Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Personálny manažment (vhodné k príprave na skúšku)

«»
Prípona
.docx
Typ
poznámky
Stiahnuté
47 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40628
Posledná úprava
09.10.2012
Zobrazené
2 346 x
Autor:
funtozi
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Dokument obsahuje vycuc z knihy. Je vhodny ako materiál k príprave na skúšku.

1. Definovanie personálneho manažmentu
Personálny manažment sa najčastejšie definuje ako činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov – ľudské zdroje a ktorá sa spolu s ostatnými funkčnými oblasťami manažmentu podieľa na dosiahnuti synergického efektu – splneni cieľov zamestnancov i organizácie ako celku. Táto činnosť je záležitosťou všetkých manažérov a vedúcich timov. Úlohou personalistov je túto činnosť zdokonaľovať, rozvijať, poskytovať rady a služby.
Toto chápanie je blizke viacerým autorom, vnimajúcim riadenie personálu ako činnosť, ktoré „zahŕňa všetky manažérske rozhodnutia a postupy, ktoré priamo ovplyvňujú ľudi alebo ľudské zdroje pracujúce v organizácii“. Ďalši autori definujú riadenie personálu ako „súhrn programov, funkcii a činnosti, ktoré sú navrhnuté, aby maximalizovali ciele zamestnancov a organizácie“.

Personálny manažment predstavuje strategický a premyslený logický pristup k riadeniu personálu, ktorý sa individuálne a kolektivne podieľa na efektivnom plneni cieľov organizácie.
Hlavným cieľom personálneho manažmentu je dosiahnúť úspech a konkurenčnú výhodu prostrednictvom strategického rozmiestňovania schopných a oddaných zamestnancov, a to na základe integrovanej sústavy kultúrnych a personálnych postupov.
...

2. Strategický personálny manažment
Strategický personálny manažment možno vo všeobecnosti chápať ako určitý pristup k riešeniu dlhodobých záležitosti v oblasti ľudských zdrojov, ktorý je súčasťou strategického riadenia organizácie, a preto musi vychádzať z tohto kontextu.

Podstata a význam strategického personálneho manažmentu
Cieľom strategického personálneho manažmentu je zabezpečiť správne nasmeraovanie vzájomne previazaných programov i praktických postupov na riešenie dlhodobých záležitosti týkajúcich sa ľudi, ako aj návod na úspešné konanie podporujúce stratégiu organizácie.
C. Hendry a A. Pettigrew poukazujú na štyri významy strategického personálneho manažmentu:
- využivanie plánovania
- premyslený pristup k vytváraniu a riadeniu personálnych systémov, založený na politike zamestnávania ľudi a stratégii pracovnej sily a často podložený „filozofiou“
- zladenie aktivit a politiky personálneho riadenia s určitou explicitnou stratégiou organizácie
- chápanie ľudi v organizácii ako „strategického zdroja“ na dosiahnutie „konkurenčnej výhody“

Proces strategického personálneho manažmentu.
Východiskom strategického personálneho manažmentu sú stratégie organizácie vyjadrujúce postupy a činnosti, ktorými chce manažment organizácie dosiahnúť výkon zodpovedajúci strategickým cieľom...

Kľúčové slová:

personálny manažment

strategický personálny manažment

personálne plánovanie

vytváranie pracovných miest

výber zamestnancov

vzdelávanie a rozvoj zamestnancov

organizačná kultúra



Obsah:
  • 1. Definovanie personálneho manažmentu
    Úlohy a funkcie personálneho manažmentu
    Vývoj personálneho manažmentu
    Subjekty personálneho manažmentu
    Varianty organizačného zabezpečenia personálneho manažmentu
    2. Strategický personálny manažment
    Proces strategického personálneho manažmentu
    3. Personálne plánovanie
    Podstata a význam personálneho plánovania
    Metódy predpovedania celkovej potreby zamestnancov
    Predpovedanie budúcich vnútorných ľudských zdrojov
    4. Analýza práce a vytváranie pracovných miest
    Informácie na analýzu práce
    Projektovanie /návrh/ pracovných miest
    5. Ziskavanie zamestnancov
    Faktory súvisiace s pracovným miestom
    Inzercia
    Vývesky, letáky
    Spolupráca s úradmi práce, sociálnych veci a rodiny
    Spolupráca so vzdelávajúcimi inštitúciami
    Využitie služieb personálnych sprostredkovateľských agentúr
    6. Výber zamestnancov
    Podstata a význam výberu zamestnancov
    Proces výberu zamestnancov
    Výberový rozhovor – interview
    7. Systém rozmiestňovania zamestnancov
    Prijimanie zamestnancov
    Adaptácia nových zamestnancov
    Zmena a skončenie pracovného pomeru
    8. Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov
    Proces vzdelávania a rozvoja zamestnancov
    Identifikácia potreby vzdelávania
    Hodnotenie efektivnosti vzdelávania
    Rozvoj manažérov
    9. Riadenie kariéry
    Proces riadenia kariéry
    10. Hodnotenie pracovného výkonu
    Základné východiská a ciele hodnotenia výkonu
    Kritéria hodnotenia
    Metódy hodnotenia
    Organizačné zabezpečenie hodnotenia
    11. Odmeňovanie zamestnancov
    Systém odmeňovania v organizácii
    Mzdový systém ako jadro systému odmeňovania zamestancov
    Hodnotenie práce ako nástroj zabezpečovania vnútornej konzistentnosti systému odmeňovania
    Základné mzdové formy
    12. Pracovné vzťahy a kvalita pracovného života
    Pracovné vzťahy
    Neštandardné pracovné režimy
    13. Organizačná kultúra
    Spoločné charakteristiky OK
    Zmena organizačnej kultúry
    Vzťah OK a personálneho manažmentu