Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Nedokonalá konkurencia Group project

«»
Prípona
.zip
Typ
projekt
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
1,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45425
Posledná úprava
01.12.2014
Zobrazené
1 925 x
Autor:
Barbora.M.
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cieľom predkladanej práce nie je do hĺbky podať analýzu problémov konkurencie na nedokonalých trhoch, ale čo najjednoduchším spôsobom uviesť do danej problematiky.

Nová spoločenská situácia za ostatné roky so sebou priniesla množstvo nových ekonomických pojmov, v ktorých sa vyznať je pomerne náročné. Pojmy ako dopyt, ponuka, trh, trhový mechanizmus, dokonalá či nedokonalá konkurencia a podobne boli ľuďom vzdialené. V súčasnosti môžeme na vlastnej koži pocítiť obsah týchto pojmov.

Na to, aby sa dokázali výrobcovia alebo spotrebitelia správať v trhovom prostredí racionálne, je nevyhnutné, aby mali určité teoretické znalosti a praktické skúsenosti z fungovania trhu a trhového mechanizmu. Je podstatné ovládať tajomstvá dokonalého i nedokonalého trhu, ich princípy, riziká, dôsledky a pravidlá, ktoré z toho vyplývajú. Pomocou dopytu a ponuky možno pomerne jednoducho pochopiť teoretické princípy trhovej štruktúry.

Všetci výrobcovia sa pokúšajú maximalizovať svoj zisk. Na trhu sa stretávajú záujmy jednotlivých výrobcov, či už sú to monopoly, oligopoly, alebo firmy monopolistickej konkurencie. Konkurencia je na trhu neúprosná. Všetci účastníci na trhu si môžu zvoliť také stratégie, ktoré mu umožnia presadiť sa pri konkurencii.
rencie na SR.

Kľúčové slová:

oligopol

monopol

monopolistická konkurencia

ekonómia

dopyt



Obsah:
  • Úvod
    1. Nedokonalá konkurencia a jej formy
    1.1. Nedokonalá konkurencia
    1.2. Formy nedokonalej konkurencie
    2. Rovnováha v podmienkach nedokonalej konkurencie
    3. Príklady nedokonalej konkurencie na Slovensku
    Záver

Zdroje: