Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Podstata marketingovej koncepcie a jej základné kategórie

«»
Prípona
.pdf
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
22 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1357
Posledná úprava
19.07.2015
Zobrazené
3 472 x
Autor:
marenko1
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podstata marketingovej koncepcie a jej základné kategórie

Marketing - toto medzinárodné slovo, ktoré sa používa na celom svete bez potreby prekladu je utvorené z dvoch častí - zo slova “market” - (čo v preklade znamená trh a z koncovky “ing”, ktorá má význam činnosti. Spojením týchto dvoch slov dostaneme slovo marketing, ktoré teda v preklade znamená akúsi činnost na trhu, spojenie s trhom, alebo komunikáciu s trhom. Slovo marketing sa používa približne len od konca 19. storočia, aj keď už trh a trhová ekonomika s ktorou je veľmi úzko prepojený existovali omnoho skôr. “Marketing je procesom plánovania a realizácie, koncepcie, tvorby cien, propagácie a distribúcie myšlienok, tovarov a služieb s cieľom realizovať také výmeny, ktoré uspokojujú ciele jednotlivcov a skupín.” ( Encyklopedická príručka, 2002, s.74). Toto je jedna z mnohých definicií marketingu, ale napriek nemalému úsiliu jednotná všeobecná definícia marketingu neexistuje.

Kľúčové slová:

marketing

market

trh

zákazník

výrobok

zisk

propagácia

predaj

index spokojnosti

spokojnosť

tovar



Obsah:
  • Podstata marketingovej koncepcie a jej základné kategórie
    Marketingová koncepcia
    Marketigová koncepcia bola vyjadrená mnohými spôsobmi
    Orientácia na trh
    Orientácia na zákazníka
    Koordinovaný marketing
    Zisk
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Šimonovič, I.S. a kolektív: Marketing. Bratislava: Obzor, 1970
  • Philip Kotler: Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992
  • Kotler, P. - Armstrong, G.: Marketing. Slovenské pedagogické nakldateľstvo, Bratislava 1992