Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Znečisťovanie, ochrana a environmentálna výchova na území Slovenska

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
1,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36574
Posledná úprava
03.02.2011
Zobrazené
1 316 x
Autor:
sissinqui
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:

Pojmy stres, stresový faktor sa v súčasnosti nepoužívajú iba v medicínskej oblasti, ale aj v oblasti prírodných vied, nevnímajúc krajinnú ekológiu a environmentalistiku. Človek svojimi záujmami a činnosťami, ktoré v krajine realizuje, ovplyvňuje jednotlivé zložky prostredia a mení prirodzený charakter krajiny. Všetky takéto aktivity a dôsledky zásahov narúšajú a menia podmienky pre život a existenciu organizmov. Tým sa vyvoláva stres, ktorý sa následne prejaví vznikom environmentálnych problémov.

Aby bolo možné zrušiť alebo aspoň zmierniť rozsah environmentálnych problémov, je potrebné poznať, ako, kde a v akom rozsahu stresové faktory na území pôsobia. Z tohto dôvodu je dôležité zaviesť postupy, pomocou ktorých je možné všetky negatívne javy v konkrétnom území spoznať a následne navrhnúť a tiež realizovať opatrenia, ktorými sa zníži ich negatívne pôsobenie.  


Kľúčové slová:

seminárka

geografia

znečisťovanie

ochrana

environmentalistika

príroda

biológia



Obsah:
  • 1. Úvod práce..................................................................................................................3
    2. Využívanie a negatívne antropogénne zásahy v krajine ............................................4
    3. Ochrana prírody .........................................................................................................7
    4. Environmentálna výchova a vzdelávanie ...................................................................8
    5. Záver práce .................................................................................................................10
    6. Použitá literatúra (Bibliografia) .................................................................................11