Systémy manažérstva kvality: Základy a slovník (ISO 9000: 2005), Quality management systems: Fundamentals and vocabulary (ISO 9000: 2005)
Manuál50 s. / 3. roč. / pdf
0.1 VšeobecneNormy ISO súboru 9000 uvedené ďalej sa vypracovali, aby organizáciám všetkých typov a veľkostí pomohli zaviesť a prevádzkovať efektívne systémy manažérstva kvality:- norma ISO 9000 opisuje základy systémov manažérstva kvality a špecifikuje terminológiu systémov manažérstva kvality;- norma ISO 9001 špecifikuje požiadavky na systém manažérstva kvality tam, kde organizácia potrebuje preukázať svoju schopnosť poskytovať produkty, ktoré spĺňajú požiadavky zákazníka a použiteľných predpis...
|
|
1,3 |
60x |
|
Implementácia SMK podľa ISO 9001:2000 v podmienkach organizácie ALOSEC, s.r.o.
Semestrálna práca34 s. / 2. roč. / doc
V posledných rokoch pribudli do legislatívy SR mnohé zákony a predpisy medzi nimi významné pre oblasť manažérstva kvality, zákon č.263/1999 o Verejnom obstarávaní, zákon č.264/1999 o technických požiadavkách a posudzovaní zhody, zásady správnej výrobnej praxe HACCP ako 8 hlava potravinového kódexu SR, veľké množstvo STN noriem, predpisov o životnom prostredí, predpisov manažérstva bezpečnosti pri práci a rôznych iných. Dôkazom toho je, že vláda SR prijala a vyhlásila Národný program kvality SR d...
|
|
0,5 |
48x |
|
Hodnotenie systému riadenia kvality podľa STN EN ISO 9001:2000 v SES a.s., Tlmače.
Diplomová práca74 s. / 5. roč. / doc
Cieľom predkladanej diplomovej práce je zhodnotenie systému manažérstva kvality podľa ISO 9001:2000 v SES a.s., Tlmače. Práca je rozdelená na dve časti.
Prvá časť je zameraná na objasnenie základných pojmov ako kvalita, manažérstvo kvality, systém kvality, systém manažérstva kvality. Objasňuje postup pri zavádzaní systému kvality v podniku a jeho následnú certifikáciu. Bližšie špecifikuje legislatívu v oblasti kvality so zameraním na normy radu ISO 9000:2000.
Druhá časť sa venuje existujúcemu ...
|
|
0,8 |
86x |
|
Európska nadácia pre manažérstvo kvality (EFQM) - Integrované Systémy Riadenia
Semestrálna práca15 s. / 1. roč. / docx
1. Úvod Moja semestrálna práca sa bude zaoberať s problematikou EFQM. Rozoberiem jej hlavné a podstatné body ktoré nám pomôžu pochopiť o čo sa jedná EFQM, jej model EFQM Excelence a model RADAR a porovnám k ISO.2. EFQM Skratka EFQM znamená Európska nadácia pre manažment kvality, ktorá bola založená skupinou vrcholových manažérov z popredných európskych firiem na udržanie konkurencieschopnosti. Tento model zahŕňa deväť základných oblastí riadenia organizácií. Päť kritérií je venovaných nástrojom,...
|
|
0,1 |
2x |
|
Ekonomické súvislosti manažérstva kvality
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / docx
KvalitaKvalita výroby je v súčasnosti rozhodujúci fenomén podnikania. Je nielen základom komerčnej úspešnosti na trhu, ale aj nositeľom celkovej podnikateľskej prosperity, pretože v súčasnosti iba kvalitou možno zaručiť ekonomicky efektívny predaj výrobkov na konkurenčne náročných trhoch. Požiadavky na kvalitu stúpajú v celosvetovom meradle a preto je potrebné neustále zvyšovať tiež nároky na manažment kvality. Tomu zodpovedá aj doterajší vývoj manažérskych aktivít v tejto oblasti, ktorý sa pohy...
|
|
0,2 |
24x |
|
Controlling ako nástroj riadenia
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / doc
Kontroling ako kľúčový nástroj strategického plánovania a riadenia, umožňuje kontinuálne sledovať a riadiť náklady, výnosy, hospodársky výsledok, zdroje, termíny a odchýlky. Kontroling ako účinný nástroj skvalitňovania podnikového riadenia ma hneď zaujal pri výbere semestrálnej práce. Nie len preto, že je literárne a webovo výborne dostupný, ale aj preto, že bude určite mojou náplňou práce v budúcnosti ako manažéra kvality produkcie. Kontroling ako nástroj riadenia som rozpísal v rôznych etapách...
|
|
1,0 |
120x |
|
Integrovaný manažérsky systém - top 50 stavebných firiem
Prezentácia56 s. / 5. roč. / ppt
REDING, a.s.,Bratislava Pôsobí v oblasti komplexného zabezpečovania realizácie pozemných a dopravných stavieb a s nimi súvisiacej infraštruktúry, vrátane predprojektovej a projektovej prípravy a inžinierskych činností. CERTIFIKÁTY: Systém manažérstva kvality - STN EN ISO 9001:2001 Platnosť od:01.01.2006 do:31.12.2009
|
|
3,8 |
33x |
|
Systém manažérstva kvality
Referát15 s. / 3. roč. / doc
Manažérstvo kvality - je koordinovaná činnosť zameraná na riadenie organizácie s ohľadom na kvalitu.
Riadenie kvality - časť manažérstva kvality zameraná na plnenie požiadaviek na kvalitu.
Súčasné dynamicky sa rozvíjajúce a rýchlo sa meniace ekonomické prostredie stavia podniky pred problém zabezpečenia dlhodobej konkurencieschopnosti. Rozhodujúcim faktorom smerom k zákazníkom v zdravom trhovom prostredí je marketingová stratégia odvíjajúca sa od reklamy, kvality produktov, ceny produktov, dod...
|
|
0,2 |
46x |
|
Sedem základných nástrojov manažérstva kvality
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
7 základných nástrojov manažérstva kvalitypatria sem: 1) vývojový (postupový) diagram 2) diagram príčin a následkov 3) formulár (záznamník) pre zber údajov 4) Paretov diagram 5) histogram 6) bodový diagram 7) regulačný diagramParetov diagram - vychádza zo zákonitosti, že väčšina následkov má pôvod v relatívne malom počte príčin. Túto zákonitosť objavil a použil pre manažment kvality Dr. Juran. Podľa neho 5 - 20% príčin spôsobuje 80 - 95% výsledných defektov. Inak vyjadrené, odstránením malého po...
|
|
0,2 |
35x |
|
Manažérstvo kvality - seminárna práca po rusky
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Современная, быстро изменяющаяся обстановка в Европейском Союзе (ЕС) и во всём мире ставит перед предприятиями, организациями и учреждениями проблему обеспечения длительной возможности конкуренции. В центре внимания стоит волшебное слово качество. Под этим понятием мы имеем в виду продукт - изделие с измеряемыми параметрами, однако уже тяжелее представить себе под этим понятием услугу, процессы и системы управления.
|
|
0,1 |
0x |
|
FIlozofia Kaizen
Seminárna práca13 s. / 4. roč. / docx
V posledných desaťročiach sa výrazne zmenil pohľad na kvalitu zo strany zákazníkov, výrobcov, poskytovateľov služieb a distribútorov. Kedysi bola kvalita len konkurenčnou výhodou podnikov, no dnes kedy je spotrebiteľ čoraz náročnejší ju považujeme za samozrejmosť. Podnik, ktorý nie je schopný garantovať štandardnú úroveň kvality len ťažko obstojí na trhu. Kvalita služieb či výrobkov sa premieta do celkovej politiky firmy a buď prispieva k zvýšeniu obratov alebo k zvýšenému počtu sťažností a rekl...
|
|
0,1 |
1x |
|
Návod na dokumentáciu systému manažérstva kvality (STN ISO/TR 10013)
Prezentácia22 s. / 3. roč. / ppt
Typické usporiadanie dokumentácie systému manažérstva kvality zodpovedá buď procesom organizácie. Štruktúre použitej normy kvality a lebo ich kombinácii. Môže sa využiť aj akékoľvek iné usporiadanie, ktoré vyhovuje potrebám organizácie.Štruktúru dokumentácie použitej v systéme manažérstva kvality možno označiť ako hierarchiu dokumentácie. Táto štruktúra uľahčuje distribúciu, udržiavanie a pochopenie dokumentácie. Príloha A znázorňuje typickú hierarchiu dokumentácie systému manažérstva kvality. V...
|
|
0,6 |
13x |
|
Prostriedky podporujúce manažment pri tvorbe kvality
Seminárna práca23 s. / 4. roč. / doc
Úvod Pojem kvalita sa priamo v praxi a v bežnom živote používa čoraz častejšie. Mnoho ľudí si myslí, že kvalita je vecou modernej doby a v minulosti ľudia o ňu nejavili žiadny záujem. Opak je však pravdou. Existuje veľmi veľa dokázaných dôkazov, že s kvalitou sa ľudia stretávali už v starej Číne a Egypte. Nekvalitná práca tam znamenala potrestanie vinníka za neodvedenú prácu. Vo svetových literatúrach sa pojem kvalita vyskytuje s prirovnaním ako napr.: vhodnosť na použitie alebo uspokojovanie zá...
|
|
0,4 |
58x |
|
Druhy nákladov na kvalitu
Semestrálna práca23 s. / 3. roč. / doc
Ekonomická teória definuje náklady podniku ako peňažné ocenenú spotrebu výrobných faktorov, včítane verejných výdajov, ktorá je vyvolaná tvorbou podnikových výnosov. Náklady sú - okrem hospodárskeho výsledku - najsúhrnnejším ukazovateľom hospodárenia výrobnej jednotky, odráža sa v nich výrobná, zásobovacia, odbytová činnosť podniku a jeho technická, ekonomická a organizačná úroveň. Náklady by teda mali byť merítkom spotrebovanej živej a zhmotnenej práce, súhrnnou mierou hospodárnosti výroby.
|
|
0,2 |
59x |
|
Certifikácia systémov kvality, manažérstvo kvality
Seminárna práca18 s. / 2. roč. / doc
Seminárnu prácu s názvom „Certifikácia systémov kvality, manažérstvo kvality“ som si vybral preto, lebo ma problematika certifikácií a kontrola kvality v podnikoch zaujímala.
V moju seminárnu prácu som rozdelil na 7 časti, v ktorých budem postupne rozoberať problematiky Certifikácia systémov kvality, Procesu certifikácie systémov kvality, Histórii systému noriem ISO, Štruktúre súborov noriem STN EN ISO 9000:2001, Manažérstvu kvality a jeho zásady a poslednou častou bude téma Budovanie systému k...
|
|
0,3 |
11x |
|
Výcuc z predmetu Manažment kvality
Študijný materiál19 s. / 4. roč. / doc
Manažment kvality20 storočie si budeme pripomínať ako storočie produktivity21 storočie je storočím kvalityKvalita-Súhrn vlastností produktu a jeho schopnosť uspokojiť požiadavky spotrebiteľa súborom inhertných znakov-Kvalita je miera, s akou súbor prirodzených znakov spĺňa požiadavky.Pohľady na kvalitu:- pohľad výrobný - orientuje sa na výrobu výrobkov najvyššej kvality, naplnením zákonných, podnikových noriem a zákazníckych požiadaviek
-
pohľad spotrebiteľský - vníma uspokojenie svojich vlas...
|
|
0,4 |
3x |
|
Znaky kvality produktu - manažérstvo kvality
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Znaky kvality produktu Pri diferenciácii produktov je možné použiť ich kvalitatívne charakteristiky (vlastnosti). Ide o charakteristické znaky, ktoré reprezentujú príslušné funkcie produktu a môžu slúžiť na popis jeho kvality. 1 Podstatné znaky kvality Za podstatné znaky kvality produktov považujeme tie ich vlastnosti, ktoré významnou mierou uspokojujú požiadavky spotrebiteľov a ovplyvňujú ich spokojnosť. 1.1 Použiteľnosť Pod použiteľnosťou sa rozumie „vhodnosť výrobku na svoj účel použitia“. Po...
|
|
0,1 |
6x |
|
Manažment kvality v informačnom systéme
Poznámky60 s. / 5. roč. / docx
Zásady:1. zameranie na zákazníka - zákazníka musím poznať, jeho požiadavky či už súčasné, základné alebo očakávané, partnerstvo zo zákazníkom,2. vedenie(leadership)- mali by existovať lídri, vodcovia, kt. udávajú smer, napr. znižovanie reklamácií, chýb atď. A zároveň vytvárajú podmienky na zlepšovanie, musí existovať jednotnosť účelu a cieľov, kt. je daná vedením,3. zapojenie pracovníkov - aby každý pracovník prispel k zlepšeniu pracovného procesu, zapojiť všetkých pracovníkov do procesu, max. v...
|
|
6,8 |
1x |
|
Budovanie systému manažérstva kvality podľa ISO radu 9000
Semestrálna práca9 s. / 5. roč. / doc
Vysoká kvalita je kľúčovým faktorom udržania sa na trhu. Jej dosiahnutie je bez účinného systému kvality takmer nemožné.
Čoraz viac organizácií si v súčasnosti kladie otázky v súvislosti so zavádzaním systémov kvality, ich certifikáciou a prínosom pre organizáciu.
Zavádzanie systému kvality podľa noriem STN EN ISO 9000 je spojené s vynakladaním množstva času a finančných prostriedkov. Na základe skúsenosti môžeme povedať, že výsledky zavedenia sú v jednotlivých organizáciách veľmi rozdielne. N...
|
|
0,1 |
20x |
|
Komplexné systémy kvality - prezentácie z prednášok
Prednášky135 s. / 5. roč. / rar
Normy pre zavádzanie, certifikovanie a preverovanie systému manažérstva kvality
STN EN ISO 9000:2005 - Systémy manažérstva kvality. Základy a slovník
STN EN ISO 9001:2001- Systémy manažérstva kvality.
STN EN ISO 9004:2001- Systémy manažérstva kvality. Návod na zlepšovanie výkonnosti.
Čo je hypotéza?
Hypotéza je výrokom o jednej alebo viacerých populáciách. Jej testovaním sa stanovuje, či je výrok zlučiteľný s dostupnými údajmi. Predpokladom hypotéz je normálnosť rozdelenia populácie, rov...
|
|
4,7 |
23x |
|
Prínos predstaviteľov manažérstva kvality - priekopníci v obasti kvality
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Priekopníci v oblasti kvality Dejiny dnešného manažérstva kvality sledujeme od začiatku 20. storočia. Táto etapa manažérstva kvality, ktorá sa vzťahuje predovšetkým na priekopníkov kvality, sa začala Taylorom, Fordom a Shewhartom.
|
|
0,1 |
11x |
|
Náhľady na manažérstvo kvality vo svete a v EÚ
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
V posledných rokoch sa problematika manažérstva kvality výrobkov a služieb rozvíja priam dramatickou formou. Kým v predchádzajúcich desaťročiach manažment podnikov sa zameriaval predovšetkým na problémy znižovania nákladov, zvyšovania objemu produkcie, skracovanie dodacích lehôt, v súčasnom období, ak sa chce podnik presadiť na trhu, či už domácom, ale najmä zahraničnom, musí tieto čiastkové úlohy podnikateľskej činnosti podriadiť úlohe hierarchicky vyššie postavenej, úlohe zabezpečovania kvalit...
|
|
0,1 |
7x |
|
Kvalita v službách - Inžinierstvo kvality produkcie
Prednášky15 s. / 1. roč. / pot
Kvalita v službách , Definícia pojmu kvalita , Manažérstvo kvality, Čo znamená kvalita, Čo prináša zlepšovanie kvality, Kvalita ako organizačná koncepcia, Aké úžitky ponúka systém manažérstva kvality, Zmeny v prístupe ku kvalite v historických súvislostiach, Etapy vzťahu organizácie ku kvalite, Kvalita po 2. svetovej vojne, Vývoj manažérstva kvality, Myslitelia (guru) kvality, PDCA cyklus riadenia a zlepšovania,PLAN - DO - CHECK - ACT.
|
|
0,1 |
0x |
|
Ošetrenie technických noriem (Systém manažérstva kvality)
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
1. Účel a rozsah platnostiTouto smernicou sa stanovuje postup pre ošetrovanie technických noriem vo firme WiFi s.r.o.. Predmetom podnikania firmy je predaj a servis výpočtovej techniky, internetových a telekomunikačných služieb, sprostredkovateľská činnosť v rozsahu voľnej živnosti, reklamná činnosť. Smernica platí pre všetky útvary firmy. V rámci smernice sú priradená kompetencie týmto zainteresovaným útvarom a funkciám, uvedených v priloženej organizačnej schéme na obr.1.RS - riaditeľ spoločno...
|
|
0,6 |
0x |
|
Manažérstvo kvality - všetky prednášky originál
Prednášky200 s. / 3. roč. / rar
Manažérstvo kvality
1. História riadenia kvality a jej strategický význam
Chamurapi – 22. stor. p.n.l., Mezopotámsky panovník
Féničania
Rekh-Mi-Re – egyptský faraón, 15. stor. p.n.l., Théby
Stredovek – Luxemburgovci
Stredovek – základy merania, unifikácia rozmerových jednotiek, kontrola rýdzosti
Stredovek – vznik korporatizmu
17. storočie n.l. – Francúzsko –Ľudovít XIV.
Vaquette de Gribeauval – Francúzsko, 18. stor.
1794 – Francúzsko – Štátny ateliér merania a kontroly – založenie m...
|
|
5,7 |
18x |
|
Integrované manažérske systémy - skriptá
Skriptá107 s. / 2. roč. / pdf
Tento učebný text má za cieľ slúžiť ako základná literatúra pre štúdium predmetu Integrované manažérske systémy v druhom ročníku Bc. štúdia pre študentov Hutníckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach všetkých študijných odborov. Je nepochybné, že existuje celý rad možností ako naučiť študentov pochopiť princípy manažérskych systémov a ich integráciu. Jednou z prvých otázok je, či študenti majú aspoň základné vedomosti z tejto problematiky, ktoré mohli získať na strednej škole alebo budovať...
|
|
1,2 |
342x |
|
Manažérstvo kvality
Skriptá300 s. / - roč. / pdf
Vzdelávanie v problematike manažérstva kvalily v súčasnosti patri medzi aktivity mimoriadneho významu, či už v hospodárskej praxi, alebo v rôznych formách vzdelávacej sústavy. V dôsledku extrémnej orientácie hospodárskych organizácií na aplikáciu noriem ISO pri budovaní systému manažérstva kvality aj problematika vzdelávania je v podstate orientovaná týmto smerom, čo vedie k nedoceneniu manažérstva kvality ako vedného odboru nielen u absolventov rôznych vzdelávacích aktivít, ale aj u špecialisto...
|
|
11,4 |
39x |
|
Procesný prístup a procesné manažérstvo
Prezentácia51 s. / 2. roč. / ppt
Súčasnosť » Organizácie sa skladajú z funkčných štruktúr, ktoré vykonávajú čiastkové prvky celkových procesov. » Rozdrobené procesy a štruktúry firiem vykazujú vysokú nehospodárnosť. Nehospodárnosť sa neprejavuje v priamych nákladoch na proces, ale v réžii, ktorá je často daná veľkým počtom administratívnych pracovníkov.
|
|
0,2 |
12x |
|
Kvalita produktu
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Súčasné rýchlo sa meniace ekonomické prostredie stavia podniky, organizácie, inštitúcie pred problém zabezpečenia dlhodobej konkurencieschopnosti. Rozhodujúcim faktorom je kvalita produktov alebo služieb. Znamená to zavádzať do praxe nové metódy riadenia, užitočné, no nie samoúčelné zmeny. Cieľom je zvýšenie efektívnosti, výkonnosti a kvality.
Kvalita a jej riadenie
Kvalita produktu alebo služby je súlad s požiadavkami. Jej zabezpečovanie je riadený proces, zahŕňa ľudí, systém výroby, resp. sl...
|
|
0,1 |
7x |
|
Teória systémov a rozhodovania - Systémový model
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Základné pojmy:Kvalita je v súčasnosti rozhodujúcim faktorom stabilného ekonomického rastu podnikov.Moderný systém manažmentu kvality predstavuje posun od stratégie detekcie (metódy následnej kontroly) k stratégii prevencie (kvalita vo fáze návrhu a kvalita procesov zabezpečujúcich životný cyklus produktu).V súčasnom období už pre väčšinu organizácií manažment kvality nepredstavuje iba nevyhnutnú a povinnú súčasť získania či udržania certifikátu kvality, ale stáva sa neoddeliteľnou súčasťou podn...
|
|
0,1 |
6x |
|
Manažment kvality - skúškové testy (rôzne varianty)
Testy10 s. / 3. roč. / rar
Všetky varianty skúškových testov, čo do teraz boli z predmetu Manažment kvality. Projekt je formou scanovaných strán. Projekt obsahuje: varianty A, B, C, D, E, F, G1, G2, G3. Všetky varianty okrem varianty F majú zaškrtnuté správne odpovede. Všetky varianty okrem varianty F sú na 1 stranu A4 pričom sú to vlastne 2 strany A5. Každá varianta testu obsahuje 1-7 otázky - testové a 8-12 otázky na vysvetlenie, resp. dopísanie.
|
|
3,3 |
14x |
|
Základná terminológia z predmetu Úvod do manažerstva kvality
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
1. Auditsystematický, nezávislý a zdokumentovaný proces získavania dôkazov auditu a ich objektívneho vyhodnocovania s cieľom určiť rozsah, v akom sa plnia kritériá audituPOZNÁMKA.- Interné audity, niekedy označované ako audity vykonané prvou stranou (vlastné audity), vykonáva sama organizácia alebo niekto v jej zastúpení na interné účely a môžu tvoriť základ vyhlásenia o zhode samou organizáciouExterné audity predstavujú audity označované ako audity vykonávané druhou alebo treťou stranouAudity v...
|
|
0,1 |
4x |
|
Manažérstvo kvality v Európe a vo svete
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Zavedenie systému manažmentu kvality vo firmách poskytujúcich služby a produkujúcich výrobky a jeho certifikácia oprávnenou organizáciou je nevyhnutným predpokladom dlhodobého úspešného pôsobenia firiem v zostrujúcich sa trhových podmienkach.
Základnou myšlienkou systémov kvality je poznatok, že kvalita výrobkov a služieb vzniká prostredníctvom kvality práce. Systém kvality znamená organizáciu práce spoločnosti zabezpečujúcej kvalitné produkty. Táto organizácia práce musí byť zdokumentovaná a m...
|
|
0,2 |
36x |
|
Alexander Linczényi - Renata Nováková - Manažérstvo kvality
Skriptá300 s. / 5. roč. / pdf
Skriptá Manažérstvo kvality , Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2001
|
|
11,4 |
22x |
|
Ciele kvality
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV tejto seminárnej práci z predmetu Systémy manažérstva kvality sa budem venovať téme ciele kvality. Avšak najskôr si rozoberieme definíciu kvality a jej význam a základné pojmy kvality. Následne si rozoberieme ciele kvality. A nakoniec sa budeme venovať téme požiadaviek na kvalitu.1. Definícia kvality a jej významSlovo kvalita či kvalitný používame v každodennom rozhovore ako výraz hodnotenia. Podľa toho, v akom význame ich použijeme, im dávame rôzne obsahy, napr. kvalitné jedlo, kvalitná k...
|
|
0,2 |
4x |
|
Zadania seminárnej práce z matematiky II - manažérstvo kvality produkcie
Testy8 s. / 1. roč. / doc
Zadania seminárnej práce z matematiky II - manažérstvo kvality produkcie
Do seminárnej práce si vyberáte príklady minimálne za 100 bodov. Body sú uvedené za zadaním príkladu a vzťahujú sa na každý príklad v zadaní. Seminárna práca musí obsahovať z každej časti (I až XI) minimálne 2 príklady a musí byť napísaná vlastnou rukou! (Nie v elektronickej forme). Seminárnu prácu odovzdáte najneskôr prvý januárový týždeň. Seminárna práca je podmienkou k udeleniu zápočtu!
|
|
0,5 |
8x |
|
Manažérstvo kvality v Európskej únii
Referát18 s. / - roč. / doc
Kvalita európskeho produktu alebo služby je súlad s požiadavkami. Jej zabezpečovanie je riadený proces, zahŕňa ľudí, systém výroby, resp. služieb, a podporné nástroje i metódy, takže je možné ju merať. Systém kvality zahŕňa všetko, čo ovplyvňuje kvalitu výrobku alebo služby. Je súčasťou systémov riadenia a prostriedkom na zavedenie systematického prístupu k riadeniu. Je aplikovateľný na výrobné, predajné, vzdelávacie, finančné inštitúcie a organizácie, podniky služieb či orgány štátnej správy. J...
|
|
0,1 |
63x |
|
Manažment kvality
Prezentácia14 s. / 2. roč. / ppt
,,Kvalita je to, keď sa vracia zákazník a nie tovar."
(Dr. W. E. Deming)
Za vznik systémov manažérstva kvality sa pokladá ich využívanie v armáde.
Gravin kategorizuje 5 princípov, podľa ktorých je možné definovať kvalitu na základe:
vnímanie: „poznáme ju, keď ju vidíme?“ (vysokú kvalitu je možné určiť pohľadom, dotykom)
výrobok: „výrobné vlastnosti výrobku“ (kvalita sa zameriava na návrh, je p...
|
|
0,4 |
9x |
|
Benchmarking - manažérstvo kvality
Prezentácia10 s. / 5. roč. / ppt
POROVNAJTE SA S NAJLEPŠÍMI A STAŇTE SA LEPŠÍMI
... ako systémová metóda sa začal používať okolo roku 1960 ... za účelom: zvyšovania operatívnej alebo strategickej efektivity, ako podmienky pre uplatnenie sa na trhu Benchmarking je sústavný, systematický proces zameraný na porovnávanie vlastnej efektívnosti z hľadiska produktivity a kvality práce so špičkovými spoločnosťami a organizáciami. Celkový cieľ je naučiť sa od ostatných postupy a metódy, resp. ich časti, ktoré sú kľúčové pre vyššiu efe...
|
|
0,4 |
19x |
|
Manažérstvo kvality- prednášky
Prednášky30 s. / - roč. / doc
Základné cielea) Pochopiť podstatu, význam a základné charakteristiky manažmentu podniku.b) Poznať podstatu, význam a charakter základných funkcií manažmentu podniku.c) Uvedomiť si vlastnosti, zručnosti, schopnosti úspešného manažmentu 21 storočia.Manažment podniku1. Manažment: - veda, teória a prax- definícia, podstata, zmysel- úloha teórie manažmentu- vývoj použitia manažmentu- manažment a spoločnosť- prístupy k analýzam manažmentu2. Proces manažmentu- funkcia manažmentu3. Manažérske rozhodova...
|
|
0,3 |
17x |
|