Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Možnosti rozvoja cestovného ruchu v regióne Turiec

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
30013
Posledná úprava
24.02.2010
Zobrazené
1 942 x
Autor:
drobec28
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cestovný ruch je jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich odvetví ekonomík, čo dokumentujú i skutočnosti, že objemom tržieb sa v cestovnom ruchu po obchode s ropou a automobilovom priemysle radí na 3. miesto medzi hospodárskymi odvetviami a podiel zamestnanosti v cestovnom ruchu na svetovej zamestnanosti dosahuje asi 11 %.
Podľa WTO (World Tourism Organization) bude do roku 2020 realizovaných 6,1 miliárd zahraničných ciest s turistickým cieľom a výdaje na tieto cesty by mali prekročiť 2 bilióny dolárov. To predstavuje priemernú ročnú mieru rastu ciest do zahraničia 4,3 %. Je to viac ako predpokladaný 3 % - ný maximálny ročný rast svetového hospodárstva. Do Európy bude naďalej smerovať najviac zahraničných ciest, hoci priemerná miera rastu - asi 3,1 % bude nižšia ako celosvetová. V rámci Európy sa najväčší nárast zahraničných turistov predpokladá v Strednej a Východnej Európe - 4,6 %.
Slovensko má teda v oblasti cestovného ruchu otvorené dvere novým príležitostiam. Z národohospodárskeho hľadiska je významná i tá skutočnosť, že cestovný ruch je surovinovo i materiálovo málo náročné odvetvie, čo je obzvlášť dôležité pre surovinovo tak dovozne náročnú krajinu akou je Slovensko.

Kľúčové slová:

cestovny ruch

regionalna politika



Zdroje:
  • 1 GÚČIK, M.: Cestovný ruch v regionálnom rozvoji a jeho manažment. Cestovný ruch a regionálny rozvoj. Zborník z vedeckej konferencie. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB. 2000. s. 30. ISBN 80-8055-366-1
  • 2 GÚČIK, M.: Cestovný ruch ako faktor regionálneho rozvoja regiónov. Národná osveta. roč. 10. 2000 č. 18. s. 15
  • 3 GÚČIK, M.: Vplyv stratégie cestovného ruchu Európskej únie na politiku cestovného ruchu v Slovenskej republike. Cestovný ruch v procese európskej integrácie a globalizácie. Zborník z IX. Medzinárodnej konferencie o cestovnom ruchu. Banská Bystrica: Dom techniky ZSVTS. 2004. s. 12. ISBN 80-230-0170-1
  • 4 GÚČIK, M. – ŠÍPKOVÁ, I.: Globalizácia a integrácia cestovného ruchu. Banská Bystrica: Slovak – Swiss Tourism. 2004. s. 27. ISBN 80-969261-0-1
  • 5 KONEČNÁ, A.: Regionálna spolupráca v cestovnom ruchu. 1. vyd. Bratislava: Ekonóm. 2004. s. 25. ISBN 80-225-1816-6
  • 6 NOVACKÁ, Ľ.: Cestovný ruch a jeho kategórie. Služby a cestovný ruch. 1. vyd. Bratislava: SPRINT. 2001. s. 222. ISBN 80-88848-78-4
  • 7 ORIEŠKA, J.: Cestovný ruch v regiónoch. Cestovný ruch v procese európskej integrácie a globalizácie. Zborník z IX. Medzinárodnej konferencie o cestovnom ruchu. Banská Bystrica: Dom techniky ZSVTS. 2004. s. 22. ISBN 80-230-0170-1
  • 8 MAKOVNÍK, T.: Ekonomika cestovného ruchu. Značka regiónu cestovného ruchu. Roč. 40. č. 1 (2007) s. 58-60
  • 9 TAJTÁKOVÁ, M. a kolektív: Imidž slovenských produktov v prostredí Európskeho trhu. Bratislava: Ekonóm. 2007. s. 192. ISBN 978-80-225-2271-7
  • 10 VETRÁKOVÁ, M.: Úlohy miestnych a regionálnych združení v rozvoji cestovného ruchu. Cestovný ruch a regionálny rozvoj. Zborník z vedeckej konferencie. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB. 2000. s. 65-66. ISBN 80-8055-366-1