Význam biomechaniky vo forenznej antropológii
Bakalárska práca39 s. / 3. roč. / pdf
Práca ponúka stručný prehľad o biomechanike, jej vývoji a využití vo forenznej oblasti.
Definuje tento pojem a stručne sa vyjadruje k etapám vývoja biomechaniky. Súčasná
etapa biomechaniky vo forenznej oblasti je chápaná ako samostatný odbor- forenzná
biomechanika. Ďalšia kapitola ponúka prehľad jednotlivých biomechanických aplikácií
vo forenznej oblasti.Nosná časť práce zahŕňa poznatky o trasologických stopách,
ktorými sa zaoberá trasológia ako odbor kriminalistickej techniky. Súčasťou kap...
|
|
1,7 |
26x |
|
Dejiny Filozofie I. (Všeobecná charakteristika filozofie 19. - 20. storočia)
Prednášky15 s. / 2. roč. / doc
19. storočie spoločne s 20. storočím predstavujú prevratné zmeny nielen v hospodárskom živote ale aj v spoločenskej oblasti. Zmeny v spôsobe myslenia a uvažovania človeka. Filozofie a etika je nazývaná poklasická filozofia. Prvým dôvodom označenia je jednak samotná zmena v oblasti politického, hospodárskeho, sociálneho života. Po druhé je to obdobie kt. nasleduje po nemeckej klasickej filozofii. Z hľadiska tematizácie, jej nových funkcií, zavádzania techniky a z hľadiska pluralizmu. Všeobecne v ...
|
|
0,2 |
14x |
|
Antropológia a kozmológia Hildegardy z Bingenu
Semestrálna práca10 s. / 2. roč. / pdf
Začiatkom dvadsiatych rokov minulého storočia prichádza k rastúcemu záujmu o mimoriadnu mystičku, Božiu služobnicu Hildegardu z Bingenu. Dá sa povedať, že prvým výskumníkom, ktorý sa začal o ňu zaoberať a vydal aj jednu z prvých monografii o nej bol Hans Liebeschütz, ktorý kriticky skúmal jej diala. Samozrejme boli aj iní, ktorí sa venoval určitému, špecifikovanému odboru, nakoľko môžeme povedať, že bola Hildegarda všestranná. Výskum a neskôr i výsledky rôznych bádateľov, ktorí sa zaoberali Hild...
|
|
0,6 |
1x |
|
Tomáš Akvinský - seminárna práca
Referát10 s. / 4. roč. / docx
Narodil sa pravdepodobne začiatkom r. 1225 neďaleko Neapolu a v súčasnosti zvykne byť označovaný ako najväčší a najvplyvnejší scholastický teológ a filozof.Už ako päťročného ho jeho rodičia zverili do výchovno-vzdelávacej starostlivosti mníchom benediktínskeho opátstva Monte Cassino. Od r. 1239 sa pri štúdiách liberálnych umení na univerzite v Neapole mal možnosť oboznámiť aj s Aristotelovou filozofiou. Približne v tom čase Tomáša veľmi priťahovala rehoľa dominikánov, a tak sa rozhodol do nej ak...
|
|
0,1 |
12x |
|
Sociálna práca a sociálne zabezpečenie, Bc., VŠZaSP sv. Alžbety
Štátnicové otázky113 s. / 3. roč. / doc
Vypracované štátnicové otázky Bc. - (Sociálna práca a právo sociálneho zabezpečenia) VŠZaSP sv. Alžbety, 20111. Dejinné sociálne a filozofické východiská sociálnej práce. Vplyv kresťanstva na humanizáciu v sociálnej sfére. Komplexnosť a celostnosť sociálnej práce.
Významné faktory, ktoré ovplyvňujú potrebu a vývoj soc.práce na Slovensku je:
• proces globalizácie
• súčasný sociálny vývoj Slovenskej republiky.
Globalizácia- je postupné prepájanie blízkych aj vzdialených regiónov, štátov a...
|
|
0,8 |
119x |
|
Formovanie vedeckého jazyka športovej kinantropológie
Semestrálna práca5 s. / 1. roč. / doc
Terminologická práca predstavuje kľúčovú etapu výstavby každého vedného odboru. Nie je tomu inak ani v športovej kinantropológii. V tomto zmysle je možné aj dnes v plnej miere súhlasiť s Fialom(1973), ktorý videl význam odborného názvoslovia v tom, že: 1. pomáha rozvíjať odborné myslenie a prehlbuje teoretické a praktické poznanie predmetu2. umožňuje presný popis predmetu3. napomáha k rozvoju odbornej telovýchovnej dokumentácie4. zachováva v literatúre práce minulých generácii pre generácie budú...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky z predmetu Filozofia
Prednášky28 s. / 1. roč. / doc
1. ZDROJE FILOZOFICKÉHO MYSLENIA, POJEM FILOZOFIE, FILOZOFICKÉ OTÁZKY, ZÁKLADNÉ VLASTNOSTI FILOZOFICKÉHO MYSLENIAfelein - milovať, sofia - múdrosť, tí ktorí milovali múdrosť, ako prvý tento výraz použil Pythagoras, pretože sa chcel odlíšiť od sofistov „mudrcov“, ktorí chodili a nechávali si platiť za svoje učenie (vyučovali dialiektiku - schopnosť argumentovať vo svoj prospech, nešlo im o skutočnú múdrosť, išlo skôr o zručnosť)Filozofia je postavená na tom, aby sa človek nebál klásť si ťažké otá...
|
|
0,2 |
1x |
|
Antropológia a jej vývoj - prednášky
Prednášky29 s. / 3. roč. / doc
Pojem antropológie je odvodený zo starogréckych slov: antropos - človek a logos - náuka. V systéme vied má svoje nezastupiteľné miesto. Je humanitného i prírodného charakteru. Všeobecne je to veda o človeku. Tí druhí, ktorí sú predmetom výskumu, tí druhí, s ktorými sa dostávala do kontaktu európska civilizácia, poznávanie ich zvykov, rituálov, potrieb, kultúry atď. Antropológia postihla, že to čo bolo kultúrne bolo európske a všetko ostatné bolo potrebné skultúrniť, alebo prevychovať » eurocentr...
|
|
0,2 |
4x |
|
Dejiny médií - kultúrna antropológia
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Termín médium (z lat. medius - prostredný) sa používa vo viacerých súvislostiach vo význame prostredie, prostredník či sprostredkovateľ.
Ľudia sa už od nepamäti snažili zjednodušiť a spríjemniť komunikáciu tak aby im nič nestálo v ceste. A dnes je možné komunikovať takmer s každým človekom v akomkoľvek čase, cez akúkoľvek vzdialenosť.
Na tento komfort sme už my zvyknutí, no ľudstvo muselo prejsť dlhú cestu aby sme my mohli dnes využívať dedičstvo generácií v dnešnej podobe.
V tejto práci s...
|
|
0,1 |
9x |
|
Človek v spoločnosti (Človek v prostredí alebo spoločnosti, Človek ako osobnosť...)
Ročníková práca8 s. / 2. roč. / doc
Človek v prostredie alebo spoločnosťSprávanie každého človeka v akejkoľvek sociálnej situácii, je podmieňované viacerými faktormi. Prejavuje sa tu i vplyv spoločenských a kultúrnych podmienok, vrátane postavenia jednotlivca v spoločnosti a v jej sociálnej štruktúre. Významným faktorom je hmotné prostredie, v ktorom sa odohráva jeho život, ako i skupinové vzťahy špecifické pre jednotlivé sociálne situácie. Správanie, konanie i subjektívne stavy ľudí prebiehajú podľa chápania ekologickej psychológ...
|
|
0,1 |
22x |
|
Inkvizícia: Prenasledovanie čarodejníc
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / doc
Povery majú takú istú históriu ako ľudstvo samo. Viera v kúzla, v nadprirodzenú moc a nadprirodzené vlastnosti niektorých ľudí bola rozšírená už v prvobytnej spoločnosti i v staroveku. Takíto ľudia boli všeobecne vážení a niekde im prisudzovali božské vlastnosti. Predpovedali budúcnosť, hádali, uzdravovali, asistovali pri božích súdoch, zrejme len preto, že ľud veril v ich nadprirodzené vlastnosti, veril, že sa stýkajú s božstvami. Avšak v krajine, v ktorej národ veril v jediného Boha a kde sa v...
|
|
0,1 |
6x |
|
Filozofická antropológia - materiál ku skúške
Prednášky39 s. / 3. roč. / rtf
Ukážka:ČO JE FILOZOFICKÁ ANTROPOLÓGIA?Filozofická antropológia (z gr. filein - milovať, sophia - múdrosť, anthropos - mužská tvár, človek) je filozofická náuka o človeku. Predmetom filozofickej náuky je človek ako taký, človek vo svojej celostnosti. Predmet filozofickej antropológie sa odlišuje od predmetu špeciálnych vied, ktoré sa zameriavajú len na parciálnu oblasť človeka. Napríklad predmetom medicíny je človek ako biologická bytosť, ktorá sa skúma hlavne z pohľadu zdravia a choroby.
|
|
0,2 |
166x |
|
Sociálna antropológia - príprava na skúšku
Študijný materiál2 s. / 2. roč. / doc
1. Pojem antropológie:I. Pojem: 1. všeob. náuka: a) o človekovi, b) štruktúre ľudskej bytosti, c) jeho vzťahu k prehistórii, kultúre a etike, d) človekovi ako subjekte v protiklade k svetu; 2. súhrn paleontologických nálezov a teórií, vzťahujúcich sa na pôvod ľudského pokolenia; 3. v súčasnosti študuje industriálne komplexné spoločnosti; 4. prírodná veda (v Európe) zaoberajúca sa pôvodom človeka - ontogenézou a fylogenézou;II. Predmet: ľudská populácia, kdekoľvek na svete, v minulosti i v súčasn...
|
|
0,1 |
7x |
|
Exegéza nového zákona
Prednášky58 s. / 5. roč. / doc
Biblia je súbor mnohých rozličných textov. Kresťan tieto texty nazýva Svätým písmo. Čítanie textu vedie k určitému chápaniu. Čitateľ si spája slová s predstavami a zážitkami, ktoré v ňom text vyvoláva. Takto sa s textom zbližuje a istým spôsobom si ho privlastňuje. Prvé priblíženie sa k textu ovplyvňuje množstvo faktorov: pozornosť pri čítaní, znalosť jazyka, životné skúsenosti, nálada čitateľa. Prvé čítanie textu je preto veľmi subjektívne a osobne podfarbené. Takéto čítanie ešte nezaručuje sp...
|
|
0,4 |
2x |
|
Sociálna antropológia
Poznámky48 s. / 2. roč. / doc
Sociální antropologieAntropologieSnaží se porozumět kulturnímu pojetí světa a místa člověka v něm Řadí k humanitním disciplínámDělí se na jednotlivé směry a cílem je popsat a vysvětlit způsoby lidské existence Na antropologii je pozoruhodná především ta skutečnost, že se snaží vzít v úvahu nikoli jednotlivě izolované aspekty lidské existence, ale obsáhnout vývoj člověka v celku v rámci prostoru a času. Ideové zdroje sociální a kulturní antropologie lze nalézt v pracích vědců, kteří se programově...
|
|
2,3 |
0x |
|
Moderná filozofia 20. storočia
Referát10 s. / 1. roč. / doc
V 20. storočí filozofia na jednej strane reaguje na nepochybné úspechy človeka a jeho rozumu, ktoré sa prejavujú vo výdobytkoch vedy a techniky (človek viac spoznáva prírodu a využíva ju vo svoj prospech). Na druhej strane reaguje na javy a procesy, ktoré sú skôr dôsledkom stroskotania človeka, otrasenia viery vo všemocnosť rozumu vôbec a vedeckého rozumu a vedeckej racionality zvlášť, dôsledkom ľudskej neschopnosti humánnym spôsobom zvládnuť svoje vlastné bytie. Tragická skúsenosť ľudstva v 20....
|
|
0,1 |
33x |
|
Kriminalistika - vypracovné otázky
Vypracované otázky75 s. / 3. roč. / doc
Pojem - kriminalistika je samostatná veda, ktorá skúma zákonitosti vzniku, priebehu a prejavov kriminalistických udalostí, zákonitostí procesu ich poznávania a na vedeckom základe rozpracováva kriminalistické metódy odhaľovania, procesného objasňovania a predchádzania, ako aj metodiku ich aplikácie v procese kriminalistického objasňovania a prevencie.Predmet - predmetom každej vedy je časť objektívnej reality, ktorú daná veda skúma. Veda tým, že skúma podstatu javov, dosahuje stupeň teoretického...
|
|
0,7 |
192x |
|
Kritické myslenie
Skriptá21 s. / 1. roč. / doc
Predsokratická filozofiaMilétska škola - živelne-hylozoicky orientovaná prírodná filozofiaPredstavitelia: Táles - ako prvý zmeral výšku pyramíd -rozdelil kruh na 2 rovnaké časti - predpovedal zatmenie Slnka 22. al. 28. mája 585 p.n.l. -základná otázka znela: čo je to všetko, čo je? - prvopočiatok sveta ako vody smerovalo k určeniu podstaty všeobecného základu súcna - voda ako prvopočiatok neznamenala zmyslami vnímateľnú vodu, ale látkový počiatok - arché - nastolená otázka prechodu od konkrétne...
|
|
0,2 |
2x |
|
Sociálna antropológia - vypracované otázky
Iné4 s. / 1. roč. / doc
1. Čo je to antropológia ?Snaží se porozumět kulturnímu pojetí světa a místa člověka v něm Řadí k humanitním disciplínámDělí se na jednotlivé směry a cílem je popsat a vysvětlit způsoby lidské existence 2. Pod termíny:Sociálna antropológia - Srovnávací holistická veda o člověku a společnosti zkoumající vývoj, strukturu a fungování různých sociokulturních systémů v čase a prostoru. „Sociální antropologie" jako označení vědy o cizích společnostech se prosadilo zejména ve Velké Británii a kontinent...
|
|
0,1 |
3x |
|
Kultúra v spoločnosti
Referát9 s. / 2. roč. / docx
Kultúra je historický jav. Vyjadruje súhrn hmotných a duchovných hodnôt, ktoré ľudstvo vytvorilo v procese spoločensko-historickej praxe, a charakterizuje historicky dosiahnutý stupeň vo vývine spoločnosti. Pojem kultúra bol v počiatkoch spätý so skultúrňovaním pôdy. Cicero nám neskôr charakterizoval ľudskú vzdelanosť jednotlivca. Dnes pod pojmom kultúra rozumieme súhrn hmotných a duchovných hodnôt, ktoré vznikali v procesoch vzájomného pôsobenia ľudí a v ich sociálnej činnosti ako produkt mnohý...
|
|
0,1 |
7x |
|
Spoločenskovedné základy - úvod do filozofie, základy etiky
Poznámky4 s. / 1. roč. / doc
Filozofia začína otázkami, ktoré vznikajú, keď dobře známy svet náhle stratí svoju samozrejmosť a stane sa problémom.Otázky, týkajúce sa sveta okolo nás, nášho postavenia v tomto svete, zmyslu života. Filozofia nám pomáha orientovať sa v živote človeka a spoločnosti, rozvíjať naše abstraktné myslenie na základe poznania vývoja doterajšieho filozofického myslenia.Pojem „filozofia“ je známy od 6. st. pred n.l., vznikla v grécku a znamená „láska k múdrosti“. Filozofovia sa tiež zhodujú v tom, že vý...
|
|
0,1 |
3x |
|
Kultúrna antropológia a stredoeurópsky región
Prednášky19 s. / - roč. / doc
1. STREDNÁ EURÓPA - KULTÚRNO-HISTORICKÝ VÝZNAM
1.1. Stredná Európa
Debaty o Strednej Európe naberajú po roku 1989 symbolický význam. Nachádza sa tu sentiment za Habsburskou monarchiou. Snaží sa tu byť nastolená kultúrna rovnováha. Stredná Európa je kultúrny a geografický priestor medzi východom a západom. Znaky Strednej Európy:
• nachádza sa tu veľa etnických príslušností (národností),
• rôzne náboženské a kultúrne prvky,
• neexistuje žiaden stred - centrálnosť,
• premenlivá pozícia cen...
|
|
0,1 |
68x |
|
Stredovek ako doba netolerantná - inkvizícia
Referát8 s. / - roč. / doc
Problém tolerancie v stredoveku treba vidieť vo vtedajších politicko-cirkevných vzťahoch. Z cirkvi a štátu ako odlišných a autonómnych spoločností sa postupne vykryštalizovala jedna spoločnosť - kresťanská spoločnosť (Respublica christiana). V roku 800 sa uskutočnila korunovácia Karola Veľkého, ktorý dal vznikajúcej kresťanskej spoločnosti politickú a organizačnú jednotu. V skutočnosti to bol celkom nový cirkevno-politický organizmus, v ktorom cisárstvo a pápežstvo, každé osobne, spravovali veci...
|
|
0,1 |
7x |
|
Sociálna antropológia - príprava na skúšku
Vypracované otázky2 s. / 2. roč. / doc
Príprava na skúšku1. Pojem antropológie:I. Pojem: 1. všeob. náuka: a) o človekovi, b) štruktúre ľudskej bytosti, c) jeho vzťahu k prehistórii, kultúre a etike, d) človekovi ako subjekte v protiklade k svetu; 2. súhrn paleontologických nálezov a teórií, vzťahujúcich sa na pôvod ľudského pokolenia; 3. v súčasnosti študuje industriálne komplexné spoločnosti; 4. prírodná veda (v Európe) zaoberajúca sa pôvodom človeka - ontogenézou a fylogenézou;II. Predmet: ľudská populácia, kdekoľvek na svete, v mi...
|
|
0,1 |
4x |
|
Antropológia J. J. Rousseaua
Seminárna práca5 s. / 4. roč. / docx
V tejto seminárnej práci sa pokúsim priblížiť Rousseaovo chápanie človeka, ktorý bol francúzsky osvietenský mysliteľ 18. storočia. Vychádzať budem hlavne z jeho diela O pôvode a príčinách nerovnosti medzi ľuďmi. Cieľom mojej seminárnej práce je poukázať na človeka v prirodzenom stave a jeho postupné formovanie, kde sa začína ukazovať nerovnosť medzi ľuďmi. Podľa Rousseaua je človek produktom prírody. Človek ako produkt prírody v počiatkoch svojej existencie vlastní to, čo potom neskôr stráca a t...
|
|
0,1 |
4x |
|
Filozofická antropológia v antickom období
Referát7 s. / 2. roč. / doc
ÚvodFilozofia je pôvodom grécke slovo. Je to veda o najvšeobecnejších zákonoch vývoja prírody, spoločnosti a myslenia - filo má význam mať rád, milovať, obdivovať. -sofia má význam múdrosť.Antropológia tiež grécke slovo. Je to náuka o človeku, o jeho vzniku a vývine, o jeho telesných vlastnostiach a postavení v prírode vzhľadom k ostatným živým tvorom. -antropo - vyjadruje vzťah k človeku, k ľudským vlastnostiam (antropos - človek). -logia - náuka. Filozofická antropológia patrí medzi filozofi...
|
|
0,1 |
20x |
|
Kungovia - postavenie žien v spoločnosti Kungov
Referát3 s. / 1. roč. / doc
Jedným z posledných tradičných spoločností zberačov a lovcov je skupina ktorá si hovorí žun, alebo twasi, čiže v preklade „ozajstní ľudia“, ktorí v súčasnej dobe žijú v izolovaných oblastiach Botswany, Angoly a Namíbie a ktorí sa v minulosti nazývali aj ako Sonquovia , v Botswane Basarwovia a sú známi aj ako Sanovia či jednoducho Kungovia . Sú to malí ľudia , v priemere asi 150 centimetrov vysokí, chudí a na Afričanov majú svetlú pleť .Typické sú pre nich vysoké lícne kosti a orientálne oči .Spo...
|
|
0,1 |
1x |
|
Antropológia - náuka o človeku
Prezentácia13 s. / 1. roč. / ppt
Štruktúra prednášky
Vymedzenie filozofickej antropológie
Genéza obrazu človeka v dejinách európskeho myslenia
Základné teórie ľudskej podstaty
Antropologické obraty európskej kultúry
Typológia ľudskej intencionality
|
|
0,1 |
6x |
|
Antropológia, kultúra - seminárna práca
Seminárna práca10 s. / - roč. / docx
Názory odborníkov sa na pojem kultúra rozchádzajú. Vo všeobecnosti môžme ľudskú podstatu rozdeliť do dvoch hlavných kategórií: na tie, ktoré tvrdia, že ľudia sú produkty výchovy a na tie, ktoré nás považujú za plod neovplyvniteľnej biologickej dedičnosti.
|
|
0,1 |
8x |
|
Sociálna antropológia - Inkovia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Takzvaná inkská ríša bola vôbec najrozšiahlejším a zaroveň najlepšie organizovaným indiánskym štátom celej predkolumbovej Ameriky. Výraz „inkská ríša“ je ale v zásade nesprávny. Ako „inka“ bol oficiálne titulovaný panovník politického útvaru nazvaného Tahuantinsuyu (štyri diely sveta), respektíve všetci jeho príbuzní, ktorí predstavovali elitu tejto ríše. Oficiálnym jazykom bola kečuánčina a Kečuovia aj dominovali oblasti stredných Ánd. Dodnes sa však vedú spory , či inkovia boli taktiež prísluš...
|
|
0,1 |
11x |
|
Cigáni vyhnaní do neba - esej zo sociálnej antropológie
Esej4 s. / 2. roč. / doc
Je to veľmi ľahké, dávať vinu za zlý imidž Rumunska Cigánom. A večne sa sťažovať, že zahraničie nevie rozlišovať medzi Rumunmi (samí ctihodní občania, usilovní a mierumilovní, požehnaní všetkými cnosťami predkov) a Cigánmi, tými „náhradnými ľuďmi“, ako ich volajú naše hlúpe a rasistické vtipy. V skutočnosti je cigánsky problém v Rumunsku problémom rumunskej politiky voči nim, nie problémom „menejcennosti ich rasy“.
Mali by sme si možno občas pripomenúť historické korene celého tohto problému. ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Max Scheler - referát z Filozofickej antropológie
Referát3 s. / 2. roč. / doc
Zakladateľom modernej filozofickej antropológie bol Max Scheler. Bol dobre orientovaný vo vtedajších nových poznatkoch empirických vied o človeku, ktoré zároveň využil aj pri tvorbe svojho originálneho obrazu človeka. Zároveň si bol vedomý toho, že samotné poznatky o človeku sú nedostatočné na objasnenie podstaty človeka, že práve naopak, vo svetle formulovanej podstaty človeka stanú sa jasnejšími.
|
|
0,1 |
12x |
|
Animizmus a kmeňové kulty
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Existuje viac dôvodov, prečo som sa rozhodla spracovať túto tému - s priliehavým názvom „Animizmus a kmeňové kulty“. Akosi tak prirodzene sa mi hodí do nevšednej vedy, akou kultúrna antropológia nepochybne je. Hneď po prečítaní si názvu som sa potešila, že sa o danej problematike kultov dozviem viac a že budem aj vás môcť poinformovať o rôznych zaujímavostiach, o ktoré v tejto téme niet núdza.
Verím, že vás animizmus i kulty nadchnú tak ako mňa, pretože je to akýsi únik zo slovenskej reality. ...
|
|
0,1 |
162x |
|
Sociálna a kutúrna antropológia
Vypracované otázky28 s. / - roč. / doc
Vypracované otázky na skúšku zo Sociálnej a kultúrnej antropológie. Veľmi kvalitne a prehľadne (farebne) vypracované.
1. Antropológia ako vedaČlovek ako predmet skúmania antropológie, etnológie a etnografia ako príbuzné disciplíny, historický kontext antropologických skúmaní
Čo je človek a aký je jeho pôvod?
Pôvod človeka:
Prvý spoločný predok afrických ľudoopov, ázijských ľudoopov a človeka je
Ramapithecus, ktorého paleoantropológovia datujú do obdobia pred 7 miliónmi
rokov.
Predpokl...
|
|
0,3 |
12x |
|
Úvod do kultúrnej a sociálnej antropológie
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
KULTÚRA A ĽUDSKÁ SITUÁCIA
Odborníci sa rozchádzajú v názore na ľudskú podstatu ale celkovo ju môžeme rozdeliť do dvoch hlavných kategórií: na tie, ktoré tvrdia, že ľudia sú produkty výchovy, a na tie, ktoré nás považujú za plod neovplyvniteľnej biologickej dedičnosti.
Podľa prvého názoru je človek a jeho myslenie plastické, tvarovateľné a temer stopercentne sformované v priebehu života. Ľudia sú teda tabula rasa nepopísané stránky, neskôr nezmazateľne poznamenané otlačkom da...
|
|
0,1 |
17x |
|
Základy sociálnej antropológie - prezentácia
Prednášky62 s. / 2. roč. / ppt
Základy sociálnej antropológie - prezentácia
|
|
3,2 |
2x |
|
Človek a počítač
Seminárna práca5 s. / - roč. / doc
Najpresnejšie ho môžeme popísať ako stroj, automat na spracovanie informácií. Nevymýšľa postupy riešenia úlohy, len vykonáva postupy ktoré vymyslel človek zrozumiteľné pre počítače. Ich sila je v tom, že môžu takéto pripravené postupy robiť veľmi rýchlo a prakticky bez chýb. Vykonávajú teda za človeka duševnú prácu, podobne ako iné stroje robia za človeka fyzickú prácu.Počítače vo svojej mechanickej forme majú pozoruhodne dlhú históriu. Ak vynecháme rôzne počítacie pomôcky v staroveku, môžeme ak...
|
|
0,1 |
10x |
|
Život po živote - filozofická antropológia
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Ukážka: Nie je náš terajší život prvý? A ani posledný? Veľa nábožensky založených ľudí i ľudí bez vyznania verí, že nie je ani prvý a ani posledný. Hinduisti si myslia, že umierame a vraciame sa v akomsi nekonečnom cykle smrti a narodenia
|
|
0,1 |
8x |
|
Filozofia - pôvod, vznik
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Pôvod mena
Slovo filozofia (z gr. Φιλοσοφία - filein sofia) pochádza z gréčtiny. Sloveso filein znamená milovať, sofia označuje predovšetkým akúkoľvek zručnosť alebo obratnosť, avšak neskôr predovšetkým vedenie, poznanie, najmä vyššie poznanie, ktoré zahrňuje cnosť a umenie žiť. Menom sofos sa označuje najprv ten, kto je šikovný v povolaní a v živote, a potom zvlášť ten, kto je múdry. Filozofia je preto najčastejšie prekladaná ako láska k múdrosti.
Ako vzniká filozofia
Východiskom všet...
|
|
0,1 |
5x |
|
Antropológia - skrátené prednášky
Prednášky13 s. / 1. roč. / ppt
Vymedzenie filozofickej antropológie
Genéza obrazu človeka v dejinách európskeho myslenia
Základné teórie ľudskej podstaty
Antropologické obraty európskej kultúry
Typológia ľudskej intencionality
|
|
0,1 |
4x |
|