Nové trendy v dištančnom a celoživotnom vzdelávaní
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / doc
Kľúčové kompetencie dávajú návod na otázku: Čo učiť. Doterajšie spôsoby založené na odovzdávaní kvanta informácií študentom sa ukazujú ako neperspektívne a to hlavne preto, že zastarajú rýchlejšie ako sa vôbec ku študentom dostanú. Ak by sa tento spôsob uplatňoval aj v celoživotnom vzdelávaní, pripomínal by rybára, ktorý namiesto toho aby chytal ryby, celý lov iba upchával diery na svojej lodi, ktoré by vznikali rýchlejšie ako ich on stihne upchávať. Toto celé by viedlo nakoniec k tomu, že sa lo...
|
|
0,1 |
1x |
|
Kľúčové kompetencie technických predmetov I. - zkrácená verze - tahák
Ťahák14 s. / 2. roč. / docx
Ideálom vzdelávania by mal byťDOBRÝ - (čestný, morálny, charakterný) MÚDRY - (vzdelaný, tvorivý) AKTÍVNY - (samostatný, pracovitý, iniciatívny) ŠŤASTNÝ - (vyrovnaný, zdravý) ZODPOVEDNÝ - (v konaní voči sebe, ľuďom, životnému prostrediu)Kvalitné vzdelanie je sústava vedomostí, zručností a návykov, schopností a záujmov, postojov a hodnôt, vyplývajúcich zo systému kľúčových kompetencií, osvojenie ktorých zaisťuje plné rozvinutie osobnosti, ktorá sa realizuje v zamestnaní, osobnom a spoločenskom živ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Kľúčové kompetencie technických predmetov I.
Prednášky51 s. / 2. roč. / docx
Kľúčové kompetencie technických predmetov I.Výsledkom vzdelávania by mal byť strategický zameraný žiak, študent, ktorý chce prevziať zodpovednosť za riadenie svojho učenia, ktorý sa naučil a vie riadiť svoje učenie, ktorý je schopný optimalizovať svoje učenie v škole, mimo školy aj po skončení školy.Výsledok vzdelávacieho procesuSúbor vedomostí, osvojených postojov, presvedčení, zručností, názorov a skúseností, získaných nadobudnuté schopnosti, ktoré sa rozvinuli zámerne organizovaným a cieľaved...
|
|
0,1 |
3x |
|
Personálne kompetencie osobnosti učiteľa a ich realizácia
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / rtf
O kľúčových kompetenciách sa zvykne hovoriť ako o novom fenoméne vo vzdelávaní. Tento pojem vznikol v približne 70-tych rokoch 20 storočia v oblasti ekonómie, kde predstavoval súbor špecifických požiadaviek na uchádzača o prácu. Do oblasti vzdelávania prešiel koncom 90-tych, kde slúži ako premostenie medzi požiadavkami kladenými zamestanávateľmi na trhu práce a profilom absolventa.
Preto vo vyspelých štátoch sveta je snaha nájsť, definovať a v ľuďoch rozvíjať také kompetencie (zručnosti, scho...
|
|
0,1 |
20x |
|
Didaktický test - kľúčové kompetencie technických predmetov
Seminárna práca21 s. / - roč. / doc
1. Teoretické východiská pre tvorbu didaktických testov
Didaktický test je nástroj systematického zisťovania (merania) výsledkov vyučovacieho procesu. Systematické zisťovanie (meranie) znamená, že didaktický test bol navrhnutý, overený, prípadne externe posúdený a použitý podľa vopred vymedzených pravidiel. Podľa nich sa tiež vyjadrujú aj výsledky zisťovania. Tvorca didaktického testu má stanovené konkrétne pravidlá, preto bežné písomky, v ktorých tieto pravidlá nie sú zvyčajne dodržané, nemô...
|
|
0,2 |
83x |
|
Ako rozvíjať kľúčové kompetencie vo vyučovacom procese - Chémia
Referát7 s. / 2. roč. / doc
Práca, ktorú predkladám sa zamýšľa nad inováciou, zefektívnením a zvyšovaním kvality vyučovacieho procesu v predmete chémia. Zameraná je na aktivity rozvíjajúce kľúčové kompetencie študentov. Rozhodujúcu úlohu vo vzdelávaní zohrávajú učitelia. Je potrebná zmena metód a foriem vyučovacieho procesu. Cieľom snaženia učiteľa je získať študenta, zaujať a motivovať ho pre konkrétny predmet. Samozrejmosťou je každodenné zoznamovanie sa s novými informáciami v odbore. Stále viac učiteľov využíva vo výuč...
|
|
0,1 |
17x |
|
Kľučové kompetencie z technických predmetov
Seminárna práca21 s. / 4. roč. / doc
Pod pojmom informačná kompetencia budeme rozumieť súhrn schopností, zručností, vedomostí a iné nevyhnutné predpoklady na to, aby učiteľ aj študent mohli bezpečne, správne, hospodárne a efektívne využívať informačné a komunikačné technológie pri vyučovaní, učení sa, sebavzdelávaní, v rozvoji tvorivosti, pri komunikácii atď. Zahŕňa v sebe aj určitú technickú gramotnosť, ale aj mediálnu gramotnosť (vedieť využívať špecifikum médií) a schopnosť prispôsobiť sa rýchlym zmenám technológií v našej spolo...
|
|
0,2 |
97x |
|
Klučové kompetencie - prezentácie
Prezentácia181 s. / 2. roč. / zip
Poznať najdôležitejšie kľúčové kompetencie v technických
a odborných predmetoch a metodiku ich osvojovania.
|
|
4,4 |
2x |
|
Kľúčové kompetencie učebných odborov
Prednášky6 s. / 1. roč. / doc
Učebné štýly (UŠ)
Učebný štýl – je súhrn postupov, ktoré jedinec v určitom období preferuje pri učení. Vyvíja sa z vrodeného základu, ale v priebehu života sa mení a zdokonaľuje.
TYPOLÓGIA (ROZDELENIE, DRUHY) UŠ
1. UŠ klasifikované podľa zmyslových preferencií
1 Vizuálno – neverbálny (zrakovo obrazový) UŠ
2 Auditívny (sluchový) UŠ
3 Vizuálno – verbálny (zrakovo slovný) UŠ
4 Kinestetický (pohybový) UŠ
5 Zmiešaný UŠ
2. UŠ podľa prevažujúcich druhov inteligencie
1 Lingv...
|
|
0,1 |
6x |
|
Kľúčové kompetencie technických predmetov - komunikačné kompetencie
Seminárna práca7 s. / - roč. / doc
1 Všeobecne o kľúčových kompetenciách
Vo výučbe žiakov sa má klásť dôraz nie už na osvojovanie vedomostí a informácií ale práve na osvojovanie a rozvíjanie kompetencií. Tento termín sa v súčasnosti veľmi často používa, nie vždy však v správnom význame. Čo teda vlastne treba pod kompetenciou rozumieť? Stručne povedané - je to schopnosť kombinovať poznatky a zručnosti pri riešení konkrétnych problémov. Cieľom reformy vzdelávania je naučiť žiaka orientovať sa v reálnom svete a riešiť praktické o...
|
|
0,1 |
105x |
|
Kľúčové kompetencie technických predmetov
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Na to, aby učitelia v súčasnosti mohli byť úspešní vo svojom zamestnaní a ocenení spoločnosťou, musia rozvíjať celý rad svojich schopností ako napr. organizáciu svojej vlastnej práce, jej administráciu, zodpovednosť, samovzdelávanie, prácu v tíme a flexibilný prístup k riešeniu nových problémov. Musia sa tiež pripraviť na technologické inovácie a ich dôsledky v pedagogickom procese. Jedným zo základných pojmov reformy vzdelávania sú kompetencie.
|
|
0,1 |
25x |
|
Kľúčové kompetencie technických predmetov II.
Poznámky3 s. / 3. roč. / doc
Ako získať do školstva peniaze?
7. Rámcový program EU – rozhodnutím európskeho parlamentu v decembri 2006 bol schválený 7. Rámcový program EU, orientovaný na oblasť výskumu, technického rozvoja a demonštračných činností. Tento je navrhnutý pre obdobie od roku 2007 do roku 2013. Úzko nadväzuje na program EUROATOM /elektrická energia pre EU/. Rámcový program obsahuje operačné programy – na školstvo a vzdelávanie sú orientované nasledujúce operačné programy:
1. Výskum a vývoj - zodpovedá mini...
|
|
0,1 |
10x |
|
Kľúčové kompetencie
Seminárna práca26 s. / 3. roč. / doc
O kľúčových kompetenciách sa zvykne hovoriť ako o novom fenoméne vo vzdelávaní. Tento pojem vznikol v približne 70-tych rokoch 20 storočia v oblasti ekonómie, kde predstavoval súbor špecifických požiadaviek na uchádzača o prácu
|
|
0,2 |
51x |
|
Kľúčové kompetencie technických predmetov II.
Prednášky5 s. / 3. roč. / doc
Vysoké školy musia spĺňať 6 kritérií k akreditácii.
1.Vek garanta max. 62 rokov
2.počet študentov denného a externého štúdia. Zo 100% denných max. 50% externých.
3.Doktoranské- vlastných ukončených doktorantov
4.Úspešnosť grantov – vedecké slovenské, zahraničné (európske)
5.Publikačné – publikovanie odborných prác v karentovaných časopisoch.
6.Kvalita pedagogického zboru – počet študentov na jedného doc., prof. Max. 20 študentov v rámci fakulty.
Ako získať do školstva peniaze?
7. Rámco...
|
|
0,1 |
5x |
|
Kľúčové kompetencie technických predmetov 2
Poznámky10 s. / 3. roč. / doc
Kľúčové kompetencie technických predmetov II.
prof. Ing. Ladislav Várkoly, PhD.
7. rámcový program
Bol schválený rozhodnutím Európskeho parlamentu v decembri 2006 a predstavuje rozvoj EÚ v oblasti výskumu, technického rozvoja a demonštračných činností pre obdobie rokov 2007 – 2013. Je prepojený s programom EUROATOM. Je rozdelený na operačné programy.
V Slovenskej republike boli schválené pre vzdelávanie nasledovné operačné programy:
KONKURENCIESCHOPNOSŤ A HOSPODÁRSKY RAST
VÝSKUM A...
|
|
0,1 |
7x |
|
Kľúčové Kompetencie 1
Prednášky12 s. / 1. roč. / pdf
Poznámky z Kľúčových kompetencií z 1 ročníka UPP
|
|
0,1 |
6x |
|
Kľúčové kompetencie
Poznámky10 s. / 3. roč. / docx
Poznámky z prednášky (pomôžu pri písaní seminárnych prác) :o))
Súvisí so seminárnou prácou č.2
Metódy vyučovacieho procesu
cieľ vyučovacieho procesu je osvojenie si všeobecného algoritmu, riešenia úloh z odborného predmetu
Všeobecné metódy:
1.informačno-receptívna vyučovacia metóda = učiteľ opíše žiakom všeobecný algoritmus riešenia úloh v hotovej, konečnej podobe, bez zdôvodnenia jednotlivých krokov
2.reproduktívna vyučovacia metóda = ak žiaci na základe vysvetleného algoritmu riešia úloh...
|
|
0,1 |
9x |
|
Kľúčové kompetencie
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Úlohou seminárnej práce je porovnať kľúčové kompetencie Slovenskej republiky a vybraných štátov EÚ.
Kľúčové kompetencie sú najdôležitejšie kompetencie z množiny kompetencií. Sú vhodné na riešenie mnohých väčšinou nepredvídateľných problémov, ktoré umožnia jedincovi úspešne sa vyrovnať s rýchlymi zmenami v práci, v osobnom i spoločenskom živote.
Kľúčové kompetencie chápeme ako významnú a dôležitú kategóriu integrujúcich vzdelávacích cieľov, ktoré vyplývajú z kvalifikačných požiadaviek a predpok...
|
|
0,1 |
17x |
|
Kľúčové kompetencie
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
1.2 Porovnanie kompetencií SR a Nemecka a Švajčiarska:
1. Komunikačné schopnosti a spôsobilosti sú príbuzné kompetencii a) komunikácia a kooperácia.
2. Personálne a interpersonálne schopnosti sú príbuzné kompetencii c) samostatnosť a výkonnosť,
e) premýšľanie a učenie, d) zodpovednosť, a kompetencii f) argumentácia a hodnotenie.
3. Schopnosti tvorivo a kriticky riešiť problémy sú príbuzné kompetencii b) riešenie problémov a tvorivosť.
|
|
0,1 |
13x |
|
Ako rozvíjať kľúčové kompetencie žiakov vo vyučovaní – anglický jazyk
Analýza4 s. / 2. roč. / doc
Charakteristika predmetu
Cudzie jazyky prispievajú k pochopeniu a objavovaniu tých skutočností, ktoré presahujú oblasť skúseností sprostredkovaných materinským jazykom. Poskytujú živý jazykový základ a predpoklady pre komunikáciu žiakov v rámci Európskej únie. Osvojenie si cudzích jazykov pomáha žiakom prekonávať bariéry, a tak prispievať k zvýšeniu jeho mobility v osobnom živote, v ďalšom štúdiu a napokon uplatnením sa na trhu práce.
|
|
0,1 |
27x |
|