Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Strojovo orientované jazyky : Zadanie č.22

«»
Prípona
.zip
Typ
počítačové zadanie
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
17
Posledná úprava
09.02.2015
Zobrazené
1 709 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Text zadania:
Úloha č. 22: Načítajte z klávesnice reťazec znakov ukončený znakom "nového riadku". Nech slovo je postupnosť znakov medzi dvoma znakmi "medzera". Určte počet slov obsahujúcich len znaky s nepárnymi ASCII kódmi. Počet vytlačte osmičkovo.

Dodefinovanie zadania:
V programe uvažujeme s maximálne 65536 slovami, ktoré sú tvorené iba zo znakov s nepárnymi ASCII kódmi.

Analýza riešenia:
Problematikou úlohy je testovanie načítaného znaku, či načítaný znak mal párny alebo nepárny ASCII kód, či bol stlačený ENTER alebo MEDZERNÍK. Program musí riešiť to, že môže byť stlačených viac medzier za sebou alebo že reťazec začína medzerou a podobne. Po stlačení klávesy ENTER, program nastaví kurzor na začiatok nového riadku a vypíše počet slov s nepárnymi ASCII kódmi v osmičkovej sústave. Výpis v osmičkovej sústave je realizovaný cez rotačný posuv registra o 3 bity vľavo, pričom pred rotáciou sa ešte zisťuje, či je na najvyššom bite 0 alebo 1.

Návrh algoritmu:
Program sa delí na 3 hlavné časti. Časť 1 pomocou porovnávania zabezpečuje, aký znak bol stlačený ( s párnym, nepárnym ASCII kódom, ENTER, MEDZERNIK ) a zaisťuje aby sa napr. viacnásobná medzera neratala ako slovo a pod. Časť 2 pomocou porovnávania zisťuje stav registrov počas behu programu a podľa hodnôt v nich vykonáva inkrementáciu registra alebo nulovanie pomocnych registrov. Časť 3 zahŕňa konverziu výslednej hodnoty z registra do osmičkovej sústavy a jej výpis na obrazovku.

Kľúčové slová:

Zadanie

Analýza

Dodefinovanie

Návrh

Enter

Medzerník

Algorimus

Popis

Program

Testovanie

Obrazovka

Bity

Zásobník

Register



Obsah:
  • 1. Text zadanie
    2. Dodefinovanie zadania
    3. Analýza riešenia
    4. Návrh algoritmu
    5. Popis algoritmu
    6. Vývojový diagram
    7. Popis pre užívateľa
    8. Záver
    9. Výpis programu