Manažment zmien ako konkurencia v podniku
Semestrálna práca20 s. / 2. roč. / doc
Svet sa neustále mení. Každým dňom sa niečo vylepší, vznikne alebo obnoví. Ak chce byť firma úspešná, nestačí byť len dobrým výrobcom alebo mať dostatočne pútavú reklamu. Kľúčom k úspechu a tým aj k maximalizácii zisku je vedieť pohotovo a priamo reagovať na meniace sa podmienky a potreby trhu. Zmeny sú dnes oveľa rozsiahlejšie a dlhodobejšie ako v minulosti. Nestačí len vedieť prežiť, ale vyťažiť čo najviac z nedokonalosti ostatných a popritom rozvíjať svoje prednosti. Manažment zmien je dôleži...
|
|
1,5 |
7x |
|
Manažéri - vykonávatelia procesu manažmentu a vedenia ľudí
Referát16 s. / 3. roč. / doc
Súčasné prosperujúce organizácie musia riadiť svoje aktivity v podmienkach neustálych zmien. Manažéri, ale aj vodcovia tímov sa musia snažiť o to, aby ich zamestnanci pokladali za bežnú súčasť života organizácie. Tento stav môžu dosiahnuť zmenou organizačnej kultúry a postupným smerovaním k učiacej sa organizácii a firme riadenej zákazníkmi.Organizácie si v súčasnosti uvedomujú, že je nevyhnutné získavať a udržiavať kvalifikovaných pracovníkov, ak chcú prežiť. Organizácia môže mať aj najmodernej...
|
|
0,2 |
59x |
|
Vplyv organizačných zmien na atmosféru pracoviska v ozbrojených silách Slovenskej republiky
Diplomová práca113 s. / 5. roč. / doc
Práca sa zaoberá problematikou vplyvov organizačných zmien na atmosféru pracoviska v ozbrojených silách Slovenskej republiky. Analyzuje súčasný stav v tejto problematike. Skladá sa z troch hlavných častí. V prvej časti rozoberáme základné teoretické východiská organizačných zmien a ich dopad na riadenie ľudských zdrojov. V druhej časti analyzujeme dopad organizačných zmien na OS SR. V tretej časti sme spracovali sociologický prieskum vplyvov organizačných zmien na atmosféru pracoviska v OS SR.
|
|
1,1 |
27x |
|
Komunikácia - význam, delenie, modely
Semestrálna práca15 s. / 1. roč. / doc
Jednou z náročných, každodenných úloh, či povinností vrcholového manažmentu podniku je komunikácia. Je dôležitá súčasť manažérskej funkcie vedenia ľudí. Vrcholoví manažéri jej venujú vyše 75% svojho času. Komunikácia, resp. komunikačný proces v podniku prebieha nepretržite a jej kvalita, resp. úroveň významne ovplyvňuje výsledok úsilia nielen podniku, ale aj jednotlivcov, ktorí v podniku pracujú. Ako „budúca manažérka“ si myslím, že je veľmi dôležité nepodceňovať silu komunikácie či už v osobnom...
|
|
0,1 |
60x |
|
Seminárna práca na tému Manažment zmien
Seminárna práca18 s. / 5. roč. / doc
Úvod Časy sa menia, ľudia sa menia tak ako aj spoločnosti s prostredím, v ktorom sa nachádzajú. Vediac, že všetko sa mení máme dve možnosti - skúsiť túto zmenu odmietnuť alebo ju prijať a pokúsiť sa z nej vyťažiť maximum. Ale ako vyťažíme maximum zo spoločnosti, ktorá sa mení? Prečo by sa práve moja spoločnosť mala zmeniť? Ako by sa mala zmeniť? To sú otázky, ktoré sa zvyčajne kladú neskoro, čo môže mať za následok stratu určitého podielu na trhu, ba dokonca až zánik spoločnosti. Mať spoločnosť ...
|
|
0,3 |
34x |
|
Potreba nových manažérskych zručností ako následok zmien prostredia
Seminárna práca11 s. / 4. roč. / docx
Rysy manažérskej práce “Manažéri sa nerozvíjajú preto, aby boli omnoho kvalifikovanejší všeobecne, ale preto, aby získali kompetencie potrebné pre dosiahnutie požadovanej úrovne výkonnosti v konkrétnych organizáciách.”Súčasné obdobie možno charakterizovať ako obdobie neustálych zmien, na ktoré musia spoločnosti nielen reagovať, ale je potrebné ich aj predvídať. Tak ako sme už uviedli, že sa menia potreby a očakávania zákazníkov, tak isto prichádzajú zmeny v procesoch prebiehajúcich v spoločnosti...
|
|
0,1 |
6x |
|
Zásady realizácie zmeny
Semestrálna práca14 s. / 4. roč. / doc
„V meniacom sa spoločenskom prostredí dochádza k neustálym zmenám, na ktoré musí byť úspešná firma vždy pripravená adekvátne reagovať. Musí byť schopná vzniknutú situáciu „prežiť“ ba dokonca sa aj rozvíjať. Ideálny stav by nastal vtedy, ak by firma akúkoľvek zmenu dokázala využiť vo svoj prospech. Zmena je všetko prenikajúca, stabilná a trvalá podmienka života všetkých organizácií. Zmeny, ktorým dnes manažéri čelia sú zásadnejšie, rozsiahlejšie a oveľa dlhodobejšie, než kedykoľvek predtým. Sily ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Strategický manažment, manažment zmien
Prednášky38 s. / 2. roč. / doc
Strategický manažment vníma podnik ako celok a rieši, ako sa udržať v odvetví, ako upevňovať pozície na trhu. Strategický manažment vznikol vo vojenstve (pojem stratégia), politike. 1965 - Igor Ansef - Podniková stratéga - prvé spojenie s podnikaním 70. - 80. roky - nárast publikácií Príčiny vzniku: - v severoamerických veľkých podnikoch - sčasti pred 2. svetovou vojnou, ale hlavne v 50. a 60. rokoch - okolie podnikov sa začína výrazne meniť = ZMENA - zmeny náhle, výrazné, nepredvídateľné = disk...
|
|
0,3 |
12x |
|
Význam manažérskych schopnosti v procese zmien
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Na úvod by som sa spýtala, prečo je dobré ak má manažér schopnosti alebo spôsobilosti reagovať na zmeny...
V každej organizácii pôsobia manažéri, majú významné poslanie, pretože v dobrom i zlom ovplyvňujú výsledky jej činnosti. Správne uplatňovanie manažérskych kompetencií je nevyhnutným predpokladom pre úspech každej organizácie. Cenným majetkom už nie sú nehnuteľnosti v podobe výrobných hál, či strojového vybavenia, pokiaľ chýba nápad, znalosti, know-how, ako tieto materiálne statky oživiť a...
|
|
0,1 |
18x |
|
Základy manažmentu - ťahák a podklady na skúšku
Ťahák8 s. / 1. roč. / doc
13. Individuálne a skupinové správanie:1. Definuite organizacne spravanie, jeho zameranie a ciele.Spravanie sa:
Pod pojmom „spravanie sa" rozumieme viditelnu cinnost' ludi.Organizacne spravanie sa zaobera skumanim cinnosti I'udi pri praci.Organizacne spravanie sa sustred'uje na: - spravanie sa j ednotlivcov s - sprdvanie sa skupinCiele organizacneho pravaniaPreco potrebuju manazeri vediet' o organizacnom spravani aby si vedeli vysvetlit' spravanie sa 1'udi,aby si vedeli predpovedat' ako sa budu...
|
|
0,2 |
12x |
|
Všetky prezentácie na Manažment
Študijný materiál105 s. / 2. roč. / zip
1. prezentácia: Podstata a systémy manažmentu
Manažment:
Profesia (manažéri)
Činnosť - riadenie
Systém riadenia – prvky a väzby
Proces – časová dimenzia
Umenie / VEDA ?
Riadenie:
cieľové usmerňovanie
objektu riadenia
Definície manažmentu
The art of getting things done through people (Mary Parker Follett)Proces plánovania, organizovania, vedenia a kontroly úsilia členov organizácie na dosiahnutie jej cieľov pri čo najlepšom využití zdrojov
Systém princípov, metód, techník a...
|
|
0,1 |
3x |
|
Manažment a riadenie zmien
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / rar
Projekt vypracovaný podľa požiadaviek cvičiaceho predmetu Manažment. Projekt je formou scanovaných strán. Obsah projektu, použitá literatúra je na zobrazenie v náhľadoch.
|
|
5,2 |
7x |
|
Manažment zmien na úrade práce, sociálnych vecí a rodiny - 20 %-né zníženie plánovaného počtu zamestnancov
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / doc
Aj na Úrady práce, sociálnych vecí a rodiny prechádzajú roznami zmenami. Jedna zo zmien, ktorá sa uskutočnila v roku 2007 na základe príkazu PaedDr. Jána Sihelského Generálneho riaditeľa Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny. Bol to : Príkazu generálneho riaditeľa č. 6/2007, v ktorom v súvislosti s plnením programového vyhlásenia vlády Slovenskej republiky, s uznesením vlády Slovenskej republiky č. 856/2006, uznesením vlády Slovenskej republiky č. 414/2007, v súlade s ustanoveniami §63, ods. ...
|
|
0,1 |
15x |
|
Manažment zmien, Definícia zmeny, typológia, hlavné príčiny zmien. Globalizácia, jej dopady na činnosť firiem. Odpor voči zmene, príčiny odporu. Metódy prekonávania odporu.
Štátnicové otázky4 s. / 3. roč. / doc
Manažment zmien, Definícia zmeny, typológia, hlavné príčiny zmien. Globalizácia, jej dopady na činnosť firiem. Odpor voči zmene, príčiny odporu. Metódy prekonávania odporu. Zmena» Prechod z jedného stavu do druhého
»
Subjektom zmeny je obvykle organizácia
»
Hĺbka zmeny - vyjadruje posun, ktorý nastáva v hodnotovej a názorovej sústave členov organizácie, i v tom, ako je organizácia ustanovená
»
Rozšírenosť zmeny - vyjadruje jej extenzívny rozsah (pôsobnosť)
»
Zložitosť zmeny - vzťahuj...
|
|
0,1 |
67x |
|
Manažment zmien - WIP Autovrakovisko, s.r.o.
Seminárna práca7 s. / 4. roč. / doc
Zmyslom seminárnej práce je podrobne opísať, analyzovať a hodnotiť vznik, charakter a priebeh zmeny vo vybranej organizácii (inštitúcii, podniku) a zistiť, ako organizácia na zmenu reaguje a ako krátkodobo a dlhodobo sa vyrovnáva so skúmanou zmenou aj inými zmenami.
Záver:Cieľom tejto seminárnej práce bolo identifikovať, analyzovať a hodnotiť vzniknuté zmeny v konkrétnej firme, v tomto prípade firme WIP Autovrakovisko, s.r.o., a zistiť ako reagoval podnik na zmeny, a aké mali postoje k zmenám. ...
|
|
0,8 |
65x |
|
Manažment zmeny
Referát6 s. / 2. roč. / doc
Ekonomika v celosvetovom meradle nadobúda akceleráciu, prekvapujúco rýchlo sa mení a stabilita posledných 30. rokov sa vyznačuje neistotou. Podniky sa dostávajú do situácie permanentnej konfrontácie s dynamickým inovačno-technologickým cyklom a ekonomickým vývojom, ktorý spôsobuje rýchle zastarávanie produktov a služieb. Tento proces vývoja sprevádza postupujúca konkurencia, ktorá núti manažment do zmeny existujúceho modelu.
|
|
0,1 |
22x |
|
Podstata zmeny
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Zmena je akákoľvek činnosť organizácie, ktorá sa týka ľudí, organizácie alebo technológie, ktorá smeruje k zlepšeniu činnosti, postavenia organizácie v konkurenčnom boji, s cieľom uspokojovania narastajúcich potrieb spotrebiteľa a pre jeho spokojný život. Tejto problematike sa venujú manažéri, ktorí majú úlohu zmenu vykonať tak, aby firma alebo organizácia inovovala čo najjednoduchšie, najlacnejšie a v predstihu pred konkurenciou.
|
|
0,1 |
24x |
|
Organizačná kultúra - 3. časť - Typy zmien v organizačnej kultúre...
Ťahák1 s. / 3. roč. / doc
17. Typy zmien v OK:1 revolučná,komplexná2 časť org.subkultúra3 postupná, komplex. zmenaNákladová stránka zmien potrebné argumenty, rozhodovanie uľahči ek.anlýza zmeny,nutnosť primeraných invest.N sa zvyšuju z počtom zam. Nepresvedčených o nutnostiZ, niektoré Zsú neekonom.Časová náročnosť Z-urychľujú sa v období krízy,Zpodporuje atraktivita,zlepšenie18. Typologia OK:určité zjednodušenie a ideálny model,kt.sa prispôsobuje alebo naopak vyhnúť.Aj napriek schematickosti sa klasifik.charakteristiky,k...
|
|
0,1 |
4x |
|
Základy manažmentu 2.
Študijný materiál113 s. / 1. roč. / pdf
Základy manažmentu - Piškanin a kol. - časť 2.
|
|
27,7 |
8x |
|
Manažment rizika a zmien
Poznámky15 s. / 5. roč. / doc
Štruktúra predmetu
Manažment rizika
Manažment kríz – krízový manažment
Manažment zmien
Cieľ predmetu
Pochopiť mechanizmy, ktoré umožňujú manažérom:
Predvídať riziko
Analyzovať riziko
Eliminovať riziko
Identifikovať a riešiť krízu
Pochopiť potrebu a realizácie zmien
Manažment rizika
súčasné faktory
Koncentrácia veľkých investícií – zvýšená možnosť veľkej škody
Vyššia zraniteľnosť nových technológií
Ekologické škody
Vyčerpanosť prírodných zdrojov
...
|
|
0,4 |
40x |
|
Prostredie zmien
Vypracované otázky3 s. / 2. roč. / doc
Manažéri vo svojej činnosti musia brať do úvahy ako vnútorné, tak aj vonkajšie prostredie organizácie. Kedykoľvek manažéri plánujú musia brať do úvahy potreby a želania ľudí i mimo danú organizáciu, ďalej potrebu materiálu a pracovných síl, technológii, finančných prostriedkov a ďalších zdrojov i z vonkajšieho prostredia. Podobná prax sa vyskytuje takmer u všetkých zdrojov manažérskych aktivít. Vonkajšie faktory zmien sú definované rôznymi zdrojmi. Všetky zdroje vonkajších faktorov zmien majú sp...
|
|
0,1 |
9x |
|
Vypracované otázky - Manažment
Vypracované otázky12 s. / - roč. / rar
Manažment otázky
1. Pojem manažmentu a jeho významy
Manažment je teória a prax riadenia vo vyspelých trhových ekonomikách, vyznačujúcich sa pružnou konkurenčnou štruktúrou a mechanizmami, schopnými poskytovať kritéria pre objektívnu kalkuláciu, nevyhnutnú na efektívnu alokáciu disponibilných zdrojov, ako aj spontánne impulzy pre rýchly ekonomický rast. Je to proces plánovania, organizovania, vedenia a kontroly úsilia členov organizácie na dosiahnutie jej cieľov pri čo najlepšom využití zdrojov...
|
|
0,5 |
4x |
|
Manažment zmien vo vybranej organizácii T-SYSTEMS
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Ako všetky firmy aj T-SYSTEMS s.r.o. sa snaží o vylepšovanie svojich poskytovaných služieb. Kedže firma má svojich zákazníkov po celom svete musí neustále dbať o to, aby poskytovala čo najlepšie služby. Preto si stanovuje rôzne vnútrofiremné procesy, ktoré musia jej zamestnanci dodržiavať a riadiť sa nimi, aby nedochádzalo k zbytočným ľudským chybám počas implementácie našich služieb.
Jedným z procesov, ktoré firma zaviedla bol aj Change proces. Change proces je proces žiadosti, stanovenie do...
|
|
0,1 |
30x |
|
Motivácia pracovného kolektívu v procese zmien
Semestrálna práca9 s. / 3. roč. / doc
Motivácia je pomerne dôležitý nástroj v manažmente, ktorý vedie ľudí k tomu, aby sa správali určitým spôsobom. Tí potom vynakladajú svoje úsilie na to, čo sa od ich očakáva, čo je vlastne jej cieľom.
Motivácia závisí hlavne od schopností a prostriedkov a určuje výkon daného človeka. Osoba, ktorá je motivovaná, pracuje usilovne, vytrvalo, bez problémov a je koncentrovaná na dôležité ciele...
|
|
0,1 |
1x |
|
Súčasné trendy v manažmente
Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / doc
Prostredie, v ktorom pracuje manažment organizácií, a ktoré v nemalej miere vplýva na jeho činnosť, sa neustále dynamicky mení a rozvíja. Tieto zmeny sú vyvolávané najmä rýchlym nástupom nových technológií, prudkým rozvojom informatiky a telekomunikácie. Svet sa stáva menším a viac prepojeným.
Z rastúcim stupňom globalizácie sú jednotlivé ekonomiky a spoločnosti čoraz užšie prepojené, okruh konkurencie sa neustále zväčšuje, čo sa odráža v snahe manažmentu hľadať stále nové a dokonalejšie metód...
|
|
0,1 |
24x |
|
Manažment podniku
Štátnicové otázky60 s. / 2. roč. / zip
6. Manažment zmien (invencie; inovácie; zmena ako podstata vývojového procesu; potreba, príprava a realizácia zmeny; prijatie a stabilizácia zmeny; vybrané prístupy manažmentu zmien)
Aby každá organizácia dokázala prežiť, musí sa neustále prispôsobovať okolnostiam a udalostiam, ktoré vznikajú v jej bezprostrednom ako aj okolitom prostredí. Aby bolo zabezpečené nielen prežitie, ale ja ďalší rozvoj spoločnosti, je nevyhnutné robiť úpravy a prekonávať pritom problémy spojené so zmenou. Pre org...
|
|
1,1 |
17x |
|
Zásady realizácie zmien
Prezentácia10 s. / - roč. / ppt
Zásada reálnosti a účelnosti » Zmena musí byť realizovateľná a musí napĺňať
konkrétny účel.
» Je potrebné overiť reálnosť vstupných hodnôt a
predpokladov pre kladný proces realizácie zmeny. » Účelnosť sa týka hĺbky prepracovania postupu
realizácie zmeny i v kvalite spracovanej
dokumentácie.
|
|
1,0 |
0x |
|
Manažment zmien - príprava, plánovanie a realizácia zmien
Seminárna práca8 s. / 5. roč. / doc
Manažment pre nové tisícročie je riadením nastupujúcej informačnej spoločnosti. Hovorí o tom, že ustanovizne sa budú stále viac zbavovať organizačnej hierarchie a stále viac sa budú zameriavať na kompetentných vzdelaných ľudí na základe ich spôsobilosti.
Inštitúcia by mala mať svoju stratégiu budúceho vývoja, ktorá hovorí o tom, odkiaľ vyšla, kde prišla a kam chce dôjsť v budúcnosti. K tomu treba konať inovatívne, čo značí mať premyslenú koncepciu a tú potom napĺňať novými službami opretými o ...
|
|
0,1 |
26x |
|
Manažment zmien - Colné riaditeľstvo SR
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa zameriavam na rozpočtovú organizáciu Colné riaditeľstvo Slovenskej republiky, ktorá sa podrobila mnohým významným zmenám, pričom najvýraznejšou zmenou prešla v roku 1993 - vznik samostatnej Slovenskej republiky. V seminárnej práci sa chcem venovať predovšetkým poslednému desaťročiu, v ktorom boli zmeny v tejto organizácii veľmi výrazné a ovplyvnili jej smerovanie a rozšírili jej právomoci, či už ide o zmeny legislatívne, alebo v rámci samotnej organizácie – jej štru...
|
|
0,1 |
33x |
|
Súčasné trendy v manažmente organizácie
Prednášky13 s. / 2. roč. / rar
Súčasné trendy v MAN organizácie
MAN zmien
- Zmena v stabilnom prostredí je určitým narušením stavu rovnováhy organizácie, zmena v dynamicky sa meniacom prostredí je trvalým a nepredvídateľným procesom
- Turbulentne sa meniace prostredie
- Dôvody pre zmeny v org. Je potreba prežitia
- Zmena ako niečo narušuje existujúcu bežnú situáciu
|
|
0,1 |
13x |
|
Zmena v manažmente a ekonomike
Referát2 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:Mnohokrát si ani neuvedomujeme koľko veci sa za 24 hodín zmenilo oproti pôvodnému plánu. Zmena sa stala súčasťou každodenného života nás všetkých. Je na nás ako sa so zmenou dokážeme popasovať.
|
|
0,1 |
40x |
|
Zámer organizácie uskutočňovať zmeny z pohľadu úloh
Referát5 s. / 3. roč. / doc
ZMENA = vzruch, nepravidelnosť, novinka, prekvapenie, negácia, krok do neznáma. Je spojená s rizikom, neochotou, odporom.
Zmena predstavuje element, ktorý je v súčasnej spoločnosti, ale zároveň aj svetovej ekonomike veľmi skloňovaným prvkom. Je to spôsobené tým, že globalizácia a z nej prameniaca interdependencia a internacionalizácia spôsobujú, že súčasné turbulentné prostredie vedie v snahe zachovať konkurencieschopnosť k zmenám malého, individuálneho, ale aj komplexného, veľkého rozsahu.
|
|
0,1 |
0x |
|
Etika a morálka v manažmente zmien
Semestrálna práca11 s. / 3. roč. / doc
1 ETIKA A MORÁLKA V MANAŽMENTE ZMIEN
1.1 POJEM ETIKA A MORÁLKA
Pojem etika a morálka sa často zamieňajú, čo je dôsledkom ich etymologickej zhody. Pojem etika pochádza z gréckeho slova éthos, éthike, čo v preklade znamená povahový charakter, zvyk, obyčaj alebo správanie. Etika ako filozofická disciplína sa zaoberá skúmaním morálky. Vysvetľuje pôvod, podstatu a funkcie morálky, objasňuje jej empirické hranice a poskytuje historický prehľad mravov a zvykov ľudského rodu ako celku.
|
|
0,1 |
5x |
|
Podstata, obsah, objekt, princípy a metódy riadenia. Manažment zmeny
Štátnicové otázky2 s. / 5. roč. / doc
POJEM MANAŽMENT, PODSTATA, POSLANIE, OBSAH A OBJEKT RIADENIA
PODSYSTÉMY SYSTÉMU RIADENIA
SYSTÉMY RIADENIA VO VEREJNEJ SPRÁVE
PRINCÍPY A METÓDY RIADENIA V APLIKÁCII NA VS
TENDENCIE MANAŽMENTU NA ZAČIATKU 21. STOROČIA
MANAŽMENT RIADENIA ZMIEN V ORGANIZÁCIÁCH
|
|
0,1 |
17x |
|
Step faktory zmien
Referát10 s. / - roč. / doc
Zmena je život a v živote organizácie často jediná šanca na prežitie. Pri pravidelnom analyzovaní chodu organizácie zistíme, že niektoré parametre sa zmenili inak, ako bolo plánované a želateľné. Napríklad začali sa hromadiť výrobky na sklade, pozorujeme výrazný nárast fluktuácie zamestnancov, zrazu je výrazne menej návštev a zákazníkov, dokonca vo vnútornej štruktúre organizácie pozorujeme výraznú zmenu atmosféry. Čo spôsobuje tento stav ? Ak sme manažéri, tak zákonite začneme skúmať príčiny a ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Historický vývoj manažmentu zmien
Semestrálna práca10 s. / 3. roč. / doc
Manažment vznikol v USA. Príčinou, prečo sa začal manažment rozvíjať v USA boli predovšetkým 1. a 2. svetová vojna v Európe, Indočíne, Japonsku. Európske krajiny po 2.sv vojne musia obnoviť národné hospodárstvo a až následne mohli aplikovať v riadení národného hospodárstva prvky amerického manažmentu. 2. „Ázijské Tigre“, 3. Japonský manažment. Pri preberaní poznatkov z akéhokoľvek typu manažmentu je potrebné rešpektovať vlastné sociálnoekonomické a kultúrnohistorické podmienky a tvorivo ich apli...
|
|
0,1 |
3x |
|
Manažment zmien - Spoločnosť Strojtech s.r.o.
Ekonomický plán6 s. / - roč. / doc
Spoločnosť STROJTECH s.r.o. je obchodnou spoločnosťou so sídlom v okresnom meste Nové Mesto nad Váhom s cca 20 tis. obyvateľmi. Nové Mesto nad Váhom je sídlom viacerých podnikov zameraných na strojárstvo, je jedným z miest v Trenčianskom kraji.
Výrobky STROJTECHU predstavujú širokú škálu produktov pre strojárstvo, automobilový priemysel, hutníctvo, poľnohospodárstvo, chemický, farmaceutický, potravinársky, sklársky, drevospracujúci a spotrebný priemysel.
|
|
0,1 |
62x |
|
Vnútorné faktory pôsobiace na zmenu v organizácií
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Vo vnútornom prostredí manažéri vykonávajú svoje funkcie. Rozhodujúce sú v ňom : úrovne manažmentu, manažérske schopnosti a manažérske roly. I faktory vnútorného prostredia vyvolávajú potrebu zmeny. Vzniká z interných operácií, alebo z vonkajších podnetov. K veľkým zmenám v organizácii dochádza spravidla v súvislosti so zmenou stratégie. Ďalšia možnosť zmien môže vzniknúť v stabilných organizáciách s veľkým počtom manažérov v súvislosti s reštrukturalizáciou ich práce tak, aby si organizácie udr...
|
|
0,1 |
3x |
|
Manažment zmien
Poznámky36 s. / 3. roč. / doc
1 OBSAH ZMIEN A TYPOLOGICKÉ KOMPETENCIE ZMIEN
1.1 Organizácia ako subjekt a objekt zmeny
Organizácia je zložité, ale usporiadané zoskupenie ľudí.
Spriehľadnenie vnútorných vzťahov umožňuje:
- deľba rozhodovacej právomoci.
Všetky organizácie, nech sú akejkoľvek veľkosti, charakterizuje hierarchia právomoci a zodpovednosti.
- deľba práce...
|
|
0,3 |
25x |
|
Metódy zmien v manažmente
Seminárna práca6 s. / - roč. / doc
Úvod
Podľa Lewina (1947, 1958) existujú v každej organizácii sily, ktoré zmenu pretláčajú a sily, ktoré zmenu brzdia. Ak sa suma akcelerujúcich síl rovná sume síl retardujúcich, vzniká rovnováha, ktorá udáva status quo.
Sily pôsobiace v organizácií:
• Akcelerujúce sily
• Zmena v okolí (externé podnety)
• Potreba zmeny v organizácii(interné podnety)
Rovnováha síl:
• Retardujúce sily
• Prekážky u jednotlivca
• Prekážky na organizačnej úrovni
|
|
0,1 |
3x |
|