Popis:
Téma tvorby podnikových stratégií a strategického manažmentu začala rezonovať v prostredí veľkých podnikov vo vyspelých krajinách ako reakcia na nové a prekvapujúce zmeny v podnikateľskom prostredí. Procedúry strategického manažmentu nezaručujú rýchly a ľahký úspech. Sú to zväčša návody a odporúčania, ktorých výsledkom je viacero možných riešení, ktoré je nutné ďalej tvorivo domyslieť.
Stratégia rieši základné otázky existencie a rozvoja podniku. Strategické rozhodnutia sú mimoriadne dôležité až kritické. Spravidla sú dlhodobého charakteru. Názory na definíciu stratégie sú rôzne a je ich mnoho. Niektoré tvrdia, že stratégia je súbor cieľov a prostriedkov na ich dosiahnutie a iné tvrdia, že stratégia je spôsob, ako ciele dosahovať.
Kľúčové slová:
podniková stratégia
manažment
podniková kultúra
zväčšovanie trhu
diverzifikácia
podnik
Obsah:
- 1) Úvod
2) Vývoj teórie a praxe tvorby podnikovej stratégie
3) Tvorba zámerov a cieľov podniku
4) Analýza procesu strategického riadenia
5) Členenie stratégií podľa orientácie
6) Tvorba podnikateľského portfólia
7) Ročné a dlhodobé plány
8) Dôležitosť personálnej stratégie podniku
9) Podniková kultúra
10) Strategické prístupy pre napĺňanie cieľov
11) Osobnosť strategického manažéra
12) Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- Kotler P. - Armstrong G. .: Marketing, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava 1992
- Kotler P., Marketing - Management, Analýza, plánovanie, využitie, kontrola, Victoria publishing, Praha, 1991
- Jedlička M. , Marketingová stratégia podniku, Magna, 1998
- Tomaščín M. , Stratégia podnikania, Ekonomická univerzita, Bratislava, 1994
- Blašková M. , Strategické plánovanie - Vybrané problémy, Ekonomická univerzita, Bratislava 1996
- Papula J. , Strategický manažment - Výzva pre manažérov, ELITA, Bratislava, 1993
- Šulek, Wolt, Psychológia trhu, UMB, Banská Bystrica, 2005
- Kníže, Podnikové plánovanie, Zvolen, 1995
- Kubil a spol., Poradenství pro podnikatele a manažery - zásady a zkušenosti, I. díl, Praha, 1991