Vypracované štátnicové otázky z predmetu Slovenský jazyk a literatúra
Štátnicové otázky143 s. / 3. roč. / zip
1. Didaktika slovenského jazyka a literatúry ako vedná disciplína. Predmet didaktiky vo vzťahu k obsahu vyučovania a edukačnému procesu. Pragmatický, psychologický a sociolingvistický prístup k vyučovaniu slovenského jazyka a literatúry.Význam didaktiky slovenského (materinského) jazyka: Náhľady na význam didaktiky učebných predmetov sú rozličné. Podľa jedných nie je potrebné, aby sa učiteľ školil vo vyučovaní. Postačí, ak dobre ovláda vedný odbor, ktorý vyučuje, a má aspoň priemerné nadanie vyu...
|
|
6,0 |
24x |
|
Informatická výchova v primárnom vzdelávaní 1 (profesorka Karasová)
Prednášky44 s. / 1. roč. / docx
1. ZÁKLADNÉ POJMY SÚVISIACE S IKTDôležité pojmy: hardvér, softvér, periférne zariadenia/externéPočítačOsobný počítač (ang. Personal computer, skrátene PC) je počítačom určeným pre osobné použitie, pre použitie jednotlivcom. Osobný počítač je štandardizovaný a integrovaný mikropočítačový komplex, ktorý vychádza zo štandardov vytvorených IBM a Apple. Tento názov vznikol v čase, keď boli počítače väčšinou veľké (sálové, strediskové a pod.) a ich čas sa zdieľal medzi viacerých používateľov (strojový...
|
|
2,7 |
1x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Matematika
Štátnicové otázky82 s. / 3. roč. / docx
1.Didaktika matematiky, predmet didaktiky matematiky, vzťah didaktiky matematiky k všeobecnej didaktike, psychológii a logike.- Súvisí so všeobecnou pedagogikou, matematikou a s ostatnými didaktikami, berie do úvahy špecifické problémy matematiky. Chápeme ju v kontexte s ostatnými vednými odbormi, ktorých sa ona dotýka. - Didaktika matematiky úzko súvisí so všeobecnou didaktikou.- Plní špeciálne úlohy prípravy človeka na život- Nie je izolovanou disciplínou Cieľom výchovy matematiky na I. stupni...
|
|
0,7 |
13x |
|
Klasifikácia ako výsledok procesu hodnotenia
Poznámky23 s. / 1. roč. / doc
Hodnotenie je silným stimulujúcim prostriedkom a má veľký výchovný význam, pokiaľ je však správne a spravodlivé. Termín ohodnotenia sa často stotožňuje s termínom klasifikácia a známka. Ohodnotenie je širší pojem ako klasifikácia, je výrazom emocionálneho vzťahu, hodnotiaceho posudku a oznámkovania. Známka je meradlom vedomostí žiakov, nemá byť ani odmenou, ani nástrojom trestu.
V našej seminárnej práci chceme vysvetliť základné princípy hodnotenia a klasifikácie v edukačnom procese, poukázať ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Neohumanistické teórie vo výchove a vzdelávaní dospelých
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / docx
1 Yves bertrand a jeho teórie vzdelávania“Klasifikácia teórií vzdelávania je potrebná, lebo ich počet sťažuje ich pochopenie a voľbu smeru či prípadných zmien vo výchove“ (Bertrand, 1998). Bertrandova klasifikácia je postavená na štyroch póloch, ktoré tvoria póly reflexie výchovy:1. subjekt (žiak),2. obsah (predmety a disciplíny),3. spoločnosť (svet, okolie, univerzum),4. pedagogická interakcia medzi tromi pólmi (učiteľ, médiá, technológia komunikácie)Znázornením týchto pólov vo vzájomnej intera...
|
|
0,1 |
1x |
|
Prednášky z predmetu Všeobecná didaktika
Prednášky16 s. / 1. roč. / docx
Pojem DIDAKTIKA do pedagogiky zaviedol začiatkom 17. Storočia nemecký pedagóg Wolfgang RATKE (1571 - 1635)Základné didaktické pojmy• Vzdelávanie
•
Vzdelanie
•
Vzdelávací proces
•
Vedomosti
•
Zručnosti
•
Návyky
•
Vlastnosti (črty)
•
Schopnosti (vlohy)Súčasná moderná pedagogika uplatňuje novšie pojmy
•
Edukácia
•
Edukačné prostredie
•
Edukátor
•
Edukant
|
|
3,6 |
10x |
|
Seminárna práca z Informatiky - Dištančné vzdelávanie
Prezentácia24 s. / 2. roč. / ppt
Prečo som si vybral tému?Výber témy ovplyvnila túžba po poznatkoch o dištančnom vzdelávaní. Keďže internet a vzdelávanie hýbe svetom, chcel som sa aspoň takouto formou dozvedieť niečo viac o novom systéme vzdelávania, o novej forme komunikácii v školskom systéme.Z histórie:» Začiatky dištančného vzdelávania siahajú až do 19 storočia. » Na Slovensku sme zatiaľ v tomto smere ešte len na začiatku. Vďaka programu PHARE bolo už v máji 1996 pri STU v Bratislave zriadené Národné stredisko pre dištančné...
|
|
0,5 |
11x |
|
Tézy na štátnu skúšku z didaktiky dospelých
Štátnicové otázky39 s. / 1. roč. / doc
Pojem didaktika je odvodený od gréckeho „didaskó“ - učím, počujem a prvý krát ho použil Wolfgang Ratke. Neskôr sa didaktikou zaoberal Jan Amos Komenský, ktorý didaktiku chápal ako vedu o celkovej školskej výchove, do ktorej podľa neho okrem učenia sa a vyučovania rozumovej výchovy patrila aj výchova mravná, náboženská a telesná...
|
|
0,5 |
15x |
|
Didaktika praktických činností (Tézy vyučovacieho predmetu)
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / doc
DIDAKTIKA PRAKTICKÝCH ČINNOSTÍODBORNÁ PRÍPRAVA- VŠEOBECNÁ (VŠEOBECNÉ VZDELANIE)a) spoločenskovednáb) matematicko-prírodovedná - orientovaná na to, s akým materiálom sa žiaci budú pripravovať. (napr. zoologovia, opravári-elektortechnika..)- ODBORNÉ VZDELANIEc) teoretické - spoznávajú sa tu materiály, technologia, stroje, s ktorými pracovať budúd) praktické - t.j. odborný výcvikOdborným výcvikom sa budeme zaoberať. Patrí do praktickej odbornej prípravy.Ad 1./Pojem a predmet didaktiky OVDidaktika j...
|
|
0,2 |
216x |
|
Všeobecná didaktika - Učiteľ a žiak vo výučbe
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Osobnosť učiteľa je v dnešnej dobe vnímaná rôznymi spôsobmi. Pre niektorých je vzorom, pre iných nepriateľom. Do akej miery ovplyvňuje osoba učiteľa životy detí, žiakov a študentov? Aké vlastnosti by mal mať pedagóg aby sa im stal zároveň priateľom? Učiteľstvo je krásne ale aj veľmi zodpovedné povolanie tých, čo na seba berú úlohu vyučovať v školách, a pomáhať tak rodičom pri plnení ich povinností i zastupovať ľudskú spoločnosť. Toto povolanie si vyžaduje osobitné vlohy mysle i srdca, veľmi star...
|
|
0,1 |
1x |
|
Základy pedagogiky, vede o výchove a vzdelávaní
Prednášky39 s. / 1. roč. / pdf
Pedagogika - veda o výchove a vzdelávaní, pedagogická terminológia- súčasť filozofie, vyčlenila sa od nej v 19. storočí (mladá veda)- vyčlenila sa s filozofie podobne ako psychológia, sociológia a ďalšie vedy- pedagogika ako veda sa zaoberá najzložitejšími otázkami nášho bytia = najmä výchovou človeka=> veda o výchove a vzdelávaní, skúma, popisuje procesy výchovy a vzdelávania človeka, vysvetľuje zákonitosti výchovy, aby získanými poznatkami spätne pomáhala skvalitniť a zefektívniť proces výc...
|
|
1,4 |
3x |
|
Vypracované otázky z predmetu Didaktika telesnej výchovy
Vypracované otázky50 s. / 2. roč. / doc
Pod TV rozumieme cieľavedomú výchovnú a vzdelávaciu činnosť pôsobiacu predovšetkým na telesný a pohybový vývoj človeka, upevňovanie jeho zdravia, zvyšovanie telesnej zdatnosti a pohybovej výkonnosti, získanie základného teoretického a praktického tv vzdelania a kladných citových zážitkov z tejto činnosti.Základnými úlohami TV sú osvojovanie, zdokonaľovanie a upevňovanie pohybových návykov a zručností, rozvíjanie kondičných a koordinačných pohybových schopností, nadobúdanie vedomostí z tv a šport...
|
|
0,8 |
43x |
|
Vypracované otázky z predmetu Všeobecná pedagogika
Poznámky33 s. / 1. roč. / rar
1. PEDAGOGIKA AKO VEDA O VÝCHOVE- VYMEDZENIE POJMU PEDAGOGIKA,- VZNIK, VÝVOJ, PREDMET PEDAGOGIKY,- SYSTÉM PEDAGOGICKÝCH VIED.VYMEDZENIE POJMU PEDAGOGIKA:Pojem pedagogika:- vo všeobecnosti vyjadruje všetko, čo súvisí s výchovou, vzdelávaním a vyučovaním v škole, ale aj v celej spoloč-nosti,- je to aj vyučovací predmet - súčasť prípravy učiteľov,- vyjadruje učenie, sústavu vied o výchove, - ale tiež vedu zaoberajúcu sa vzdelávaním a výchovou v najrôznejších sférach života spoločnosti,Pedagogika ak...
|
|
0,2 |
42x |
|
Základy pedagogiky (15 vypracovaných otázok)
Vypracované otázky27 s. / 1. roč. / doc
1. Člověk a vědomí. Problematika podstaty lidské existence. Filosofie hodnot. Člověk v situaci výchovyČlověk a vědomíČlověk je objektem výzkumu v pedagogice a v psychologii. Snaha poznat sebe sama byla již v Antice. Sokrates, řecký filosof spatřoval smysl poznávání okolního světa v sebe poznávání. Smyslem poznávání okolního světa je sebepoznání člověka. Člověk poznává okolí, přírodu, aby poznal sám sebe. Vědomí je schopnost uvědomovat si vlastní existenci - „Cogito ergo sum“, je to schopnost při...
|
|
0,2 |
32x |
|
Štátnicové otázky z Pedagogiky
Štátnicové otázky16 s. / 3. roč. / zip
1.Pedagogika ako veda, jej predmet, úlohy, základné pedagogické kategórie( výchova, vyučovanie, vzdelanie, vzdelávanie, edukácia, vedomosti, zručnosti, návyky, postoje a hodnoty) Štruktúra pedagogických disciplínPedagogika je spoločenskovedná disciplína zaoberajúca sa pedagogickými javmi, ktoré prebiehajú vo výchovnom a vzdelávacom procese. Pojednáva o podstate, zákonitostiach a úlohách výchovy a vzdelávania. Pojem pochádza z gréckeho slova paidagógos- (pais-dieťa, agogé- vedenie) paidagogos bol...
|
|
0,1 |
35x |
|
Didaktika technických predmetov - Národné hospodárstvo
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
1 Obsahová príprava
Tematický celok: Národné hospodárstvo
Téma: Národné hospodárstvo – štruktúra a riadenie národného hospodárstva
Výchovný cieľ: je poskytnúť žiakom základné poznatky z makroekonomiky, podnikovej ekonomiky ako aj odborné ekonomické vedomosti z oblasti terciárnej sféry národného hospodárstva.
Vzdelávací cieľ: je vytvorenie základného ekonomického vzdelania pre rozvoj intelektuálnej schopnosti žiakov
Motivácia žiakov: Priebežná motivácia - Zabezpečiť tok, aby bolo c...
|
|
0,1 |
5x |
|
Význam diela J. A. Komenského na pedagogickú prax
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
V zamyslení sa nad tradičnou a súčasnou školou sa nám vybavuje celá rada odlišností, či už v prístupe k žiakom, v organizácii vzdelávania alebo v učebných metódach. V seminárnej práci sa venujem životu J. A. Komenského a jeho významu diela na pedagogickú prax. J. A. Komenský je považovaný za zakladateľa učebných metód a prístupu vo výchove učiteľ-žiak alebo prvé zadefinovanie kto je učiteľ, žiak, riaditeľ a ich postavenie v škole.Cieľom seminárnej práce je priblížiť život J. A. Komenského, vývoj...
|
|
0,1 |
6x |
|
Didaktika jazykovej a literárnej výchovy- otázky
Študijný materiál3 s. / 2. roč. / docx
1.Vyjadrite, čo rozumiete pod pojmom individuálne čitateľstvo a ako chápete jeho vzťah k povinnému čítaniu?2. Zdôvodnite, či sa možno sa pri interpretácii poézie pre deti zamerať na vecnú a výhradne racionálnu stránku básne?3. Opíšte metódu, ktorú pri práci s literárnym textom (uvedte ktorým) považujete za originálnu? Možno jednu metódu použiť univerzálne?4.Uvedte, ktorú knihu pre deti by ste vybrali pre dievčatko vo veku 9 rokov, ktoré nerado číta ako zaujímavú a prečo?5.Opíšte, ako by sa dalo ...
|
|
0,1 |
18x |
|
Učebné štýly - didaktika odborných predmetov
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Každý žiak si pri svojom učení v podvedomí vyberá jeden z učebných štýlov bez toho, aby si to nejako uvedomoval. Nie každému môže pri učení hrať hudba, alebo nie každý pri učení musí sedieť za stolom a v tichosti si čítať svoj študijný materiál.
Mnoho ľudí si zamieňa pojem učebný štýl s kognitívnym štýlom, pričom podľa Tureka je kognícia len súčasťou procesu učenia. Učenie obsahuje niekoľko zložiek, ktoré medzi sebou zapadajú a sú na sebe závislé. Keď sa človek učí, ide o kognitívnu stránku u...
|
|
0,1 |
15x |
|
Vypracované otázky z predmetu Psychológia
Vypracované otázky37 s. / 3. roč. / doc
1. Didaktika, jej predmet a úlohy. Stručný prehľad o vývoji didaktiky. Súčasný stav rozvoja didaktiky. Vzťah didaktiky k psychológii, sociológii a k iným príbuzným vedám. Všeobecná didaktika, didaktiky učebných predmetov. Predmet didaktiky• pochádza z gr. slova didaskó - učím, vyučujem• zaoberá sa učením, ako učiteľ vyučuje• zaoberá sa vyučovacím procesom a z čoho pozostáva• Predmetom didaktiky je teda veda o obsahu vzdelania a o procese vyučovania a učenia. Pod obsahom vzdelania rozumieme to, č...
|
|
0,3 |
4x |
|
Personálne kompetencie osobnosti učiteľa a ich realizácia
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / rtf
O kľúčových kompetenciách sa zvykne hovoriť ako o novom fenoméne vo vzdelávaní. Tento pojem vznikol v približne 70-tych rokoch 20 storočia v oblasti ekonómie, kde predstavoval súbor špecifických požiadaviek na uchádzača o prácu. Do oblasti vzdelávania prešiel koncom 90-tych, kde slúži ako premostenie medzi požiadavkami kladenými zamestanávateľmi na trhu práce a profilom absolventa.
Preto vo vyspelých štátoch sveta je snaha nájsť, definovať a v ľuďoch rozvíjať také kompetencie (zručnosti, scho...
|
|
0,1 |
20x |
|
Hra v edukácií (Čo je to hra, Vývin hry vo vzťahu k vývinu dieťaťa...)
Poznámky24 s. / 1. roč. / docx
→ HRA · činnosť, prezentujúca vnútornú (psychickú) a vonkajšiu (motorickú) aktivitu jedinca. Patrí medzi základné ľudské činnosti, a je prítomná u človeka od narodenia až po smrť. Preto je hra najprirodzenejšia forma aktivity a samostatnej činnosti dieťaťa.· vytvára opozitum k práci. Práca je zameraná na uspokojovanie potrieb napr. (ekonomických) , pričom narozdiel hra je na uspokojovania potrieb (seba uplatnenia a seba potvrdenia)· dôležitý atribút hry: dobrovoľnosť (princíp slobody) a preto di...
|
|
0,1 |
0x |
|
Všeobecná didaktika - študijný materiál
Poznámky17 s. / 1. roč. / doc
Historický vývojSlovo didaktika je odvodené od gréckeho slova didaskó (učím, poučujem). Hoci otázkami učenia a vyučovania sa zaoberali viacerí myslitelia už v staroveku - Sokrates (469-399 pred n.l.), Platón (424 - 348 pred n.l.), Aristoteles (384-322 pred n.l.), M.F.Qintilianus (42-118 n.l.), pojem didaktika sa začal používať oveľa neskôr. Pojem didaktika zaviedol do pedagogiky nemecký pedagóg Wolfgang Ratke (1571 - 1635) v roku 1613. Dobový spis Krištofa Helwiga a Joachima Junga: „Krátka správ...
|
|
0,2 |
79x |
|
Vypracované otázky z Didaktiky
Vypracované otázky29 s. / 3. roč. / doc
Etymológia pojmu didaktika má korene v starovekom Grécku, v slove didaskeim, didasko - učím, poučujem. V historickom kontexte klasickej gréckej výchovy ( paideia ) mal pojem didaskei 2 významy:1. vyučovanie ( činnosť vychovávateľa prípadne učiteľa - didaskolos gramatikos )2. učenie sa žiaka, edukanta. Tento význam poukazuje na súvislosť medzi vyučovaním a učením sa ). Otázkami učenia a vyučovania sa zaoberali viacerí učitelia: Sofisti, Aristoteles, Platón, Quintilianus. Učili metodiku ako učiť, ...
|
|
0,3 |
15x |
|
Didaktika odborného výcviku
Štátnicové otázky38 s. / 3. roč. / doc
1. POJEM A PREDMET DIDAKTIKY ODBORNÉHO VÝCVIKU.Didaktika:- z gréckeho didaskein - učiť,- z gramatického slova didactos, didascó - vychovávať, poučovať, učiť, vyučovať, vzdelávať,- má dvojitý význam, a to vyučovaciu činnosť učiteľa a učebnú schopnosť žiaka,- poukazuje na vzájomnú činnosť učiteľov a žiakov,- je jednou z vedných disciplín pedagogiky, - je vedná pedagogická disciplína, - považuje sa tiež za vedu, ktorá sa zaoberá rozumovou výchovou,- inými slovami = teória vyučovania, je teoretickým...
|
|
0,6 |
27x |
|
Všeobecná pedagogika
Štátnicové otázky75 s. / - roč. / doc
Vypracované tézy na štátne skúšky z pedagogiky myslím, že pomôžu každému, kto študuje aprobáciu s pedagogikou, alebo na fakulte, kde sa študuje všeobecný základ.
Všeobecná pedagogika
Pedagogika – veda o výchove.
Pojem pochádza z gr. Paidagogos - /pais – dieťa, agogé – vedenie/ - sprievodca, voditeľ detí. Paidagogos v starom grécku bol človek, ktorý bol v otrokárskych rodinách poverený starostlivosťou o deti, vodil ich do školy, učil sa s nimi a dozeral na ne, aby sa nestýkali s deťmi o...
|
|
0,6 |
10x |
|
Didaktika dospelých
Poznámky22 s. / 2. roč. / doc
DIDAKTIKA DOSPELÝCH - jedna z jadrových disciplín, kráľovná edukačných vied- zaoberá sa činnosťou edukátora a edukantaDIDAKTIKA pochádza z gréčtinyDIDASKEIN = učiť, poučovať, DIDAKTOS = ten, čo poučuje, DIDASKON = učím, poučujemV historickom kontexte klasickej gréckej výchovy a vzdelávania mal pojem didaskein dvojaký význam: - vyučovanie ako činnosť vychovávateľa, učiteľa, učenie sa, činnosť žiaka- ako prvý použil pojem didaktika nemecký pedagóg Wolfgang Ratke- prínosom bolo aj pg dielo J.A.Kome...
|
|
0,3 |
27x |
|
Ako rozvíjať kľúčové kompetencie vo vyučovacom procese - Chémia
Referát7 s. / 2. roč. / doc
Práca, ktorú predkladám sa zamýšľa nad inováciou, zefektívnením a zvyšovaním kvality vyučovacieho procesu v predmete chémia. Zameraná je na aktivity rozvíjajúce kľúčové kompetencie študentov. Rozhodujúcu úlohu vo vzdelávaní zohrávajú učitelia. Je potrebná zmena metód a foriem vyučovacieho procesu. Cieľom snaženia učiteľa je získať študenta, zaujať a motivovať ho pre konkrétny predmet. Samozrejmosťou je každodenné zoznamovanie sa s novými informáciami v odbore. Stále viac učiteľov využíva vo výuč...
|
|
0,1 |
17x |
|
Didaktika technických prostriedkov vyučovania
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Kontrolovateľný vzdelávací cieľ vyučovacej jednotky:Prehĺbiť vedomosti o materiáloch a predmetoch, ktoré sa z nich vyrábajú.
Chápať, že ľudia veci vyrábajú istými výrobnými a pracovnými postupmi.
Postrehnúť základné vlastnosti predmetu a jeho využitie.
Vnímať vzťahy medzi surovinou - materiálom - výrobou - skladom - obchodom.
Obohacovať a rozvíjať aktívnu slovnú zásobu o nové pojmy.
Vedieť si vážiť všetky druhy práce a mať úctu k pracovnému výsledku.
|
|
0,1 |
1x |
|
Motylik - seminárna práca
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Plávanie je ideálna aktivita ako sa udržať fit po celý život. Je vhodné pre každú vekovú kategóriu. Človek ním získa svalovú vytrvalosť a celkovú kondíciu. Je len málo aktivít, ktoré zabezpečia tak komplexný rozvoj celého tela. Pri plávaní je telo v horizontálnej polohe a pravidelné vytáčania do strán rovnomerne rozvíjajú jeho pravú a ľavú časť. Je vhodným doplnkom pre každého kto pravidelne navštevuje fitnes centrum. Plávaním sa dajú dobre precvičiť veľké svalové skupiny, ale taktiež sa precvi...
|
|
0,1 |
10x |
|
Didaktické využitie výpočtovej techniky - Využitie počítača
Poznámky4 s. / 1. roč. / doc
Úlohy výpočtovej techniky v školách:1. zavádzanie a používanie počítačov vo výučbe závisí od:- technickej úrovne hardwaru- počet počítačov v učebni- vybavenosť vhodným didaktickým softwarom- pripravennosť a schopnosť učiteľov a študentov pracovať s počítačmi (rôzne úrovne poč. gramotnosti)2. Čo sa týka stratégií zavádzania počítačov, existovali nasledovné:- NIT new information technologys - nové informačné technologie - NM&IT nové média a informačné technológie- NICT nové informačné a komuni...
|
|
0,1 |
61x |
|
Didaktické aspekty odborných predmetov
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
1., KURIKULUMKurikulum - lat. beh závodisko - v súčasnosti - plán vzdelávania, vzdelávací program, alebo priebeh štúdia a jeho obsah. Rámec kurikula môžeme vymedziť otázkami:- Prečo vzdelávať?- Koho vzdelávať?- Kedy vzdelávať?- Za akých podmienok vzdelávať?Typy kurikula:formálne kurikulumneformálne kurikulumskryté kurikulumFormálne kurikulum - to čo predpisujú naše učebné osnovy a učebné plány.Neformálne kurikulum - aktivity a skúsenosti žiakov v mimoškolských aktivitách (v rámci exkurzií, krúžk...
|
|
0,1 |
3x |
|
Didaktika odborných predmetov
Poznámky20 s. / 2. roč. / doc
Úvod do didaktiky technických odborných predmetov Cieľ: Interakcia medzi učiteľom a žiakom; výchovno-vzdelávacia jednotka Technické odborné predmety: informatika, matematika, fyzika, chémia a pod. Skúma vzdelávacie procesy. Vzťah: Didaktika má vzťah i s inými odbornými vedami (odbormi): s pedagogikou, s psychológiou, s technickými disciplínami, s ostatnými vednými disciplínami (matematika, fyzika, chémia...)
|
|
0,4 |
133x |
|
Výchovno-vzdelávacia príprava - Vtáčiky v zime
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / docx
Obsahový štandard Prostredníctvom vhodných telesných cvičení učiteľka deťom pomáha osvojiť si a zdokonaliť správnu techniku základných lokomočných pohybov ( beh rýchly a pomalý, slalomový beh, beh cez prekážky, beh zo štartu do cieľa).STRATÉGIE VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTIMetódy Motivačná, názorná, postupnosti, vysvetlenia, hodnotiacaZásady Názornosti, primeranosti a postupnosti, aktivityFormy práce Skupinová, individuálna, frontálnaČinnosti Rozhovor, vysvetlenie, názornéKOMPETENCIE DIEŤAŤAPsy...
|
|
0,1 |
6x |
|
Štátnicové magisterské otázky - Slovenský jazyk
Štátnicové otázky253 s. / 5. roč. / pdf
Komplet vypracované magisterské štátnicové otázky zo slovenského jazyka a literatúry pre Pdf TRUNI.
|
|
3,2 |
17x |
|
Otázky na elementárnu didaktiku
Vypracované otázky23 s. / 2. roč. / doc
Vypracované otázky k predmetu Predškolská a elementárna didaktika a diagnostika, konkrétne na časť: elementárna didaktika
|
|
0,6 |
15x |
|
Vzdelávanie členov komisie na hodnotenie rizík z oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia
Semestrálna práca18 s. / 1. roč. / docx
Každých 3,5 minúty zomiera v Európskej únii jedna osoba v dôsledku pracovného úrazu (Príručka kampane - Iniciatíva manažmentu a účasť zamestnancov v oblasti BOZP).Aktívny vzťah človeka k podmienkam jeho existencie sa netvorí inak, než na báze pracovného procesu. Preto, ak hovoríme o aktivite človeka v jeho pomere k podmienkam života, myslíme tým predovšetkým ľudskú prácu. „Ľudská práca je činnosťou vedomou teda nutne účelovou. Práca je chápaná ako vlastný prejav života, v ktorom človek realizuje...
|
|
0,1 |
1x |
|
Špeciálna didaktika Jazyk a komunikácia 1
Prednášky8 s. / 5. roč. / doc
Didaktika (gr. didaskein = učiť, vyučovať)
pedagogická veda zaoberajúca sa:
– obsahom a rozsahom vzdelania a vzdelávania,
– cieľmi, metódami, formami a prostriedkami vyučovania,
– interakciou medzi učiteľom a žiakom.
Didaktika – jazyk a komunikácia (JaK), (slovenského jazyka a literatúry...)
- aplikácia všeobecnej didaktiky na vyučovanie SJ a L
Veda zaoberajúca sa:
• obsahom a rozsahom učiva o JaK;
• cieľmi, metódami, zásadami, formami, prostriedkami vyučovania predmetov JaK;
• int...
|
|
0,2 |
6x |
|
Rytmus a pulzácia hudby - Všeobecná didaktika - príprava na vyučovaciu hodinu
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / docx
Forma práce: skupinováVýchovno-vzdelávacie ciele: - Kognitívny cieľ: žiaci získajú znalosť a zručnosť v tejto oblasti nevyhnutnej pre reprodukciu, produkciu, percepciu, či apercepciu hudby, žiak vie vnímať rytmus a tempo a vďaka cvičeniam definovať, čo je tempo, pulzácia a metrum hudby - Psychomotorický cieľ: žiaci budú vedieť predovšetkým na základe aktivít (nie výkladu) na hodine do hudby vytlieskať jej základné metrum a rôzne druhy rytmov, svoje poznatky budú vedieť aplikovať na rôznych hudob...
|
|
0,1 |
5x |
|
Špeciálna didaktika Jazyk a komunikácia 2
Prednášky6 s. / 5. roč. / doc
ROVINA SLOHOVÁ
Funkčný JAZYKOVÝ ŠTÝL
- spôsob, výstavba jazykového prejavu,
- výber, použitie a usporiadanie jazykových prostriedkov
- autor /žiak/ cieľavedome a zámerne vyberá z výrazov
JAZYKOVÉ ŠTÝLY - výber a usporiadanie jazykových prostriedkov typických pre istý jazykový prejav, alebo pre istého autora s ohľadom na funkciu a situáciu prejavu.
Druh / Funkcia / Žánre daného štýlu& administratívny (úradná komunikácia - úradný list,tlačivá,životopis)& hovorový (komunikatívna - be...
|
|
0,1 |
8x |
|