Psychológia osobnosti a sociálna psychológia (študijný materiál a vypracované otázky)
Študijný materiál65 s. / 2. roč. / doc
Sociálna psychológia (SP) – je základná psychologická disciplína, ktorá sa zaoberá psychologickými aspektami medziľudských vzťahov. Pojem „sociálny“ je z latin. slova „socius“, t.j. spoločník, druh. Skúma skupiny ľudí a ich psychické procesy.Predmet sociálnej psychológie:● osobnosť v sociálnom systéme ● sociálna interakcia - kontakt jednotlivca a iných jednotlivcov ● sociálne prostredie ● životné situácie v sociálnom prostredí„ Predmetom SP sú psychologické aspekty medziľudských interakcií.“ (M....
|
|
0,6 |
39x |
|
Študijný materiál ku skúške z predmetu Psychológia osobnosti a sociálna psychológia
Študijný materiál22 s. / 2. roč. / docx
1. Osobnosť - vymedzenie pojmu osobnostiNa osobnosť sa pozeráme ako na integrovaný komplex vlastností, ktoré jednotlivec získal v procese vývinu v činnosti a spoločenskom styku. Je to integrovaný a najvyšší celok duševného života človeka, ktorý reguluje jeho správanie. Napriek uvedenému, že osobnosť je integrovaný komplex vlastností, každý jednotlivec je charakteristický individuálnymi, neopakovateľnými znakmi a črtami, je individualitou. V prenesenom zmysle a v bežnej reči sa o osobnosti hovorí...
|
|
0,1 |
24x |
|
Aplikovanie metód psychologickej výchovy z praxe aj z teoretickej stránky
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Psychológia výchovy je vedná disciplína, ktorá vo vzťahu k príslušným výchovným cieľom skúma psychické mechanizmy utvárania a pretvárania ľudského správania ako vzťahotvorného procesu. Výchova ako pedagogická disciplína skúma skôr metódy, podmienky, formy, prostriedky výchovy, zatiaľ čo psychológia výchovy sa skôr sústreďuje na psychické mechanizmy, t.j. procesy a funkcie v osobnosti. Ideálne je spojenie do psychopedagogiky výchovy, kde sa skúma celý proces rozvoja osobnosti v jeho systémovej sk...
|
|
0,1 |
39x |
|
Psychológia osobnosti (seminárna práca)
Seminárna práca23 s. / 2. roč. / pdf
Osobnosť je jedným z najfrekventovanejších pojmov súčasnej psychológie. Dvaja ľudia nie sú nikdy úplne rovnakí, bez ohľadu na to, či sú vychovávaní v spoločnom, alebo rozdielnom prostredí. Na druhej strane sme si všetci podobní, pretože máme rovnaké mnohé fyzické a psychické vlastnosti. Slovo osobnosť je odvodené od gréckeho slova persona - maska. Maska je typická pre herca na javisku. Na divadelných doskách sa začalo aj so štúdiom osobnosti. Vedecké výskumy osobnosti sa začali v 20. storočí. Ps...
|
|
0,3 |
2x |
|
Osobnosť podľa C. G. Junga v kontexte dneška
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
„Neexistuje žiadna ľudská ohavnosť a abnormalita, ktorá by nebola vložená do lona milujúcej matky. Ako slnko žiari nad spravodlivými aj nespravodlivými a ako tehotné a dojčiace matky starajú sa s rovnakou láskou o dietky božie tak i o deti diabla a nedbajú o možné následky, tak sme aj my časťami tejto zvláštnej prírody a rovnako ako ona v sebe nosíme nedohľadno.“Na úvod písania mojej seminárnej práce sa musím priznať, že som pred jej písaním ani len zďaleka netušil aký ohromný rozsah má celoživo...
|
|
0,1 |
16x |
|
Metódy a prostriedky výchovného pôsobenia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Človek prichádza na svet ako najnemohúcnejší zo všetkých tvorov, avšak s najpotencionálnejšími predpokladmi pre svoj ďalší vývin a rozvoj svojej osobnosti. Od svojho narodenia je vystavený nepretržitému pôsobeniu rozmanitých formatívnych vplyvov užšieho i širšieho životného prostredia. Výchovné pôsobenie má v každom období života človeka iný charakter, inú štruktúru, inú funkciu.Človek po svojom narodení prichádza do rodinného prostredia. Rodina je prvým a po celý život najdôležitejším prostredí...
|
|
0,1 |
27x |
|
Psychológia - poruchy osobnosti
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať poruchami osobnosti. Túto tému som si vybral predovšetkým preto, lebo ma fascinuje odlišnosť ľudí svojou charakteristickou osobnosťou. Vo svojej práci sa zameriam na vývoj osobnosti a samotné poruchy osobnosti. V prvej časti sa pokúsim definovať pojem osobnosť a následne sa zameriam na jej samotné poruchy....Každý človek si predstavuje definíciu pojmu osobnosť inak. Ja by som ju opísal ako súhrn nejakých fyzických a psychických vlastností človeka, ktoré...
|
|
0,1 |
73x |
|
Psychológia vzťahu medzi učiteľom a žiakom
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Výskumy i každodenná skúsenosť potvrdzujú, že kvalita vzťahov medzi ľuďmi dočasne alebo trvalejšie odkázaných na spolužitie významne ovplyvňuje ich správanie a konanie. Bezkonfliktové vzťahy plné priateľskosti, žičlivosti má kladný vzťah k duševnému vzťahu zúčastnených osôb. Naopak vzťahy poznačené konfliktami , napätí a vzájomnou neochotou záporne nalaďujú duševný vzťah. Uvedený poznatok možno aplikovať aj na vzťah učiteľa a žiaka. Jeho vplyv najmä na psychiku žiaka je dokonca často ešte silnej...
|
|
0,1 |
10x |
|
Psychológia osobnosti - schopnosti a inteligencia
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Človek od nepamäti chcel poznať sám seba. Už v antickom Grécku filozof Platón hlásal: „Poznaj sám seba! Poznaj seba samého!“ ako podmienku zdravého normálneho rozvoja.
No len v 19. stor. rozvoj vedy postúpil tak, že sa začali vytvárať podmienky pre vedecké skúmanie človeka a jeho osobnosti. Zistilo sa, že napr. povahu človeka nie je možné vysvetľovať len na základe pôsobenia biologických (dedičných) činiteľov, ale že je treba skúmať aj spoločensko-historické podmienky jeho existencie. Tieto z...
|
|
0,1 |
20x |
|
Človek v spoločnosti (Vymedzenie pojmu a definície osobnosti, Teórie osobnosti, Štruktúra a dynamika osobnosti...)
Ročníková práca10 s. / 1. roč. / doc
1. ÚvodČlovek žije v spoločnosti už niekoľko storočí. Spoločnosť sa dotýka každého z nás. Všetci v nej žijeme. A preto je táto téma veľmi rozsiahla. Z celej tejto problematiky som si vybrala ale len časť. Je ňou osobnosť. Správanie každého človeka v akejkoľvek sociálnej situácii, je podmieňované viacerými faktormi. Prejavuje sa tu i vplyv spoločenských a kultúrnych podmienok, vrátane postavenia jednotlivca v spoločnosti a v jej sociálnej štruktúre. Významným faktorom je hmotné prostredie, v ktor...
|
|
0,1 |
7x |
|
Sociálna psychológia (vypracované témy vo forme ťaháka)
Vypracované otázky16 s. / 2. roč. / doc
TEÓRIE OSOBNOSTI•PSYCHOANALYTICKÁ (S.Freud)•ANALYTICKÁ (C.G.Jung)•INDIVIDUÁLNA PSYCHOLÓGIA (A.Adler)•INTERPERSONÁLNA (K.Horney,H.S.Sullivan)•PSYCHOSOCIÁLNA ( E.Fromm)•EXISTENCIÁLNA (V.E.Frankl, R.May)•FAKTOROVÉ TEÓRIE (R.B.Cattel, H.Eysenck)•HUMANISTICKÁ PS. (A.Maslow, C.Rogers)•KOGNITÍVNE TEÓRIE (G.A.Kelly)PSYCHOANALYTICKÁ TEÓRIA Sigmund Freud1856 - 1939 - člo. poháňaný libidomŠtruktúra osobnosti má tri zložky:Id - nevedomie - všetko zdedené, vrodenéEgo - uvedomovanie - poznanie,myslenie,vedomé...
|
|
0,2 |
14x |
|
Poznámky z prednášok z predmetu Sociálna psychológia
Prednášky23 s. / 2. roč. / doc
Sociálna psychológia- psychologická disciplína, ktorá skúma ako sa mení správanie, cítenie a myslenie ľudí pod vplyvom ich vlastného konania, podmieneného ich príslušnosťou k sociálnym skupinám alebo vplyvom pôsobenia iných ľudíSociálne vzťahy- významné faktory formovania a prejavov ľudskej psychiky, základným priestorom pre ich prejavy je sociálne prostredieMetódy- špecifické sú podmienky ich aplikácie, inak sa nelíšia od metód používaných všeob.psychológiou- pozorovanie, experiment, rozhovor, ...
|
|
0,1 |
19x |
|
Seminárna práca - Psychológia osobnosti
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV rámci výučby predmetu všeobecná psychológia sme vypracovali tému psychológia osobnosti. V tejto seminárnej práci venujeme pozornosť predmetu a historickými východiskami psychológie osobnosti. Ďalej sa zaoberáme aj tým, že ako (sa) vznikli jednotlivé definície osobnosti od staroveku až do súčasnosti. Dôraz kladieme na vysvetlenie definície, ktoré vymysleli významní psychológovia: ako S. Freud, J. B. Watson, W. Wundth a pod.
|
|
0,1 |
16x |
|
Vypracované otázky na predmet Psychológia
Vypracované otázky29 s. / 1. roč. / doc
- psychológia je veda, ktorá skúma vedomé pochody a stavy, ako aj ich príčiny a pôsobenia (Rochracher)- je sústava vedných disciplín, ktoré sa zaoberajú štúdiom psychiky, vedou o prežívaní a správaní živých bytostí - všeobecne sa pokladá za vedu o človeku- nemôže existovať odtrhnuto od iných vedných disciplín- zasahuje prakticky do všetkých oblastí nášho životaÚlohy psychológie- odhaľovať najvšeobecnejšie zákony psychického života, triediť, analyzovať, vysvetľovať základné psychické formy- osvet...
|
|
0,3 |
58x |
|
Psychológia osobnosti - analytická teória (Carl Gustav Jung)
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Bol zakladateľom školy analytickej psychológie, ktorá v priebehu jeho života výrazne ovplyvnila nielen psychologickú vedu, ale aj oblasť literatúry s umenia. Aj keď je Jungova teória veľmi široká a vo svojom pohľade na ľudský život vyvážená, v neskoršej dobe jej vplyv zoslabol. Stavba Jungovej teórie sa javila ako príliš zložitá a zdá sa, že jej chýba zjednocovací princíp. Aj napriek tejto skutočnosti má Jung aj dnes svojich oddaných následovníkov, ktorí svoj malý počet nahradzujú silným osobným...
|
|
0,1 |
14x |
|
Poznámky z prednášok - Psychológia výchovy
Prednášky17 s. / 2. roč. / doc
Psychológia výchovy- veda zaoberajúca sa formovaním osobnosti dieťaťa výchovou a vzdelávaním, skúma otázky výchovno-vzdelávacej praxe z psychologického hľadiska- analyzuje vyučovací proces v škole i v rodine- získava poznatky o vzájomnom pôsobení medzi žiakmi, rodičmi, učiteľmi a vychovávateľmi- identifikuje zdroje a problémy v štruktúre školskej triedyHlavný cieľ- skúmanie a identifikovanie zdrojov a limitov súčasnej mládeže, ovplyvňovanie hodnotového systému, transformácia tradičného vzdelávan...
|
|
0,1 |
45x |
|
Determinácia vývinu osobnosti v celoživotnom cykle, zákonitosti psychického vývinu
Seminárna práca12 s. / - roč. / docx
Determinácia vývinu osobnosti v celoživotnom cykle
Človek neprichádza na svet s hotovými vlastnosťami, ale len s určitými predpokladmi, ktoré sa môžu, ale aj nemusia rozvinúť. V priebehu jeho života sa objavuje niečo nové, a niečo stráca alebo mení svoju podobu. Stáva sa zložitejším tak vnútorne (vzťahy medzi časťami organizmu), ako aj navonok (vzťahy medzi ním a jeho okolím), klesá jeho závislosť na okolí, stáva sa autonómnejším. Tento proces zmien štruktúry biologickej, sociálnej a psychickej...
|
|
0,1 |
5x |
|
Teória osobnosti a sprievodné procesy (puberta, predbuberta a socializácia jedinca)
Seminárna práca19 s. / - roč. / doc
Témou mojej semestrálnej práce je teória osobnosti a sprievodné procesy, ktoré napomáhajú k budovaniu vlastného JA, ako napríklad obdobie puberty a predbuberty, či samotná socializácia jedinca.
Teóriami osobnosti nazývame názory, ktoré sa pokúšajú vysvetliť podstatu a utváranie osobnosti, jej charakteristické vlastnosti a individuálne odlišnosti u ľudí.
V psychológii existuje mnoho teórií osobnosti. V podstate každý psychologický smer, ba dokonca každý významnejší autor, ktorý sa zaoberá psyc...
|
|
0,1 |
15x |
|
Socializácia osobnosti - sociálna psychológia
Vypracované otázky11 s. / 3. roč. / doc
1. História sociálnej psychológie. Podmienky vzniku sociálnej psychológie. Sociálna psychológia ako samostatná veda. Súčasná sociálna psychológia.
Vývin sociálnej psychológie
1. etapa - 1860 - etapa spontánnych psychologických názorov. Základy rečníckeho umenia.
2. etapa - 1860-1908 - obdobie priamych zdrojov sociálnej psychológie
- koncepcie:
a) psychológia národov - vznikla v polovici 19.st. v Nemecku. Lazarus, Steinthal, Wundt (1863 kniha - Psychológia národov). Hybnou silou národa je ...
|
|
0,1 |
12x |
|
Psychológia osobnosti (materiály k predmetu)
Prednášky21 s. / 3. roč. / zip
behaviorizmus, alebo psychológia správania - každý človek sa môže naučiť správať tak ako je to výhodné (americký behaviorizmus), ako je to pre neho výhodné, učím človeka správať sa, aby to bolo pre neho výhodné, aby mu to prinieslo výhody, existujú rôzne typy správania, ktoré prinášajú výhody. Americká psychológia sa nedotýka vnútra človeka, ale je viac orientovaná na zmenu vonkajších prvkov osobnosti (vonkajšie prejavy), ruská psychológia je orientovaná na zmenu vnútorných prvkov osobnosti (pre...
|
|
0,2 |
50x |
|
Poznámky z predmetu Psychológia
Skriptá32 s. / 1. roč. / doc
Psychológie je moderná veda o psychických javoch. Psychológia je jedna z najmladších a najdynamickejsie sa rozvíjajúcich vied. Uplatňuje sa v oblasti hospodárskej praxe, manažente a marketingu.Niektoré disciplíny sa vyvinuli na samostatné vedné odbory:- psychológia práce- psychológia riadenia- inžinierska a sociálna psychológia- psychológia obchodu a reklamy vo svete.Teoretické práce a vedecké, ktoré v tomto obore vznikli, venujú pozornosť najmä otázkam:- výberu zamestnancov- diagnostike osobnos...
|
|
0,4 |
6x |
|
Alfred Adler
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Alfred Adler bezpochyby patrí k najvýznamnejším psychológom 20. storočia. Bol prívržencom Sigmunda Freuda, avšak Adler poznal sociálne-psychologickú podmienenosť psychiky, čím sa od Freuda výrazne odlíšil. Dôraz kládol na individuálny rozvoj a nie na sexuálne pudy, ale hlavne na pud menejcennosti ako na motivujúcu silu človeka. Vypracoval vlastný smer, ktorý nazval individuálna psychológia. Svoju pozornosť upriamil na sociálny aspekt skúmania osobnosti a jej vývin ťažkostí.
Cieľom tejto práce ...
|
|
0,1 |
26x |
|
Manuál životného uspokojenia (Abraham Maslow a Mihaly Csikszentmihalyi) psychológia osobnosti
Semestrálna práca19 s. / 3. roč. / doc
Všetci sa snažíme nájsť zmysel života. Aby sme ho naplnili a cítili uspokojenie z vlastného života. Tändzin Gjamccho, 14. dalajláma, raz prehlásil: „Verím, že pravým cieľom nášho života je hľadanie štastia. To je jasné. Či už sme veriací či nie, či vyznáváme to či ono náboženstvo, my všetci hľadáme v živote niečo lepšieh. Myslím si teda, že hlavným pohnutkom nášho života je hľadanie štastia“. Teda naplnenie života je hladanie šťastia v svojom živote. Sťastím a naplnením života sa zaoberal Abraha...
|
|
0,2 |
14x |
|
Alfred Adler: O zmysle života, Skinner, Erricson, Suliven, Jung, Hornryova, Allport, Lewin, Cattel, Maslow, Freud, Frankl, Rodgers, Fromm
Ročníková práca72 s. / 2. roč. / doc
Teórie vybraných autorov podrobne rozpracované.
Allport
Štruktúra a dynamika osobnosti
Podľa Allporta je základným princípom správania jeho neustále plynutie. V tomto zmysle majú všetky hlavné Allportove koncepcie osobnosti do činenia s motiváciou s tým, čo umožňuje človeku ísť.
Allport sa snažil opísať konštantnú zložku v pojmoch čŕt a variabilnú zložku opísal premennou, ktorú nazval funkčná autonómia alebo tendencia správania pokračovať v svojich výkonoch z príčin, ktoré sa od...
|
|
0,4 |
34x |
|
Psychológia osobnosti - výpisky
Študijný materiál13 s. / 2. roč. / doc
Duševné - psychické javy, teda psychické procesy a psychické stavy, ako všeobecné prejavy každého ľudského jedinca, môžeme poznávať prostredníctvom ich konkrétnych prejavov u konkrétneho človeka. Priebeh psychických procesov človeka závisí v podstate:• od vonkajších podnetov, ktoré na neho pôsobia, • od rôznych psychologicko-fyziologických stavov ( najmä stavov aktivácie), • od individuálnych psychických vlastností. Psychické procesy sú aktuálnou činnosťou človeka a psychické vlastnosti sú ich ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Psychológia osobnosti - základná psychologická disciplína
Poznámky17 s. / 1. roč. / doc
PSYCHOLÓGIA OSOBNOSTÍ
- základná psychologická disciplína
- je to vedná disciplína, ktorá sa zaoberá človekom ako neopakovateľným a jedinečným, dynamicky jednotným a organizovaným celkom biologických, psychických a sociálnych vrstiev osobností
Predmet psychológie osobností
- osobnosť človeka a jeho bio a psychosociálne vrstvy
Podľa ŘIČANA sa psychológia osobností zaoberá:
|
|
0,1 |
12x |
|
Psychológia osobnosti - poznámky z prednášok
Poznámky12 s. / 3. roč. / doc
1.Téma: Osobnosť, predmet psychológie osobnosti, vzťah k iným vedným disciplínam Veda ak chce byť vedou, musí mať: predmet skúmania, vlastný kategoriálny a pojmový aparát, vlastné metódy skúmania Osobnosť - je v centre skúmania psychológie vôbec - je spojená so vznikom psychológie, spätá s Huntovým experimentom - tvoria ju psychické vlastnosti človeka - osobnosť je každý človek
|
|
0,1 |
12x |
|
Psychológia osobnosti a sociálna psychológia - Príprava na skúšku
Študijný materiál2 s. / 2. roč. / doc
Príprava na skúšku z predmetu psychopatológia osobnosti a sociálna psychológia obsahuje v prehľadnej forme spracované tematické celky na skúšku.1. Čo je psychológia:Psychológia: 1. veda o prežívaní a správaní; 2. sústava ved. disciplín, kt. sa zaoberajú štúdiom psychiky a tvorí jadro vied o človeku;2. Kto je zakladateľ modernej psychológie a čo uplatnil:I. Wilhelm Wundt: 1. nemecký psychológ a zakladateľ modernej psychológie; 2. v Lipsku založil prvé psychologické laboratórium (1879); 3. v psyc...
|
|
0,1 |
5x |
|
Výchovno-vzdelávacia príprava - Vtáčiky v zime
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / docx
Obsahový štandard Prostredníctvom vhodných telesných cvičení učiteľka deťom pomáha osvojiť si a zdokonaliť správnu techniku základných lokomočných pohybov ( beh rýchly a pomalý, slalomový beh, beh cez prekážky, beh zo štartu do cieľa).STRATÉGIE VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTIMetódy Motivačná, názorná, postupnosti, vysvetlenia, hodnotiacaZásady Názornosti, primeranosti a postupnosti, aktivityFormy práce Skupinová, individuálna, frontálnaČinnosti Rozhovor, vysvetlenie, názornéKOMPETENCIE DIEŤAŤAPsy...
|
|
0,1 |
6x |
|
Psychológia osobnosti
Referát5 s. / 3. roč. / doc
Duševné - psychické javy, teda psychické procesy a psychické stavy, ako všeobecné prejavy každého ľudského jedinca, môžeme poznávať prostredníctvom ich konkrétnych prejavov u konkrétneho človeka. Priebeh psychických procesov človeka závisí v podstate:• od vonkajších podnetov, ktoré na neho pôsobia, • od rôznych psychologicko-fyziologických stavov ( najmä stavov aktivácie), • od individuálnych psychických vlastností. Psychické procesy sú aktuálnou činnosťou človeka a psychické vlastnosti sú ich ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Špecifické poruchy osobnosti
Referát1 s. / 2. roč. / doc
ŠPECIFICKÉ PORUCHY OSOBNOSTIVšeobecné diagnostické kritériá pre PO:A. Pretrvávajúce vzorce, sústava vnútorných skúseností, zážitkov, pocitov, a správania, ktoré sa významne odlišujú od toho, čo možno očakávať v danej kultúre alebo spoločnosti.- vnímanie, poznávanie- afektivita (rozsah, intenzita, labilita, vhodnosť emočnej reakcie- interpersonálne fungovanie- kontroly impulzovB. Pretrvávajúci vzorec je nemenný, nepoddajný, prestupujúci do širokého spektra osobných a sociálnych situáciíC. Pretrvá...
|
|
0,1 |
7x |
|
Psychológia osobnosti - definície a teórie
Prednášky4 s. / 1. roč. / doc
CHARAKTER OSOBNOSTIOsobnosť je autoregulatívny oraganizmický systém, psychosomatických, psychických a psycho-spirituálnych, vrodených, získaných i aktívne osvojených vlastností charakteristických pre dospelých jednotlivcov, pokiaľ ide o ich prežívanie a správanie, resp. psychické stavy a procesy a vzhľadom na ich vzťahy a postoje k nim samým, k iným ľuďom , ku spoločnosti a teda k fyzikálnemu, sociálnemu a duchovnému priestoru, prípadne k nadprirodzenej skutočnosti.DEFINÍCIE OSOBNOSTIAllport:Oso...
|
|
0,1 |
6x |
|
Úvod do manažérskej psychológie
Prednášky4 s. / 3. roč. / doc
Úvod do manažérskej psychológie
A. Vznik a vývoj vedeckej psychológie
Predpoklady na to, aby sa veda stala vedou:
- musí byť vymedzený predmet vednej disciplíny: ľudská psychika spojená s osobnosťou
- musí byť zásoba vedeckých poznatkov /obsah/ a základné kategórie /pojmy/
- musia existovať metódy /spôsoby, postupy/ získavania informácií
1879 - vznik vedeckej psychológie - Wilhelm Wundt založil 1. psychologický výskumný ústav vLipsku.
Smery:
- behaviorizmus
- neobehaviorizmus
- ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Tézy na štátne skúšky z psychológie
Štátnicové otázky20 s. / - roč. / doc
Vypracované štátnicové otázky zo psychológie. Sú podrobne rozpracované!1. Osobnosť učiteľa a žiaka. Požiadavky humanistickej psychológie na osobnosť učiteľa.
Interakcia učiteľ – žiak. Percepcia žiaka učiteľom. Vývin učiteľovej osobnosti.
Typológia učiteľovej osobnosti.TYPY UČITEĽA PODĽA DIDAKTICKÝCH PRÍSTUPOV;Učiteľ ako člen učiteľského zboru;Komunikácia v pedagogickom procese. Empatia. Asertivita. Prosociálne správanie.Riadené učenie. Linhartova schéma riadeného učenia.
Učenie;Uplatňovanie z...
|
|
0,1 |
6x |
|
Hans Jurgen Eysenck - seminárna práca
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Jedna z osobnostných teórií podľa psycholóha H.J.Eysencka. Zahŕňa úvod do tejto teórie,Eysenckovu dvojdimenzionálnu klasifikáciu osobnosti, Fyziologické koreláty osobnostných dimenzií a tiež výskumné techniky.
|
|
0,9 |
10x |
|
Psychológia a slovník zo sociálnej psychológie-kompletna prezentacia
Prednášky39 s. / - roč. / doc
Osobnosť je autoregulatívny oraganizmický systém, psychosomatických, psychických a psycho-spirituálnych, vrodených, získaných i aktívne osvojených vlastností charakteristických pre dospelých jednotlivcov, pokiaľ ide o ich prežívanie a správanie, resp. psychické stavy a procesy a vzhľadom na ich vzťahy a postoje k nim samým, k iným ľuďom , ku spoločnosti a teda k fyzikálnemu, sociálnemu a duchovnému priestoru, prípadne k nadprirodzenej skutočnosti
Obsah:
CHARAKTER OSOBNOSTI
DEFINÍCIE OSOBNOS...
|
|
0,4 |
8x |
|
Sociálna psychológia osobnosti, Sociálne JA a sociálna identita
Prednášky5 s. / 1. roč. / rtf
Osobnosť - súbor typických relatívne stabilných charakteristí, ktoré sa prejavujú v správaníCharakteristiky:» Vrodené
»
ZískanéKaždá vlastnosť sa môže prejaviť v určitej miere.Dimenzionálny prístup - nie vždy a vo všetkom sú dvaja ľudia s rovnakou vlastnosťou rovnakí (napr. miera úzkostlivosti,...). Existujú rôzne teórie osobnosti, ktoré sa líšia počtom základných ľudských vlastností (najznám. Má 5 základných vlastností).T. Leary - identifikoval 16 vlastností (tvoria 8 dvojíc - sú navzájom op...
|
|
0,1 |
47x |
|
Psychológia osobnosti - poznámky
Poznámky14 s. / - roč. / doc
Definícia psychológie osobnosti podľa Atkinsonovej: „Je to veda úzko nadväzujúca na vývinovú a sociálnu psychológiu, ktorá skúma rozdiely medzi jedincami, študuje ich individualitu a jedinečnosť a klasifikuje ich pre praktické účely“
Definície osobnosti:
Neexistuje jednoznačne prijímaná definícia.Príklady: „Jedinečný systém rysov“ - Guilford
„Systém zvykov“ - Guthrie
„To čo determinuje správanie v definovanej situácii a v definovanom naladení“ - Cattell
„Viacmenej stabilná a trv...
|
|
1,0 |
18x |
|
Psychológia osobnosti
Prednášky45 s. / 5. roč. / doc
Osobnosť sa chápe v laickom ponímaní ako historická, populárna, významná alebo význačná osoba. V psychologickom ponímaní je každý človek má každý človek osobnosť, ktorá sa dá popísať určitými charakteristikami - aj psychický chorý človek.
Tento pojem bol zavedený začiatkom 20. str. ako nutnosť študovať duševný život ako celok, nielen ako púhy súbor duš. funkcií, tiež ako snaha , nutnosť vysvetliť fakt, že medzi stimulom a reakciou existuje niečo, čo tento stomul spracováva:
S-R behavioriz...
|
|
0,3 |
19x |
|
Nadanie
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Otázky nadanosti priťahovali ľudskú zvedavosť od nepamäti. Prečo je jeden človek šikovnejší než druhý? Prečo je ten úspešnejší v jednej a ten zasa v inej činnosti? Sú tieto rozdiely raz navždy dané, alebo ich možno ovplyvniť, rozvinúť talent človeka v žiadanom smere?
V tejto mojej seminárnej práci, by som chcela načrtnúť určité fakty, práve z problematiky ľudského nadania, pretože pre mňa ako študentku estetickej a hudobnej výchovy je to problematika skutočne zaujímavá.
|
|
2,2 |
19x |
|