Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Strategický marketing organizácie zameranej na seniorov - Poistovňa APIA

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3912
Posledná úprava
14.07.2017
Zobrazené
4 989 x
Autor:
kolbenka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod a charakteristika subjektu

Subjektom, ktorému som sa vo svojej práci rozhodla venovať, je Austrálska agentúra pre poistenie seniorov - APIA (Australian Pensioners Insurance Agency). Táto špecializovaná poisťovňa je členom skupiny Suncorp, jednej z vedúcich austrálskych organizácií zaoberajúcej sa poistnými a finančnými službami.
Keďže na poistnom trhu existuje obrovské množstvo spoločností, aj APIA hľadala spôsoby, ako sa odlíšiť od ostatných subjektov podobného zamerania a rozhodla sa koncentrovať len na potreby určitej skupiny obyvateľstva. Poisťovňa APIA sa od ostatných poisťovní rozhodla odlíšiť svojím zameraním na ľudí vo veku od 55 rokov, ktorí sú v dôchodku a nie sú zamestnaní v trvalom pracovnom pomere, čiže poskytovaním poistenia najrôznejšieho druhu pre seniorov. Keďže však o služby spoločnosti prejavujú stále viac záujem aj ľudia nižšieho veku, rozhodla sa poisťovňa rozšíriť svoj cieľový trh na ľudí starších ako 50 rokov.
Produkty poskytované poisťovňou sa týkajú najmä poistenia majetku, napríklad poistenia domu, auta, motorky, karavanu, lode, pozemkov a podobne, najmä pre prípady odcudzenia a poškodenia či zničenia. Neposkytuje však žiadne produkty týkajúce sa životného poistenia.
Hlavným cieľom spoločnosti APIA je ponuka najkvalitnejšieho poistenia a služieb na trhu seniorov, pričom veľký dôraz kladie na pochopenie a uspokojenie potrieb svojich zákazníkov lepšie, ako to dokáže konkurencia. Pojem „pochopenie“ sa preto dostal aj do sloganov spoločnosti, ktoré znejú: „Pochopenie. Nielen poistenie.“ a „Pochopenie...Zaručené!“. O úspešnosti firmy svedčí i viac ako 700 000 spokojných klientov naprieč Austráliou. Aj napriek tomu, že spoločnosť dosahuje vysoký štandard poskytovaných služieb, neustále sa pýta svojich zákazníkov, ale i zamestnancov, čo a ako by bolo možné vylepšiť. Keďže poisťovňa APIA je komerčným subjektom, má aj svoje vlastné logo, ktorým sa snaží dostať do povedomia svojich reálnych a potenciálnych zákazníkov. Toto logo je v tvare Austrálskeho svetadielu modrej farby a bieleho názvu spoločnosti.

Kľúčové slová:

poisťovníctvo

matice

stratégie

konkurencia

zákaznícka stratégia

portfólio

analýza



Obsah:
  • Úvod a charakteristika subjektu 3
    Cieľ, vízia, misia a stratégia 4
    Cieľ 4
    Vízia 4
    Misia 4
    Stratégia 4
    Situačná analýza 5
    SWOT analýza 7
    Analýza konkurencie 8
    Konkurenčná stratégia 9
    Porterova odvetvová analýza 11
    Analýza zákazníkov 15
    Zákaznícka stratégia 17
    Stratégie trhového podielu 17
    Organizačná štruktúra 18
    Marketingové a strategické plánovanie 19
    Multifaktorové portfólio analýzy 21
    Matica BCG 21
    Matica A.D. Little 22
    Matica GE 22
    Stratégia marketingového mixu 24
    Výrobková stratégia 25
    Záver 27
    Použitá literatúra 28

Zdroje: