Didaktika odborných predmetov
Poznámky20 s. / 2. roč. / doc
Úvod do didaktiky technických odborných predmetov Cieľ: Interakcia medzi učiteľom a žiakom; výchovno-vzdelávacia jednotka Technické odborné predmety: informatika, matematika, fyzika, chémia a pod. Skúma vzdelávacie procesy. Vzťah: Didaktika má vzťah i s inými odbornými vedami (odbormi): s pedagogikou, s psychológiou, s technickými disciplínami, s ostatnými vednými disciplínami (matematika, fyzika, chémia...)
|
|
0,4 |
133x |
|
Pedagogická diagnostika - prednášky
Prednášky10 s. / 2. roč. / doc
Pojem D je odvodený od gréc.slov Dia-gnosis /hlbkové, zvláštne celkové poznávanie/,ide o prácu s ľudmi, pomoc človekovi, ide o usmernovanie, poskytovanie rád,, riešenie problémov s ľudmi. Chápe sa v 2 významoch: -ako teoria je zastúpená v každom vedonom odbore -ako prax ju robia pedagogovia, lekári PD-tu ide o výchovu, pedag. proces, tam ke sa uplatnuje diagnostika
|
|
0,1 |
45x |
|
Sebareflexia, opis samého seba
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
Ako vidim seba a ako ma (asi) vidia ostatni.
ÚVOD
Mať správny obraz o sebe, patrí v našom živote k najdôležitejším veciam. Odráža sa v nás a to v našom správaní, v našich skutkoch, v citoch, vo všetkom, čo robíme, čo chceme dosiahnuť. No to, ako vnímame samých seba a ako nás vnímajú iní ľudia sú často dva odlišné obrazy. A kvôli tomu potom prichádzajú otázky: Kto som? Aký alebo aká som? Poznať seba, čo to vlastne znamená? A prečo je to dôležité? Som taká, ako sa cítim? Alebo som taká, akú m...
|
|
0,1 |
99x |
|
Základy filozofie - poznámky z prednášky
Prednášky4 s. / 1. roč. / doc
Jozef Piaček (* 21. máj 1946, Bratislava) je slovenský filozof, autor prvej slovenskej filozofickej encyklopédie FILIT, prekladateľ, projektant a realizátor hypertextových dokumentov a systémov; docent na Katedre filozofie a dejín filozofie FF UK v Bratislave, člen Vedeckého kolégia SAV pre filozofiu. J. Piaček je autor filozoficko-metodologickej koncepcie synkriticizmu a projektu komplexného počítačového zabezpečenia humanitnovedného výskumu a výchovy na Slovensku PANSOFIA, v rámci ktorého bola...
|
|
0,1 |
37x |
|
Sebapoznávacie reflexy
Referát2 s. / 2. roč. / doc
1. Sebapoznanie, sebavnímanie Keď sa pozeráš na svoj obraz v zrkadle, napadne ťa niekedy, že to, čo vidíš ty a čo vidia iní ľudia, môže byť dosť rozdielne?
A koľkokrát si v živote v rôznych situáciách použil vetu: „ Ale veď ty ma vôbec nepoznáš!“ A keď si sám so sebou, koľkokrát si úprimne odpovedal na otázku, či sa vôbec poznáš ty sám? Poznať seba? Čo to vlastne znamená? A prečo je to dôležité? A je to vôbec dôležité a potrebné?............tieto a ešte veľa, veľa podobných otázok si dáva člove...
|
|
0,1 |
14x |
|
Výcvik v sebareflexii
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / doc
Ide o sebareflexiu cloveka, a pedagogicku sebareflexiu. vymedzenie zakladnych pojmov, rozdelenie sebareflexie, sebareflexne vycviky.
|
|
0,1 |
35x |
|
Metódy sebapoznania
Poznámky2 s. / 1. roč. / docx
METÓDY SEBAPOZNANIA
Uvedomenie si svojich silných a slabých stránok, sebaakceptácia, sebaovládanie, schopnosť rozpoznať, čo je dané a nemenné, napr. vek, pohlavie, fyzické zdatnosti, temperament apod. a čo naopak môžem vo väčšej či menšej miere ovplyvňovať, svoje vlastnosti, schopnosti, charakter, postoje, vzťahy k iným ľuďom a pod. Sebapoznanie úzko súvisí s ochotou na sebe pracovať, sebarozvoju. Sebarozvoj znamená byť ochotní trénovať svoje schopnosti, rozširovať svoje schopnosti, sebavzdeláv...
|
|
0,1 |
23x |
|
Vývinové obdobie predškolského veku
Seminárna práca8 s. / - roč. / docx
Predškolské obdobie je v našom živote veľmi dôležité, keďže v ňom dochádza k rôznym telesným i duševným zmenám. Mnohé z nich nás ovplyvňujú počas života. Vývin každého dieťaťa je individuálny, a preto možno zovšeobecniť len stručné charakteristiky a normy, ktoré sú pre toto vývinové obdobie zakorenené. Predškolský vek je charakterizovaný ako obdobie od tretieho roku života po ukončenie šiesteho roka života. Vagnerová uvádza, že predškolský vek trvá do šiestich - siedmych rokov. Koniec tejto fázy...
|
|
0,1 |
0x |
|
Sebareflexia
Seminárna práca9 s. / 3. roč. / doc
To, ako vnímame samých seba, ako nás vnímajú iní ľudia sú často dva odlišné obrazy. A potom nás napadnú otázky: Kto som? Aký alebo aká som? Som ten, ako sa cítim? Alebo som ten, ktorého vidia ľudia okolo mňa?
Mať pravdivý obraz o sebe, patrí v našom živote k najdôležitejším veciam. Odráža sa v našom správaní, v našich skutkoch, v citoch, vo všetkom, čo robíme, čo chceme dosiahnuť. Registráciou vlastného správania usporadúvame a triedime všetky dôležité zážitky za určitý časový úsek – zvyč...
|
|
0,1 |
40x |
|
Základný výcvik v sebareflexii
Referát2 s. / - roč. / doc
Psychoterapia už v začiatkoch svojej existencie prišla na to, že je nutné, aby každý terapeut prešiel akousi cvičnou terapiou, spravidla tzv. sebaskúsenostnou skupinou.
Zmyslom tohto výcviku je uvedomiť si svoje hlavné citlivé miesta, dostať sa do kontaktu s najdôležitejšími vlastnými emočnými traumami a nájsť pre ne pomenovanie – aby sa tak zmenšila možnosť, že si terapeut bude svoje vnútorné problémy odreagovávať na klientoch, aby sa budúci terapeut naučil v celej svojej ďalšej profesionáln...
|
|
0,1 |
0x |
|
Zámerná, cieľavedomá a plánovitá sebareflexia
Referát2 s. / - roč. / doc
Umožňuje pedagógovi dôkladnejšie poznať vlastnú edukačnú činnosť, ako aj možnosti jej inovácie. Systematicky zameriava pozornosť na plánovanie, realizáciu a hodnotenie vlastnej práce, využíva pri tom rôzne sebareflexívne metódy s cieľom odstrániť existujúce nedostatky a neustále skvalitňovať vlastnú činnosť i edukačný proces.
|
|
0,1 |
6x |
|
Výcvik v sebareflexii
Referát2 s. / - roč. / doc
Reflexia
Pojem reflexia je latinského pôvodu a v preklade znamená odraz svetla, odrazivosť, zrkadlenie, ale i úvaha, uvažovanie.
Reflektovať
Tvoriť odraz, obracať sa späť. Znamená uvažovať o tom, čo sa už odohralo, popisovať, vysvetľovať a hodnotiť svoje minulé konanie.
|
|
0,1 |
0x |
|
Sebareflexia
Referát3 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci chcem opísať vývin sociálneho procesu – vývin začleňovania sa človeka do spoločnosti. Konkrétne som si vybrala obdobie vstupu dieťaťa do školy.
|
|
0,1 |
8x |
|