Študijný materiál ku skúške z predmetu Sociálna pedagogika
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / pdf
Čo je to pedagogika?Čo je to vlastne pedagogika? = Pedagogika, ako hovorí Prucha, je vedou, ktorá sa zaoberá výchovou (edukáciou) a vzdelávaním. Má svoje pravidlá, normy, systém. Praktická pedagogika sa potom osvojuje, napr. v učiteľskom prostredí a pod. Niektorí autori hovoria, že : edukácia = výchova + vzdelávanie.Názov pedagogika vznikol:- z latinského slova : paedagogus - vychovávateľ,- v gréckej terminológii sa toto slovo : paidagógos - prekladá ako otrok, doslova otrok vo vychovávaní iných...
|
|
0,4 |
15x |
|
Prevencia sociálno-patologických javov na stredných školách
Diplomová práca80 s. / 5. roč. / doc
Prelomové spoločenské
obdobia a obzvlášť revolučné udalosti prinášajú so sebou popri pozitívnych
zmenách aj nežiadúce dôsledky pre občanov i celú spoločnosť. Po
transformačných procesoch v Slovenskej republike po roku 1989
a v dôsledku spoločensko-ekonomického vývoja dochádza k nárastu
negatívnych spoločenských javov, od drobných problémov v správaní až po
závažné sociálno-patologické javy. Spektrum sociálno-patologických javo...
|
|
1,1 |
50x |
|
Kriminalita a delikvencia, závislost na hre, prostitúcia, šikanovanie, záškoláctvo, samovražda
Semestrálna práca29 s. / 1. roč. / doc
Kriminalita a delikvencia
V našej práci ponúkneme široký prehľad tejto problematiky, zameriame sa na terminológiu, teórie delikvencie a kriminality, príčiny, typológie páchateľov a obetí a tému uzavrieme náčrtom prevencie kriminality a delikvencie najmä v podmienkach Slovenskej republiky. Delikvencia a kriminalita patria k závažným sociálno-patologickým deviantným formám správania a v súčasnosti predstavujú nielen celospoločenský, ale aj globálny problém ľudstva.
Patologické hráčstvo
Patolo...
|
|
0,3 |
26x |
|
Prevencia proti rasizmu a diskriminácií v školských zariadeniach aj mimo nich
Záverečná práca13 s. / 1. roč. / docx
Určite je jednoduchšie robiť si o ľuďoch rôzne domnienky, ako tráviť čas spoznávaním niekoho, kto je od nás výrazne vzhľadovo aj správaním odlišný v znakoch či už biologického alebo kultúrneho charakteru. Tieto znaky môžu zahŕňať napr. farbu pleti, tvar vlasov, oči, lebky, postavy, tradície, zvyky a hodnoty, ktoré vyznáva určitá kultúra a mnoho ďalšieho. Z týchto nevinných domnienok vznikajú predsudky, ktoré nás ovplyvňujú z mnohých strán a zároveň formujú naše správanie. S predsudkami sa streto...
|
|
0,2 |
1x |
|
Agresivita (seminárna práca + výskum)
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
Úvod
Slovo agresia pochádza z latinského ”adgreedi“, čo znamená zabezpečiť si prístup, atakovať, pokúsiť sa niekoho prekonať, či osloviť. Efektívne využívanie agresivity v medziach normy pod vlastnou kontrolou pomáha žiakom zvládať mnohé situácie a dosahovať stanovené ciele. Najčastejšie ide o športové výkony, súťaženie, dosahovanie dobrých vzdelávacích výkonov, efektívne sebapresadzovanie a pod. Zdravé využívanie agresívnej energie môže viesť k dosahovaniu mn...
|
|
0,2 |
139x |
|
Syndróm CAN (Sociálna patológia a prevencia)
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
Syndróm týraného, zneužívaného a zanedbávaného dieťaťa, všeobecne označovaný v anglosaskej literatúre ako Child Abuse and Neglect (CAN) a odtiaľ prevzatý aj do našej terminológie, je súbor nepriaznivých príznakov v najrôznejších oblastiach stavu a vývoja dieťaťa i jeho postavenia v spoločnosti, predovšetkým v rodine. Sú výsledkom prevažne úmyselného ubližovania dieťaťu, spôsobeného alebo pôsobeného najčastejšie jeho najbližšími vychovávateľmi, hlavne rodičmi. Ich najhraničnejšou podobou je úplné...
|
|
0,1 |
20x |
|
Šikanovanie - ako spoznať šikanovanie, prevencia proti šikanovaniu, skupinová práca, prieskum...
Seminárna práca49 s. / 3. roč. / doc
Šikanovaním označujeme úmysel ublížiť druhému fyzicky, alebo psychicky. Je to napríklad bitie, strkanie, vyhrážanie sa fyzickým útokom, krádeže peňazí a vecí, schovávanie a ničenie vecí, ale aj ohováranie, nadávky, či vylúčenie zo spoločnosti ostatných, teda spolčenie sa viacerých detí proti jednému. Útočníkom môže byť jedno, alebo skupina detí.Incidenty sú opakované. Jednorázová akcia sa za šikanovanie nepovažujePrevaha útočníka nad obeťou. Táto prevaha môže byť skutočná, alebo zdanlivá v oblas...
|
|
0,8 |
20x |
|
Prieskum výskytu šikanovania na základnej škole
Semestrálna práca21 s. / 2. roč. / doc
Nenávisť, zákernosť, závistlivosť a vandalizmus sú medzi deťmi čoraz bežnejším javom. O šikanovaní hovoríme vtedy, keď jedno dieťa alebo skupina detí hovorí inému dieťaťu nepríjemné veci, bije ho , kope, vyhráža sa mu, zamyká ho v miestnosti a podobne. Tieto incidenty sa môžu často opakovať a pre šikanované dieťa je ťažké, aby sa samo ubránilo. Ako šikanovanie môžu byť označené tiež opakované posmešky alebo nepekné poznámky o rodine. Východiskovým problémom je, že deti si nebezpečnosť a brutáln...
|
|
1,4 |
30x |
|
Agresivita (Agresia a násilie, Šikanovanie, Týranie...)
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Tému svojej práce som si zvolila preto, lebo si myslím, že agresia, agresivita a všeobecne násilie sa žiaľ stáva každodennou súčasťou nášho života a teda sme nimi ovplyvnení. Podobne ako peniaze, stávajú sa všeobecnou otázkou, ktorá zaujíma asi väčšinu z nás. Existujú pesimistické teórie, podľa ktorých sa narastajúce násilie a agresivita stávajú symptómom samoničenia našej civilizácie, ktorá čerpá svoju univerzálnosť a legitimitu z konštitutívnej nenásilnosti, ktorú pokladáme za základ našej civ...
|
|
0,1 |
14x |
|
Úvod do sociálnej pedaogigky - poznámky
Poznámky17 s. / 1. roč. / docx
2. Téma - Základná terminológia SP a príbuzných vied Pojmy: Sociálny, Socializácia, Soc. Starostlivosť, Profilaxia, Kompenzácia, Poradenstvo, Dobrovoľníctvo1. Sociálny (Bláha, Novotná, Geck):Týkajúci sa živ. podmienok, živ. úrovneVyjadrenie živ. istoty, blaha, dobraSpolucítenie, ľudskosťPozitívne hodnotySkupinový, kolektívnyMajúci sympatie k ľuďom Dobročinnosť, pripravenosť pomôcť2. Socializácia:Proces zospoločenštenia, začlenenia sa do soc. VzťahovFáza prípravná - osvojenie si reči, interiorizá...
|
|
0,1 |
1x |
|
Šikanovanie ako výchovno pedagogický problém
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / doc
Problematika násilia v školskom prostredí je stále aktuálnou a na základe dostupným výskumných zistení má šikanovanie v našich školách stúpajúcu tendenciu, pričom príznaky šikanovania sa objavujú už u žiakov v materských školách. Šikanovanie nie je len pedagogický, psychologický a právny problém, ale je to aj problém verejnosti, ktorý je potrebné riešiť, preto je potrebné pristupovať k tomuto problému komplexne a zodpovedne.
|
|
0,1 |
27x |
|
Sociálna pedagogika (prednáška p. Vereša)
Prednášky20 s. / 1. roč. / doc
Výchova-pojem, podstata • Najfrekventovanejší pojem • Nerozlučná súčasť ľudskej spoločnosti • Podstatné znaky-aktivita, tvorivosť • Život a výchova sú dynamické procesy, navzájom sa podmieňujú • Podmienenosť a úloha výchovy v živote človeka a v spoločnosti Výchova • Je definovaná ako proces zámerného cieľavedomého pôsobenia na osobnosť človeka s cieľom dosiahnuť pozitívne zmeny v jeho vývoji. Podstata výchovy • Základom je aby sa ďalším generáciám sprostredkovali vedomosti, schopnosti, zručnost...
|
|
0,2 |
3x |
|
Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou
Ročníková práca13 s. / 3. roč. / doc
Základné pojmy ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder - porucha pozornosti spojená s hyperaktivitouDavison a Neale delia symptómy ADHD do troch subkategórií:1. Jednoduchá porucha pozornosti /ADD/ - diagnostikuje sa u detí s poruchami pozornosti, ale s normálnou úrovňou aktivizácie, títo jedinci majú problémy predovšetkým so zameraním pozornosti na informačný proces.2. Hyperaktivita a impulzivita3. Spojením oboch týchto ťažkosti vzniká porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou a impulz...
|
|
0,1 |
52x |
|
Agresia (nárast agresie, výskum a príčiny šikanovania, ako zvládnuť šikanovanie...)
Referát4 s. / 2. roč. / doc
O šikanovaní hovoríme vtedy, keď jedno dieťa alebo skupina detí hovorí inému dieťaťu škaredé a nepríjemné veci, bije ho , kope, vyhráža sa mu, zamyká ho v miestnosti a podobne. Tieto incidenty sa môžu často opakovať a pre šikanované dieťa je obťažné, aby sa samo ubránilo. Ako šikanovanie môžu byť označené tiež opakované posmešky alebo nepekné poznámky o rodine. Ako šikanovanie obvykle neoznačujeme občasnú bitku alebo hádku približne rovnako fyzicky vybavených súperov. (Definícia šikanovania, s k...
|
|
0,1 |
3x |
|
Fenomén strachu a negatívneho vzťahu k škole
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / docx
Cieľom bakalárskej práce je priblížiť problematiku stresu, agresivity a šikanovania v školách. Bakalárska práca je rozdelená do troch základných kapitol: úvod je zameraný na problematiku stresu v školách, ďalej budem rozpisovať priblíženie agresivity v školách, šikanovanie, varovné miesta šikanovania a varovné signály šikanovania. Nakoniec sa budem venovať prevencii šikanovania. Táto práca poukazuje na problematiku nedbalej výchovy detí a mladistvých negatívne vplyvy na ich osobnosť a taktiež po...
|
|
0,1 |
4x |
|
Šikanovanie - ročníková práca
Ročníková práca14 s. / 1. roč. / doc
Šikanovanie je sociálno-patologický jav. Slovo šikanovanie pochádza z francúzštiny, „chicane“ (fran.) znamená opakované zámerné obťažovanie, prenasledovanie, týranie, manipulovanie, ponižovanie slabších a zraniteľnejších, ktorí sa nedokážu, nevedia, nemôžu, alebo nechcú adekvátne brániť. Nemusí ísť nevyhnutne len o použitie hrubej fyzickej sily, šikanovaním je aj vyhrážanie, urážanie, zastrašovanie, ovládanie, zosmiešňovanie, nadávky a ponižovanie. Hlavným znakom šikanovania je nerovnováha moci,...
|
|
0,1 |
65x |
|
Šikanovanie na školách + Dotazník o vydieraní a šikanovaní
Referát13 s. / 1. roč. / docx
Výskumníci sa doteraz zhodli na tom, že agresivita sa vytvára v predškolskom veku. Svoju rolu hrajú aj temperamentové dispozície ako vznetlivosť a impulzivita. Tieto dispozície samé o sebe však ešte neznamenajú, že z dieťaťa automaticky stane agresor. K tomu je „potrebná“ tiež výchova doma, obzvlášť tam, kde je nedostatok záujmu o dieťa, ľahostajnosť, výbuchy negatívnych citov až nenávisť. Ďalej je to fyzické a psychické násilie v rodine, bitky, ponižovanie, nadávky. Rovnako tak tolerancia voči ...
|
|
0,2 |
39x |
|
Šikanovanie (príčiny, druhy, typy agresorov) + dotazník
Referát9 s. / 1. roč. / docx
Šikanovanie - slovo šikana pochádza z francúzskeho chicane, čo znamená zlomyseľné obťažovanie, týranie, prenasledovania, prenasledovanie, byrokratické lipnutie na litere predpisov. Tento pojem zaviedol pražský psychiater J. Příhoda.
Tento referát podáva informácie o šikane - definuje šikanu, oboznamuje, čo je príčinou šikany, uvádza aktérov šikany - agresor, obeť, ich charakteristiky, približuje aké následky zanecháva šikana na dieťati, popisuje typy šikany, poskytuje informácie o prevencii...
|
|
0,1 |
26x |
|
Poznámky a referencie k článkom na tému Šikanovanie
Študijný materiál20 s. / 3. roč. / doc
Úvod Šikanovanie bolo dlhý čas považované za jav, ktorý sa občas v školách vyskytuje. Výskumy z posledných rokov ale ukazujú, že je oveľa rozšírenejší ako sa predpokladalo, a že škody, ktoré môže na obetiach zanechať, môžu byť veľmi vážne a môžu mať dlhodobé následky. Sú známe prípady, keď šikanovanie dohnalo žiaka k samovražde. Väčšie vedomosti o šikanovaní viedli v školách k mnohým zásadným iniciatívam upriameným na ich potláčanie. Od škôl sa teraz očakáva, že budú v boji so šikanovaním presad...
|
|
0,1 |
73x |
|
Recenzia: Michal Kolář: Skrytý svet šikanovaní ve školách: príčiny, diagnostika a praktická pomoc
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / docx
Veľká skupina žiakov je vzdelávacích a výchovných inštitúcií beztrestne psychicky a fyzický týraná. Ich psychické a telesné zdravie je dlhodobo a niekedy nezvratne poškodzované. Medzinárodná dohoda o právach detí je v takomto prípade nepodstatná. Paradoxom je že deti sú nielen obete ale aj agresori, ktoré tieto obete týrajú. Hovorí sa tomu šikanovanie. V tejto knihe sa autor snaží riešiť sieť problémov mnohých žiakov prenasledovaných svojimi vrstovníkmi. Hovorí o šikanovaní a to nielen s teoreti...
|
|
0,1 |
23x |
|
Príčiny šikanovania medzi deťmi a mládežou
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Otázka šikanovania tak ako v minulosti, v súčasnosti aj v budúcnosti bude aktuálnou, a preto jej treba venovať väčšiu pozornosť. Mnoho ľudí si šikanovanie vo svojom okolí vôbec nevšíma, je to pre nich neznámy pojem. Šikanovanie sa nevyskytuje len medzi dospelými, ale najmä medzi deťmi a mládežou. V mnohých prípadoch sa vyskytuje na školách a niektorí dokonca ani nevedia, že sú šikanovaní, lebo nepoznajú jeho formy. Takéto správanie však nie je obmedzené len na školu, ale i mimo nej, v jej okolí,...
|
|
0,1 |
11x |
|
Prevencia šikanovania (čo je šikana, techniky oslobodenia atď.)
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / docx
Škola je významná sociálna inštitúcia, ktorá v súčasnosti plní svoju funkciu v neľahkých podmienkach. Učiteľské povolanie je náročne a v neistej a nestabilnej dobe je edukácia ešte problematickejšia. Mnohí učitelia z najrôznejších dôvodov nahrádzajú výchovu trestami a poznámkami. V neposlednom rade si musíme tiež uvedomiť, že škola už prestáva byť bezpečným miestom. Násilie sa z ulíc pomaly presúva aj do tejto inštitúcie. Musíme si uvedomiť, že dôsledky šikanovania zahŕňajú všetky tri strany ako...
|
|
0,1 |
11x |
|
Šikanovanie - príčiny a prevencia
Ročníková práca10 s. / 2. roč. / doc
Násilie, šikanovanie, agresia sú aktuálnymi problémami nielen školstva, ale aj výchovy v rodinách a napokon je to problém celej našej spoločnosti, ba aj civilizácie. Často sa však pojmy násilie, šikana, agresia, manipulácia používajú nejasné, zamieňajú sa, a tak dochádza k problémom v komunikácií aj odborníkov aj laikov. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že slovo násilie je najširším pojmom a v rámci neho potom oddeľujeme jednotlivé formy, metódy alebo zacielenia násilia.
|
|
0,1 |
27x |
|
Skriptá zo sociálnej patológie
Skriptá186 s. / 2. roč. / pdf
Sociálna patológia (ang, socialpathology, nem, Sozialpathologie, fi\ pathologie sociále)je súhrnný pojem pre označenie chorých, nenormálnych, všeobecne nežiadúcich spoločenských javov. Palria sem aj sankcionované formy devianlného správania, ako aj štúdium príčin ich vzniku a existencie. Pojem začal používať významný anglický filozofa sociológ H, SPENCER (1820 - 1903), jeden zo zakladateľov pozitivizmu v spoločenských vedách a zástanca evolucionizmu. Spencer hľadal paralelu medzi sociálnou a bio...
|
|
1,4 |
8x |
|
Šikana - semestrálny projekt z pedagogiky
Semestrálna práca6 s. / 1. roč. / doc
O šikanovaní ešte donedávna nebývalo zvykom vravieť alebo písať. Ale šikanovanie predstavuje závažný spoločenský problém v školstve, v armáde a vo väzení (všade kde je väčší kolektív). V praxi stále pretrváva názor, že kompetentné osoby majú tendenciu pri stretnutí so šikanovaním "zatvárať oči", popierať jej existenciu a vďaka svojmu vplyvu, zľahčovať "prevalené" prípady a chovať sa "akoby nič".
Šikanovanie je to systematické zneužívanie moci. Ide o ponižovanie a pokorovanie slabších jedincov...
|
|
0,1 |
11x |
|
Šikanovanie v škole
Ročníková práca5 s. / 2. roč. / doc
Šikanovanie v škole je rovnako staré ako škola samotná. Vždy sa našiel silnejší jedinec, ktorý ubližoval slabšiemu , avšak treba si uvedomiť že v minulosti bola na školách oveľa silnejšia disciplína a deti si nemohli ani zďaleka toľko dovoľovať k učiteľovi ako dnes. Taktiež bolo v školách menej priestorov, kde nebolo možné uniknúť z dohľadu pedagógov, čím bolo aj menej príležitosti na šikanovanie. V posledných desaťročiach však agresivita mládeže rapídne stúpla a to nielen na školách. Čoraz viac...
|
|
0,1 |
26x |
|
Sociálna patológia - prednášky
Prednášky19 s. / 3. roč. / doc
- súčasť sociológie
- skúma príčiny negatívnych patologických javov v spoločnosti
- sociálna deviácia (SD)- niektorí stotožňujú SD a SP, ale SD je miernejšie porušovanie
spoločenského spolužitia ako je to v prípade SP
(SP= fyzicky násilný čin, SD= chodenie za školu)
|
|
0,2 |
14x |
|
Šikanovanie - semestrálna práca
Semestrálna práca6 s. / 2. roč. / doc
Čo je to šikanovanie
Šikanovanie je všadeprítomné a môže nás sprevádzať celý život. Môžeme sa s ním stretnúť v rodine medzi súrodencami, pokračuje v škôlke a ďalších školách, v záujmových skupinách, na vojne, v zamestnaní, v partnerských vzťahoch.
Chicane je slovo francúzskeho pôvodu a znamená zlomyseľné obťažovanie, týranie, sužovanie, prenasledovanie. Hlavné vonkajšie rysy šikanovania môžeme popísať nasledovne - jeden alebo viac žiakov úmyselne, väčšinou opakovane týra a zotročuje spolužiaka...
|
|
0,1 |
14x |
|
Šikanovanie na 2. stupni základných škôl ako sociálny a výchovný problém
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Túto problematiku som si vybrala, pretože v poslednom období sa v bežnom živote, ale i na stránkach tlače, v rozhlase, v televízii stretávame s javom, nazývaným šikanovanie. Je to aktuálny problém a zanecháva doživotné znaky na každom šikanovanom dieťati a preto si myslím, že by sa tejto problematike malo venovať viac pozornosti.
|
|
0,1 |
20x |
|
Šikanovanie ako spoločenský problém
Semestrálna práca5 s. / 1. roč. / doc
Anotácia: Práca sa zaoberá ako teoretickou časťou témy šikanovanie, tak ponúka aj možnosti riešenia alebo možnosti prevencie šikanovania v školskom prostredí.
Chicane je slovo francúzskeho pôvodu a znamená zlomyseľné obťažovanie, týranie, sužovanie, prenasledovanie.
Definuje sa ako agresia, ktorej sa dopúšťa jednotlivec alebo skupina voči inému viac menej bezbrannému a bezmocnému jednotlivcovi či skupine. Charakteristické je opakovanie agresie voči obeti, ktorej sa často ubližuje na zdraví...
|
|
0,1 |
18x |
|
Šikanovanie v školskom prostredí
Referát12 s. / - roč. / pdf
Kľúčovou osobou v prevencii o boji proti šikanovaniu v škole je empatický, odborne pripravený pedagóg, ktorý má všestrannú podporu zodpovedných školských predstaviteľov.Rámec pre riešenie problému šikanovania v školskom prostredí na Slovensku poskytuje základný dokument, vydaný MS SR: Metodické usmernenie č. 7/2006-R z 28.marca 2006 k prevencii a riešeniu šikanovania žiakov v školách a školských zariadeniach, v ktorom sú zosumarizované návrhy, spôsoby a opatrenia (legislatívne odkazy) na prevenc...
|
|
0,1 |
27x |
|
Šikanovanie na školách - psychológia
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
V mojej seminárnej práci chcem priblížiť hlavný problém v školách, a to je šikanovanie. Určite sa s tým už každý človek stretol. Chcem bližšie priblížiť, že čo to vlastne je pojem šikanovanie. Aké môže mať šikanovanie následky. Kto sú jeho účastníkmi. Ako sa prejavuje šikanovanie alebo kde sa vlastné rodí šikanovanie.
|
|
0,1 |
28x |
|
Fyzické násilie
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Úvodom by som chcel v skratke opísať, o čom budem v nasledujúcej práci písať. Takže som si vybral tému: ČO UBLÍŽI VIAC? SLOVO ALEBO ČIN? resp. FYZICKÉ a PSYCHICKÉ NÁSILIE. Keďže je to téma, ktorá sa bude stále objavovať na televíznych obrazovkách, v novinách atď., treba stále o tom hovoriť verejne a nebáť sa toho. Pretože týmto násilím trpí veľmi veľa osôb, či sú to ženy, muži a čo je najhoršie, že aj deti, ktoré by nemali byť vystavované takému druhu násilia. Ale všetko je to len o komunikácii,...
|
|
0,1 |
14x |
|
Skupiny detí s poruchami správania
Referát5 s. / 2. roč. / pdf
Za kriminalitu sa považuje porušenie niektorých spoločnosťou prijatých noriem, ktoré porušenie aj sankcionujú. Ten istý čin sa v jednej spoločnosti považuje za delikt, kým v inej nie, prípadne ten istý čin aj v tej istej spoloč¬nosti sa v inej dobe posudzuje odlišne. Aj spoločenská situácia ovplyvňuje posudzovanie činov (napr. zabitie nepriateľa vo vojne či vražda v pokojnej spoločenskej situácii). Treba brať do úvahy aj odlišnosť hodnotových systé-mov v rôznych kultúrach a ich zmeny v čase. U m...
|
|
0,1 |
4x |
|
Prevencia šikanovania - sociálna práca
Referát1 s. / 1. roč. / docx
Ako sa vyhnúť šikanovaniu a čo robiť: - dieťa by sa malo vyhýbať nebezpečným miestam v škole, ale i vonku (chodby, šatne, toalety), nechodievať osamote, radšej by sa malo pridať aj ku neznámej skupinke, len aby neostalo samé - dieťa by sa malo vyhýbať konfliktom (bitkám), riešiť veci slovne, nedať sa vyprovokovať - dieťa by sa nemalo nechať zastrašovať, aj keď je provokatérov viacero - pri vzniku nejakého konfliktu, by malo dieťa vyjadriť jasne a stručne svoj názor, hneď potom odísť a nezapájať ...
|
|
0,1 |
30x |
|
Šikanovanie na základných a stredných školách
Seminárna práca3 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:Šikana je závažný spoločenský jav. Na Slovensku najčastejšie dochádza k šikane na základných školách (ZŠ) a stredných odborných učilištiach (SOU). Šikanovanie v škole zahŕňa všetky formy psychického a fyzického násilia páchaného jedincom alebo skupinou jedincov voči obeti - jedincovi, ktorý sa nedokáže alebo nemôže brániť.
|
|
0,1 |
9x |
|
Mobing v manažérskom prostredí
Semestrálna práca17 s. / 5. roč. / doc
Existuje veľa definícií ale jednotná medzinárodne uznávaná vlastne neexistuje. Viac či menej všetky vychádzajú z definícií profesora Leymanna, ktorý sa vzťahom na pracovisku intenzívne venoval. Mobing zahrňuje systematické, cieľavedmé a predovšetkým opakované útoky jednotlivca, či skupiny na určitú osobu. Nepriateľská a neetická komunikácia má za cieľ dotlačit vybraného jedinca do defenzívnej pozície, vylúčiť ho z kolektívu, ponížiť, znevážiť a donútiť tak k odchodu z pracoviska. Útoky často býv...
|
|
0,1 |
13x |
|
Násilie na školách
Prezentácia20 s. / 2. roč. / ppt
Šikanovanie
- Významná časť žiakov na štátnych aj neštátnych školách je psychicky aj fyzicky týraná.
- Šikanovanie naberá často charakter skupinovej trestnej činnosti.
- Šikanovanie paralyzuje výchovnú funkciu skupiny a premieňa ich pôsobenie v deštruktívne.
|
|
0,4 |
13x |
|
Sociálna pedagogika
Prednášky69 s. / - roč. / doc
Prednáška zo sociálnej pedagogiky Cieľom predmetu je oboznámiť študentov s pojmom, predmetom, vývojovými smermi sociálnej pedagogiky ako vednej disciplíny. Definovať vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce ako aj jej v vzťah k iným vedným disciplínam.Vymedziť prístupy k jej predmetu u nás a v zahraničí, ich charakteristiku a predstaviteľov. Reflektovať súčasné problémy a aktuálne úlohy sociálnej pedagogiky.
|
|
0,5 |
2x |
|
Sociálno patologické javy v školskom prostredí
Referát2 s. / 1. roč. / docx
Školské prostredie je po rodinnom prostredí druhým najvýznamnejším činiteľom , ktorý ovplyvňuje osobnosť dieťaťa. Tvoria ho životné, materiálne a sociálne podmienky. Tak ako vo väčšine spoločenstiev i v tom školskom sa vyskytujú patologické javy ako sú napríklad: fajčenie, alkoholizmus, drogy, šikana, záškoláctvo, či krádeže. Je potrebné tieto negatívne vplyvy včas podchytiť prípadne eliminovať.
|
|
0,1 |
5x |
|