uplatnenie strategického myslenia v manažmenteStrategické myslenie je základom stratégie a je myslením na budúcnosť, ktorá prináša zmeny. Budúcnosť je nepredvídateľná ale má svoje alternatívy.Strategickým myslením rozumieme taký spôsob myslenia, ktorý zodpovedá podstate a špecifickým rysom strategických procesov.
Strategické myslenie sa musí odraziť v prístupe k riešeniu strategických úloh i vo výbere metód ich riešenia pri formulácii a implementácií.
Všetci manažéri si musia osvoji...
|
|
0,1 |
162x |
|
Charakteristika Porterovho modelu piatich konkurenčných síl
Semestrálna práca13 s. / 1. roč. / doc
Manažéri, ktorí pripravujú strategické rozhodnutia alebo pripravujú stratégiu firme pôsobiacej v určitom odvetví, si kladú väčšinou tieto základné otázky: Aká je konkurencia v danom odvetví? Čo pripravujú konkurenti prípadne, čo možno od nich očakávať? Ako sa bude celé odvetvie vyvíjať? Akým spôsobom je možné získať v danom odvetví výhodné postavenie? Zodpovedanie týchto otázok je možné iba pomocou podrobnej analýzy odvetvia. Bez uplatnenia premyslených postupov a analytických techník je možné s...
|
|
0,1 |
61x |
|
Strategické myslenie manažérov v podnikovej praxi
Semestrálna práca20 s. / 3. roč. / doc
ÚVODVýznam strategického riadenia organizácií všetkých foriem a typov posledných desaťročiach neustále narastá, pretože stratégia je nástroj, ktorý im pomáha prežiť v konkurenčnom boji a byť úspešnými v dlhodobej perspektíve, keď rozsah a intenzita prebiehajúcich zmien sa prejavujú v neustálom raste neistoty a rizika pri vytváraní rozhodnutí na úrovní riadenia podniku. Všetky spoločnosti v podmienkach tvrdej konkurencie a neustále sa meniacej situácie musia sústreďovať svoju pozornosť nielen na ...
|
|
0,3 |
27x |
|
Slovnaft - analýza marketingovej stratégie
Bakalárska práca73 s. / 3. roč. / pdf
Az elmúlt évtizedek során a világ gazdaságában rengeteg változás zajlott le. Az
egyes régiók különféle módon, más-más körülmények között fejlıdtek a földrajzi-,
kulturális- és demográfiai jellemzık függvényében. A piacok globalizálódása soha nem
látott méreteket öltött, a multinacionális vállalatok pedig minden eddiginél nagyobb
hatalomra tettek szert. A változások természetesen az energiaszektort sem kerülték el, a világ növekvı
energiaigényének kielégítésére, és a versenyképesség megırzés...
|
|
0,7 |
3x |
|
Marketingový plán - Letný Camp na Sihoti
Seminárna práca30 s. / 5. roč. / zip
K seminárnej práci vo Worde prikladám PowerPoint a reklamný leták. Nitra je v súčasnosti piatym najväčším mestom na Slovenku, s rozlohou 100,45 km2. Svojím obyvateľom ponúka širokú škálu každoročne organizovaných podujatí, či už kultúrnych, športových alebo spoločenských podujatí, z ktorých určite stojí za zmienku Nitrianske fašiangy, Divadelná Nitra, Nitrianska hudobná jeseň, Vianočná Nitra, Silvester na námestí a mnoho ďalších. Pre milovníkov histórie Nitra ponúka mnoho pamiatok, ktoré stoja z...
|
|
13,8 |
1x |
|
Reforma zdravotníctva v Slovenskej republike (Stratégia reformy zdravotníctva z roku 2002)
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Cieľom mojej seminárnej práce je popísať stav slovenského zdravotníctva pred reformou, problémy, s ktorými zdravotníctvo bojovalo a samozrejme reformu zdravotníctva v jej podstate a legislatívne zmeny ktoré sa udiali v tomto sektore. Nástupom novej vlády po voľbách v roku 2006 nastali zmeny tejto reformy, ktoré budú rovnako popísané v tejto práci. Zdravotníctvo prešlo zásadnými zmenami, ktoré sa dotkli každého obyvateľa slovenskej republiky. Tieto zmeny vyvolali rozporuplné dohady o účinnosti a ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Podnikateľský plán - Penzión Pod Zámkom
Semestrálna práca42 s. / 3. roč. / doc
Podnikateľský plán z predmetu Agroturistika, cestovný ruch a jeho formy, agroturistika a jej formy, marketingová stratégia, charakteristika regiónu a obce, historické pamiatky, geografická charakterstika územia, SWOT analýza, charakteristika projektu, ekonomika prevádzky, manažment prevádzky, analýza konkurecie.V dnešnej uponáhlanej dobe, keď je každý zaťažený prácou a stresom, je dôležité si nájsť miesto na relaxáciu so svojimi blízkymi. Ľudia cestujú kvôli tomu, aby spoznávali nové miesta a no...
|
|
2,8 |
47x |
|
Projekt penziónu - manažérska ekonomika
Projekt25 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:1. Čo je to marketingový manažmentMarketingový manažment je procesom racionálneho riadenia marketingových aktivít zohľadňujúcich potreby organizácie, ale aj potreby zákazníkov. Zmyslom marketingového manažmentu je racionálnosť v zmysle časovo najvhodnejšieho, kvalitného a cenovo prijateľného vyhovenia potrebám zákazníkov a racionálnosť v zmysle hospodárneho vynakladania kapitálu organizácie a jeho maximálne zhodnotenie pri úspešnom uspokojovaní potrieb a požiadaviek zákazníkov. Táto otázk...
|
|
0,2 |
16x |
|
Štátnicové otázky z predmetu Manažment
Štátnicové otázky152 s. / 3. roč. / doc
1. VÝVOJ MANAŽMENTUPo tisícročia existuje na svete organizované úsilie, riadené ľuďmi zodpovedných za plánovanie, organizovanie, vedenie a kontrolovanie činností.Hmatateľnými príkladmi môžu byť egyptské pyramídy, veľký čínsky múr, ohromné projekty, na ktorých pracovalo desiatky tisíc ľudí. Vybudovanie jednoduchej pyramídy vyžadovalo prácu 100 000 ľudí po dobu 20 rokov. Kto hovoril pracovníkom, čo majú robiť? Kto zaistil, že budú mať dostatok materiálu?Alebo prestavba Benátok v 15. storočí, keď p...
|
|
2,0 |
5x |
|
Stratégia rozvoja územia mesta Rožňava
Semestrálna práca34 s. / 5. roč. / doc
Strátégia rozvoja územia mesta Rožňava (ďalej len SRÚ) je strednodobý rozvojový dokument do konca roka 2015 výhľadovo do roka 2020 a je nástrojom na riešenie jeho negatívneho stavu a realizáciu výziev a rozvojových príležitostí. SRÚ bola spracovaná v štyroch základných fázach - koncepčnej, analytickej, strategickej a akčnej. Obsahom prvej fázy je vízia mesta Rožňava s výhľadom do roku 2020. Výsledkom druhej fázy je situačná analýza mesta, ktorá je obrazom o stave mesta, zachytáva trendy v jednot...
|
|
1,9 |
19x |
|
Priemyselná politika SR ako člena EÚ
Semestrálna práca28 s. / 2. roč. / docx
ÚvodV štruktúre hospodársky vyspelých krajín zohráva dlhodobo rozhodujúcu úlohu priemyselná výroba. Patrí medzi dominantných zamestnávateľov, tvorcov HDP, pridanej hodnoty a investícií. Priemysel je vo všeobecnosti najdôležitejšie odvetvie národného hospodárstva, rozhodujúcou mierou ovplyvňuje rozvoj jednotlivých regiónov. Priemyselné odvetvia vytvárajú produkty s vyššou pridanou hodnotou, čo pri ich exporte za hranice štátu prináša značný zisk, nielen pre domácich výrobcov a podnikateľov, ale a...
|
|
0,2 |
13x |
|
Podnikateľský plán -MAJ Autoslužby
Ekonomický plán18 s. / 2. roč. / doc
Cieľom vypracovania tohto podnikateľského plánu je naučiť sa správne zostaviť konkrétny manažérsky projekt, štylizovať štruktúru projektu a určiť predpokladané prijími a výdavky podniku.Aktuálnosť témy spočíva v tom, že v súčasnej dobe je jedným z hlavných prostriedkov na získanie financií z externých zdrojov podniku dobre vypracovaný podnikateľský projekt. Vypracovanie podnikateľského zámeru je nanajvýš užitočné „cvičenie“ pre každého manažéra, pretože ho prinúti odpovedať si na množstvo dôleži...
|
|
0,2 |
16x |
|
Global consulting - analýza firmy (strategický manažment)
Semestrálna práca19 s. / 5. roč. / docx
Semestrálna praca zameraná na analýzu fiktivnej firmy z hľadiska strategického manažmentu.
1. Charekteristika firmy
Vznik a históriaGlobal consulting je nová spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2009. Jej zakladateľmi sú traja spoločníci. Všetci traja investovali svoj vlastný kapitál do podnikania vo výške, ktorá presahuje bežné zvyky v spoločnostiach s ručením obmedzením, čo svedčí o serióznosti zámeru a snahe o dosiahnutie čo najlepších podnikateľských výsledkov.Spoločnosť Global consulting inve...
|
|
0,1 |
80x |
|
Marketing (charakteristika, ciele, marketingový mix...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika marketingu? Slovo marketing sa skladá z dvoch slov a to market, čo znamená trh a ing, čo znamená prebiehajúca činnosť. Z celospoločenského hľadiska sa marketing chápe ako spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.Marketing je identifikácia, zabezpečovanie, predpokladanie a ovplyvňovanie dopytu po tovaroch a službách.Marketing je obchodná politika a výrobná politi...
|
|
0,1 |
1x |
|
Kapacitné problémy a stratégia letísk
Semestrálna práca16 s. / 5. roč. / doc
V súčasnosti existuje mnoho riešení jako tento problém vyriešiť, napríklad umiestnenie strategických aktivít letiska vplývajúcich na čas pohybu cestujúceho letiskom, ako aj na jeho komfort, bližšie k vzletovej a pristávacej dráhe, a to do priestorov pod zem, prípadne sa uvažuje aj o alternatívnej možnosti tzv. multimodálnych kontajnerov, ktoré by prevážali pasažierov a ich batožinu, alebo umiestnenie budov letiska, terminálov, odbavovacích budov do mesta, a vybudovanie letiskových vzletových a...
|
|
0,1 |
12x |
|