Ekonomika a manažment podniku - vypracované otázky na bákalárske štátnice
Štátnicové otázky186 s. / 3. roč. / doc
1. Trh a trhový mechanizmus. Trh v menovej ekonomike. Dopyt a krivka dopytu, zákon klesajúceho dopytu. Ponuka a krivka ponuky, zákon rastúcej ponuky. Trhová rovnováha, rovnovážna cena. Trhový mechanizmus a jeho fungovanie, trhové subjekty, trhová konkurencia. Nedokonalosti trhu a zásahy štátu do trhového mechanizmu. Úloha a funkcie vlády a trhu v novej ekonomike.Trh v novej ekonomikeModerná ekonomika sa zakladá na rozvinutej deľbe práce. Výrobcovia produkujú tovary pre iných výrobcov, či spotreb...
|
|
3,3 |
8x |
|
Projektovanie vybraných manažérskych činností v podnikateľskom subjekte
Bakalárska práca92 s. / 3. roč. / doc
Problém efektívneho riadenia podniku je v súčasnosti veľmi aktuálny. Neustála potreba zlepšovania podnikovej výkonnosti a efektívnosti narastá priamo úmerne s rastom konkurencie na svetových trhoch. K zvyšovaniu efektívnosti podnikateľskej činnosti, t.j. k zvyšovaniu jej hospodárnosti, účelnosti a účelovosti, vedie predovšetkým implementácia vhodných, kreatívnych, prípadne inovatívnych manažérskych metód, postupov, spôsobov, či prístupov do riadenia podniku.Cieľom bakalárskej práce je na základe...
|
|
5,7 |
33x |
|
Ekonomika a manažment podniku - vypracované otázky na bákalárske štátnice 2023
Štátnicové otázky143 s. / 3. roč. / docx
1. Základné ekonomické zákony 1A) Hranica produkčných možností ukazuje, ako sa obmedzené zdroje transformujú z jedného použitia na iné použitie. Preto sa nazýva transformačná krivka. Pomocou nej môžeme určiť všetky dostupné kombinácie výstupu pri existujúcich výrobných zdrojoch a daných technologických poznatkoch. 1B) Substitúcia a zákon substitúcie: je zákonitým dôsledkom plného využitia obmedzených zdrojov. Hranica produkčných možností umožňuje zistiť, ako môžeme substituovať jeden statok ...
|
|
7,9 |
0x |
|
Marketingová analýza spoločnosti Apple - Prípadová štúdia z marketingu Apple Inc.
Seminárna práca57 s. / 2. roč. / pdf
1.2 História firmyZakladatelia spoločnosti Steve Jobs a Steve Wozniak sa spoznali v roku 1971, keď mal Jobs 16 a Wozniak 21 rokov. V roku 1975 vznikol ich prvý osobný počítač Apple I.Bol schopný využívať kazetový magnetofón na spúšťanie a ukladanie programov. V spolupráci s tretím partnerom - Ronaldom Waynom sa im podarilo zhotoviť viac ako 200 kusov.Wozniak sa staral o výrobu počítačov, Jobs o finančné prostriedky na ich výrobu. Predtým, ako vznikla oficiálna spoločnosť Apple, Jobs a Wozniak ma...
|
|
1,1 |
13x |
|
Analýza nástrojov podpory rozvoja malého a stredného podnikania v SR
Diplomová práca66 s. / 4. roč. / doc
Malé a stredné podniky majú v súčasných vyspelých ekonomikách veľký význam. Pôsobia ako antimonopolný prvok, sú producentom nových tovarov a služieb, nositeľmi inovácií, umožňujú využiť schopnosti a iniciatívu jednotlivca. Malé a stredné podniky sú považované za chrbtovú kosť národných ekonomík. Podieľajú sa na tvorbe pracovných miest ako aj na tvorbe hrubého domáceho produktu.
Pre existenciu malých a stredných podnikov ako aj pre udržanie konkurencieschopnosti so zahraničnými podnikmi je potr...
|
|
1,0 |
25x |
|
Organizovanie (Podstata organizovania, Hlavné typy organizačných štruktúr)
Seminárna práca20 s. / 2. roč. / doc
Organizovanie hrá v podniku veľmi dôležitú úlohu. Na tom ako sú zorganizované a usporiadané vzťahy v organizácii, ako sú rozdelené zdroje a ako je koordinovaná výrobná činnosť závisí prakticky celá existencia organizácie.Na začiatku 20-teho storočia Henri Fayol ako prvý vyzdvihol organizovanie ako jednu zo základných funkcií manažéra. Zároveň rozčlenil priemyselné činnosti podniku na šesť skupín, čím vytvoril prvé základy organizačnej koncepcie. Organizovanie ako manažérska funkcia nestráca na v...
|
|
0,2 |
8x |
|
Finančno-ekonomická analýza podniku Železiarne Podbrezová, a.s.
Analýza30 s. / 3. roč. / doc
Úvod V našej seminárnej práci sa budeme zaoberať spracovaním a vyhodnotením finančno-ekonomickej analýzy podniku Železiarne Podbrezová,a.s.
Železiarne Podbrezová sme si vybrali z niekoľkých dôvodov. Jeden z hlavných dôvodov nášho výberu predstavuje skutočnosť, že Železiarne Podbrezová predstavujú najväčšieho zamestnávateľa na Horehroní. Ďalší dôvod spočíva v tom, že s týmto podnikom sme sa už stretli počas našej povinnej praxe v druhom ročníku. A posledný, ale zďaleka nie zanedbateľný dôvod pre...
|
|
1,7 |
11x |
|
Krízový manažment - 30 okruhov otázok pre 2.ročník Mgr.
Vypracované otázky30 s. / 5. roč. / pdf
1. Charakterizujte podnik, znaky a funkcie podniku. Úloha podniku v podnikateľskom riadení.Podnik je forma podnikateľskej činnosti, v rámci ktorej nastáva cieľavedomé spájanie hmotných, finančných a ľudských zdrojov v jednej výrobno-organizačnej jednotke s uzatvoreným obratom hodnoty a cieľom produkovať úžitkové hodnoty pre potreby trhu a na uspokojenie vlastných potriebtieto znaky:• Právna subjektivita vymedzuje právomoci podnikateľským subjektom v právnych vzťahoch. Jej nositeľom sú fyzické a ...
|
|
0,5 |
40x |
|
Návrh zdokonalenia systému hodnotenia a odmeňovania zamestnancov v podniku
Bakalárska práca51 s. / 3. roč. / doc
Zamestnanec v podniku je dôležitým súčiniteľom pre efektívne smerovanie podniku a dosiahnutie strategických cieľov. Vzájomná súhra medzi nadriadeným a podriadeným, súhra postojov a názorov v oblasti riadenia ľudských zdrojov v nadväznosti na ciele podniku je dôležitým elementom pre prosperitu podniku. Hodnotenie a odmeňovanie sú dôležité nástroje personálneho manažmentu a pri ich správnej a citlivej prepojenosti podnik dokáže ovplyvniť celý mechanizmus chodu podniku a následne presadenie sa na t...
|
|
0,3 |
57x |
|
Hodnotenie a výber dodávateľov v podniku Doprastav, a.s., Zvolen
Diplomová práca68 s. / 5. roč. / doc
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú pomocou tvorby a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú
.
Marketing je potrebné chápať ako systém podnikateľských činností, ako komplex vzájomne prepojených prvkov obchodnej činnosti, ako filozofiu podnikania, proces bilancovania ponuky a dopytu, ako komplexnú ekonomickú činnosť v oblasti obehu vychádzajúc z potrieb zákazníkov.
V podmienkach spoločnosti Doprastav a.s. je marketing súhrn činností ...
|
|
1,2 |
13x |
|
Jednoosobové spoločnosti s ručením obmedzeným a ich postavenie v Slovenskej Republike
Bakalárska práca39 s. / 3. roč. / pdf
ABSTRAKTBakalárska práca sa venuje podnikaniu v právnej forme jednoosobovej spoločnosti s ručením obmedzeným a jej postavením v Slovenskej republike. Cieľom práce je na základe teoretických východísk spracovať ucelený pohľad na postavenie jenoosobových spoločností s ručením obmedzeným v Slovenskej republike, vymedziť práva a povinností spoločníka tejto spoločnosti, ako aj poskytnúť prehľad povinností spoločnosti v prípade, ak je spoločník aj konateľom prípadne aj zamestnancom spoločnosti. Práca ...
|
|
0,7 |
0x |
|
Prijímanie, adaptácia a rozmiestňovanie pracovníkov
Semestrálna práca30 s. / 3. roč. / doc
Prijímanie pracovníkov predstavuje množstvo procesov, ktoré nasledujú potom, čo vybraný uchádzač o zamestnanie je informovaný o tom, že bol vybraný a akceptuje ponuku zamestnania v organizácii, a končí behom dňa nástupu pracovníka do zamestnania. Prijímanie pracovníkom môžeme chápať dvojakým spôsobom a to v užšom a širšom zmysle. Ak hovoríme o prijímaní pracovníkov v užšom zmysle, hovoríme o procesoch súvisiacich s počiatočnou fázou pracovného pomeru pracovníka prichádzajúceho do organizácie. Š...
|
|
0,2 |
20x |
|
Komparácia daní z príjmov fyzických osôb vybraných štátov Európskej únie
Bakalárska práca44 s. / 3. roč. / pdf
Dane a s nimi spojená danová problematika sú neustále sklonovanými výrazmi minulých,
súcasných i budúcich generácií. Neexistuje totiž jednotný názor na ich existenciu,
výšku ci prerozdelenie, preto vo svete nachádzame nespocetné množstvo
rozdielov v zdanovaní.
Situácia v štátoch Európskej únie v oblasti daní v posledných rokoch naberá na
dynamike. Na jednej strane je tu trend prehlbenia koordinacného a harmonizacného
procesu, to znamená tendencia vytvorenia urcitej zmluvnej základne, ktorá...
|
|
0,3 |
22x |
|
Analýza konkurencie firmy a jej vplyv na úspešnosť podniku
Ročníková práca39 s. / 4. roč. / rar
Cieľom tohto projektu je analýza konkurencie podniku a jej vplyv na úspešnosť firmy. Budem sa snažiť nájsť a analyzovať prípadnú konkurenciu zatiaľ neexistujúcej firmy Chill Out. Táto firma je orientovaná predovšetkým na masáže a exotické nápoje ako sú čaje a kávy. Budúcim zákazníkom sa budeme snažiť priblížiť kultúru rôznych exotických krajín. Skúsim odhadnúť úspešnosť firmy na našom trhu, prípadne navrhnúť stratégiu, ktorá by pomohla osloviť čo najviac zákazníkov a tým sa udržať na trhu aj nap...
|
|
1,1 |
22x |
|
Spoločenská zodpovednosť a podnikateľská etika firmy
Semestrálna práca16 s. / 4. roč. / docx
Spoločenská zodpovednosť firmy V anglosaskej odbornej literatúre sa využíva pojem „corporate social responsibility“. V Slovenčine tento preklad nie je jednotný. Poznáme ho ako pojmy „spoločenská zodpovednosť podniku“, spoločenská zodpovednosť korporácie“, spoločensky zodpovedné podnikanie“ alebo „spoločenská zodpovednosť firmy“. Avšak najčastejšie využívaným pojmom, s ktorým sa stretávame je spoločenská zodpovednosť firmy, ktorú budeme označovať ako (SZF).Spoločensky zodpovedné správanie organiz...
|
|
0,1 |
26x |
|
Finančná analýza vybraného podnikateľského subjektu
Bakalárska práca59 s. / 3. roč. / docx
Cieľom práce je v podmienkach konkrétneho podnikateľského subjektu na základe ekonomických, finančných i ďalších dát deklarujúcich hospodársku činnosť subjektu vykonať finančnú analýzu hospodárenia subjektu. Samostatný priestor bude venovaný hodnoteniu získaných výsledkov a súboru praktických odporúčaní pre udržanie, resp. zlepšenie finančných procesov. Subjektom finančnej analýzy práce je podnik T-Systems Slovakia, s.r.o. so sídlom v Slovenskej republike, v Košiciach. Prvá kapitola tejto práce ...
|
|
0,7 |
7x |
|
Moderné organizačné štruktúry riadenia podnikov (firiem)
Semestrálna práca25 s. / 2. roč. / docx
ÚvodVšetky procesy či už riadiace, prevádzkové alebo výkonné prebiehajú v rámci konkrétnych organizačných štruktúr. Pre efektívne zabezpečenie plnenia cieľov podniku zohráva dôležitú úlohu racionálne organizačné usporiadanie činností podniku, ktoré napomáha k ich efektívnemu plneniu. Na proces riadenia však môže pôsobiť aj negatívne, ak nezodpovedá jeho požiadavkám, ale zaostáva za ním, a tým stráca svoju určenosť.
Cieľom mojej práce je vysvetliť a charakterizovať základné pojmy týkajúce sa org...
|
|
0,1 |
47x |
|
Marketing podniku marketingový mix (holistický prístup, 7P), odbytová činnosť podniku, nástroje a stratégie predaja
Semestrálna práca22 s. / 1. roč. / docx
Jedným z rozhodujúcich faktorov úspechu každej spoločnosti je dôsledne zvládnutý marketing. Každá spoločnosť, či už začínajúca, alebo už jestvujúca na trhu, musí zreteľne poznať svoje silné a slabé stránky. Odpoveďou na otázku, kedy si spoločnosť zabezpečí konkurencieschopnosť na trhu a zabezpečí si úspech, je zodpovedný prístup manažmentu k marketingu a jeho činnostiam. Splnenie požiadaviek kupujúceho vyjadruje hlavnú filozofickú a realizačnú výzvu pre marketing, teda aj pre spoločnosť, ktorá p...
|
|
0,1 |
4x |
|
Čo znamená klanová kontrola? Prečo nemáme radi kontrolu?
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / docx
Jedným z dôležitých aspektov v manažmente je kontrola. Bez nej by nemohla fungovať žiadna organizácia. Vďaka kontrole si vieme udržať poriadok na pracovisku. Avšak nestretávame sa s ňou iba vo firmách a v podnikoch, ale aj v každodennom živote. Naše stretnutia s kontrolnými systémami prebiehali už od narodenia, a to rodičmi, neskôr v škole, napríklad učiteľmi a nakoniec na pracovisku ba dokonca aj štátom.V manažmente existujú rôzne druhy kontrol. V prvej časti práce sa zameriame konkrétne na kla...
|
|
0,1 |
12x |
|
Zhodnotenie odpisovania a obnovy dlhodobého majetku podniku
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / doc
Majetok predstavuje súhrn oceniteľných vecí a prostriedkov, vrátane majetkových práv, ktoré slúžia na zabezpečenie hlavných a vedľajších činnosti podniku. Dlhodobý majetok predstavuje dlhodobo viazané zložky majetku, ktoré sa postupne opotrebovávajú a tým odovzdáva svoju hodnotu do hodnoty realizovaných výkonov. Ekonomickým vyjadrením postupného opotrebenia majetku sú odpisy, ktoré tvoria dôležitú kategóriu ekonomiky každého podniku. Ich výška a dynamika ovplyvňuje hospodársky výsledok a závisí ...
|
|
0,5 |
8x |
|
Základné pojmy a kategórie podnikových financií (marketing)
Prednášky31 s. / 2. roč. / doc
Finančná stránka podnikateľskej činnosti - pohyb peňažných prúdov, ktoré zabezpečujú:- získavanie finančných zdrojov- použitie získaných finančných zdrojov na nákup potrebných zložiek majetku - investičné projekty- produktívne využívanie majetku podniku- rozdeľovanie finančných výsledkov podnikateľskej činnosti (dividendová politika)Vzťah podnikania a financovania je možno zhrnúť do týchto bodov:- bez kapitálu nie je možné podnikať.- cieľom podnikania je dosiahnutie rentability vloženého kapitál...
|
|
0,3 |
5x |
|
Dedičstvo Tomáša Bati (Baťa - systém riadenia podniku)
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Moja seminárna práca obsahuje to najpodstatnejšie, čo sa týka poznatkov o Tomášovi Baťovi, jeho podniku a systémoch riadenia, jeho myšlienkach. Mojím cieľom bolo poukázať na to, že myšlienky Tomáša Bati nie sú také zastarané, síce sa zmenili technické prostriedky, ale nezmenila sa ľudská podstata, ani psychologicky a ani sociologický prístup k podnikaniu.„Prvou podmienkou prospievaná nášho závodu je, aby ste sa nedomnievali, že náš závod je len Váš, len pre Vás. Závod náš nebol k tomu účelu vybu...
|
|
0,2 |
8x |
|
Distribučné systémy a logistika (Distribučné kanály, ich funkcie a klasifikácia, Projektovanie distribučného kanála...)
Seminárna práca24 s. / 3. roč. / docx
Distribúcia ako súčasť marketingového mixu býva často uvedená ako posledná. Dôležitosť jednotlivých prvkov marketingového mixu je však ťažké jednoznačne určiť, Ale vyriešenie problému, komu a kde sa budú výrobky či služby predávať, patrí medzi jedno z najdôležitejších rozhodnutí podnikového managementu. Termín ditribúcia možno odvodiť od latinského slova distribus, distribuní, čo znamená rozdeľovať, prideľovať, triediť. Existuje mnoho definícií respektíve vysvetlení pre distribúciu. Ide o vytvor...
|
|
0,1 |
12x |
|
Stratégia penziónu Stoh - semestrálny projekt z predmetu Strategický manažment (prípadová štúdia)
Semestrálna práca24 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV tomto semestrálnom projekte sa pokúsim vytvoriť stratégiu podniku vstupujúceho na trh. Podnikať budem v oblasti ubytovacích služieb, konkrétne, stratégiu venujem výstavbe a následnej prevádzke penziónu. Mojim cieľom je vytvoriť stratégiu, ktorá sa bude dať implementovať. Penzión sa bude stavať v centre obce Zázrivá, kde má jeden so spoločníkov pozemok. V stratégii na začiatku určím ciele, víziu a poslanie podniku, ktoré by mali byť podložené potrebnými analýzami - externou a internou. V zá...
|
|
0,3 |
19x |
|
Ján Murgaš - Plánovanie (Teória plánovania, Metodológia plánovania, Kontrola plnenia plánov)
Skriptá85 s. / 3. roč. / doc
Predvídanie patrí k najstarším ľudským aktivitám. Z neho sa sformovalo plánovanie, ktoré je v súčasnosti prioritnou funkciou riadenia a organickou súčasťou manažmentu v podniku. Prechodom od centrálne plánovanej ekonomiky na trhovú a v podmienkach turbulencie prostredia sa môže zdať, že plánovanie stráca na svojom význame. Nie je tomu tak. Naopak získava ešte významnejšie pozície tým, že umožňuje predvídať vývoj viacvariantne a pripraviť sa podnikovému manažmentu na možné prekvapenia. Sotva v re...
|
|
0,7 |
27x |
|
Etika v marketingu (Aristotelova etika, Etika v súvislosti s vývojom peňazí, Etika a podnikanie...)
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
Etika ako taká, zohrávala, zohráva a aj bude zohrávať významnú úlohu v živote ľudí i celej spoločnosti, nevynímajúc marketing a ani iné odvetvia ekonómie, či hospodárstva.Spolu s vývinom spoločnosti sa vyvíjali aj základné etické princípy v živote človeka. Etika je komplikovaný spoločenský jav zasahujúci do všetkých oblastí ľudského života. Bez etiky, úcty k človeku a rešpektovania jeho základných práv, nemožno očakávať úspech ani v hospodárskom živote.Rozhodujúcim faktorom podnikateľského úspec...
|
|
0,1 |
20x |
|
Porovnanie potenciálu ponuky a výkonov OPS v SR a EÚ
Seminárna práca27 s. / 2. roč. / docx
Témou tejto seminárnej práce je porovnanie potenciálu ponuky a výkonov obchodno-podnikateľských služieb v Slovenskej republike a v iných krajinách EÚ. Tieto služby predstavujú činnosti v oblasti nehnuteľností, prenájmu strojov a prístrojov, počítačové a informačné služby a iné obchodné služby.Ponuku obchodno-podnikateľských služieb predstavujú všetky podniky (právnické aj fyzické osoby) pôsobiace v tejto oblasti.Pojem obchodno-podnikateľské služby som v tejto práci nahrádzala aj pojmom obchodné ...
|
|
1,0 |
109x |
|
Využitie public relations ako súčasti komunikačného mixu vo vybraných farmaceutických podnikoch
Seminárna práca25 s. / 1. roč. / doc
Touto prácou chceme uviesť čitateľa do problematiky komunikačného mixu so zameraním na vzťahy s verejnosťou(public relations) v oblasti zdravotníctva a konkrétne v oblasti farmácie. Farmáciu sme si vybrali z toho dôvodu, že Slovensko má 30% podiel výdavkov na lieky z celkových výdavkov na zdravotníctvo, čím nenachádza medzi ostatnými európskymi krajinami konkurenciu. V iných krajinách sa na lieky vynaloží v priemere 8-10% prostriedkov vydaných na zdravotníctvo. Vyššiu vypovedaciu schopnosť má vš...
|
|
0,2 |
191x |
|
Vypracovanie podnikateľského plánu vybraného podniku pre externé a interné účely
Diplomová práca79 s. / 5. roč. / doc
Napriek tomu, že rok 1989 bol koncom obdobia existencie centrálene riadeného hospodárstva na Slovensku a začiatkom obdobia budovania trhovej ekonomiky vyznačujúcej sa vysokou dynamikou zmien celého radu faktorov ovplyvňujúcich situáciu na trhu, ako najvyššej riadiacej sily ekonomiky, ostáva plánovanie východiskovou funkciou pre výkon ostatných funkcií manažmentu. Osobitné postavenie v sústave podnikových plánov má podnikateľský plán. Podnikateľský plán nie je len vnútorným dokumentom podniku pos...
|
|
0,8 |
11x |
|
Tvorba marketingovej stratégie v slovenských liečebných kúpeľoch, a.s. Piešťany
Bakalárska práca60 s. / 3. roč. / doc
Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať jednotlivé marketingové stratégie Kúpeľov Piešťany a navrhnúť možnosti ich zlepšenia. Práca je rozdelená na tri kapitoly. Obsahuje 3 obrázky, 8 tabuliek a 4 prílohy. Prvá kapitola je venovaná pojmu stratégia, charakteristike marketingovej stratégie, jednotlivým typom marketingových stratégií podnikov služieb, špecifickým znakom služieb a marketingovému mixu služieb. V ďalšej časti je charakterizovaný súčasný stav Kúpeľov Piešťany, čo zahŕňa postavenie kúp...
|
|
1,0 |
69x |
|
Analýza pôsobenia vybraného podniku v medzinárodnom prostredí a poziciovania jeho produktov na trhu
Semestrálna práca33 s. / 3. roč. / zip
Vodafone je druhý najväčší prevádzkovateľ mobilných služieb na svete. Vodafone prevádzkuje svoje mobilné služby vo viac než 28 krajinách sveta. Služby operátora Vodafone na svete využíva viac než 186 mil. užívateľov. Hodnota firmy je viac ako 100 miliárd dolárov. Z vyššie uvedeného vyplýva, že sa jedná o naozaj obrovskú spoločnosť s veľkým kapitálom, ktorá má stále možnosť a rovnako ako konkurenčné spoločnosti stále pracuje na rozvoji a skvalitneniu ponúkaných služieb.Firma Vodafone pôsobí vo vi...
|
|
4,7 |
16x |
|
Súčasný stav a vývoj metód strategického manažmentu
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Trhová ekonomika a globalizácia trhu má za následok stále silnejšiu konkurenciu. Podniky sa musia snažiť o to, aby ich konkurencia nevytlačila z daného trhu. V súčasnosti si veľa slovenských podnikov uvedomuje, že ak chcú na trhu uspieť, musia prejsť mnohými zmenami. Tieto zmeny sa však nedajú realizovať v krátkom časovom horizonte, ale nastokrát predstavujú dlhšie časové obdobia. Podniky preto radšej vychádzajú už zo zaužívaných možností a postupov, ktoré majú k dispozícií a nevyužívajú efektív...
|
|
0,4 |
9x |
|
Realizácia základných manažérských funkcií v danom podniku
Bakalárska práca64 s. / 3. roč. / doc
Názory na vymedzenie pojmu a obsahu manažmentu sa rôznia. Jedni ho chápu v pomerne úzkom kontexte, ako vedenie ľudí, iní zasa pomerne zoširoka a zahŕňajú pod tento pojem i riadenie výrobných procesov. Problematika manažmentu je aj preto veľmi zaujímavá. Manažmentom sa teda chápe nielen samotné riadenie, ale aj umenie riadiť. Odbornosť v riadení je daná schopnosťou plánovať, organizovať, motivovať a viesť ľudí, kontrolovať tak, aby podnik fungoval úspešne. Toto poslanie plnia manažéri účelným a h...
|
|
1,4 |
31x |
|
Podniková kultúra vo vybranom podnikateľskom subjekte
Záverečná práca47 s. / 3. roč. / doc
Cieľom bakalárskej práce je zhodnotenie podnikovej kultúry v spoločnosti SIKA Slovensko, s.r.o. Zámerom je zistiť ako vnímajú zamestnanci podnikovú kultúru a jej jednotlivé charakteristiky. Prvá kapitola obsahuje teoretický prehľad podnikovej kultúry, ako podnikovú kultúru vnímajú jednotliví autori zaoberajúci sa touto problematikou. Informácie boli čerpané z domácich aj zahraničných odborných zdrojov. Druhá kapitola sa venuje základným cieľom bakalárskej práce. V tretej kapitole je popísaná met...
|
|
0,5 |
3x |
|
Podpora malých a stredných podnikateľov na území SR
Záverečná práca82 s. / 3. roč. / doc
Cieľom bolo definovať formy financovania malých a stredných podnikateľov na území Slovenskej republiky pre podnikateľské subjekty, ktoré majú krátku dobu pôsobenia alebo sa práve rozhodli podnikať.. Obsahuje 15 grafov, 16 tabuliek a 1 prílohu. Prvá kapitola sa venuje vymedzeniu a definovaniu malých a stredných podnikateľov a tiež ich funkcií a zdrojov, kapitálu, ktorým podnikateľské subjekty disponujú. V druhej kapitole sa autor venuje formám podpory podnikania na území Slovenskej republiky a úv...
|
|
0,9 |
32x |
|
Analýza nákladov a tržieb v nepravidelnej osobnej doprave v podniku SAD
Diplomová práca80 s. / 5. roč. / doc
Mojou prácou by som chcel poukázať na dôležitosť analýzy, ktorá je nevyhnutnou sprievodnou súčasťou každej hospodárskej činnosti, ak táto ma byť efektívna. Kvalitná analytická činnosť môže poskytnúť také informácie, ktoré umožnia podniku sa čo najsprávnejšie rozhodnúť. To bol aj hlavný dôvod, ktorý ma viedol k výberu témy diplomovej práce. Časť zdrojov som získal z odbornej literatúry pre danú problematiku. Keďže mám prácu zameranú na konkrétny podnik väčšina z nich vychádza zo štatistických výk...
|
|
1,2 |
11x |
|
Podnikateľský zámer novovzniknutého podniku - Hotel ZEMPLÍN
Ekonomický plán19 s. / 3. roč. / doc
Podnikateľský zámer bol vypracovaný pre potreby manažmentu pred založením firmy a začatím podnikateľskej činnosti. Spracovaný je na obdobie 1 roka s výhľadom na časové obdobie približne 3 - 5 rokov . Mesto Trebišov, aj napriek tomu, že nie je počtom obyvateľov rozsiahle, je tu potreba vybudovania hotela na vyššej úrovni. Využitie bude či už pri významných národných alebo medzinárodných návštevách, taktiež aj pri ostatnej klientele. V meste nie je momentálne taký komplex, ktorý uspokojí potreby t...
|
|
0,3 |
66x |
|
Metodológia a metódy sociálneho výskumu - prednášky
Prednášky128 s. / 2. roč. / zip
Hospodárske organizácie predstavujú zložitý systém nielen ekonomických, technologických, ale aj sociálnych vzťahov. Sociálne vzťahy, ktoré existujú na jednotlivých úrovniach hospodárskej organizácie a zároveň aj medzi týmito úrovňami, predstavujú špecifickú oblasť sociálneho života ľudí.
Sociálny život hospodárskej organizácie má určité spoločné črty so sociálnym životom v rodine, škole, obci (odtiaľ si ľudia prinášajú určité sociálne zručnosti do hospodárskej organizácie) atď., ale zároveň je...
|
|
0,2 |
18x |
|
Podnikateľské stratégie. Porterove konkurenčné stratégie, ich obsah, prednosti a nebezpečenstvá.
Semestrálna práca22 s. / 4. roč. / doc
Stratégia je súčasťou každého podnikania a týka sa podnikov na všetkých úrovniach. Od malých cez stredné až k veľkým podnikom. Dobrá stratégia podniku zaručuje konkurenčnú výhodu a predstih pred ostatnými súpermi. Cieľom každého podniku je dosiahnuť zisk a určitú výhodu alebo odlišnosť od ostatných podnikov. Kľúčovým faktorom na získanie lepšieho postavenia je práve podnikateľská stratégia. Tieto výhody môže podnik získať napríklad ponukou rovnakých produktov za nižšiu cenu, alebo môže podnik po...
|
|
0,6 |
24x |
|
Hedging a hedgingové stratégie ako forma eliminácie finančných rizík podniku
Bakalárska práca38 s. / 3. roč. / doc
Práca je zameraná najmä na hedgingové stratégie prostredníctvom finančných derivátov pri eliminácii menového a úrokového rizika. Vstupom Slovenskej republiky do Európskej únie sa výrazne zlepšili podmienky pre slovenských exportérov, čo motivovalo aj ďalšie subjekty ku vstupu na zahraničné trhy. Aj tento faktor spôsobil stále sa zvyšujúce menové, ale aj úrokové riziko. Riziko sa v ekonomickom ponímaní chápe ako potenciálna finančná strata, odklon od žiadaného stavu. Existuje viacero druhov finan...
|
|
0,2 |
46x |
|